انواع دوربین مداربسته و کاربرد آنها

شرکت های بزرگ و مطرح دوربین مداربسته برای سهولت و کارایی بیشتر محصولات خود، اقدام به طراحی و تولید نرم افزارهای مدیریت تصویر و اپلیکیشن های موبایل به طور اختصاصی کرده اند. به ویژه زمانی که شما به لنزی غیر متعارف نیاز دارید استفاده از دوربین های باکس به شدت توصیه می گردد. ویژگی های مختلف این دستگاه ایجاب می کند تا برای تنظیم انواع لوازم غیر از دوربین مدار بسته نیز استفاده شود . که در این بخش به بررسی انواع این دوربین ها می پردازیم. لامپ مادون قرمز یا LED های مادون قرمز : برای تصویر برداری در شب از این لامپ ها استفاده می شود که به پرتاب نور این لامپ ها IR گفته می شود بطور مثال دوربین هایی با پرتاب نور IR 10 می توانند 10 متر جلوتر از محل نصب دوربین را روشن کنند. از نظر ظاهر این دوربین های مدار بسته شبیه به لامپ هستند و می توانند از خود نور نیز تولید کنند. باید دانست که شما صرفا با به کارگیری دوربین های مداربسته، خیالتان از وضعیت ایمنی خانه خود راحت نمی شود، و آن چیزی که به اندازه خود دوربین ها مهم است، روش نصب و کارگذاری آنهاست که باید با مهندسی دقیقی صورت بگیرد.

امروزه کاربرد دوربین های مدار بسته بسیار زیاد شده و برای مکان های مختلف کاربرد دارند، از ادارات و مدارس تا اماکن مسکونی برای ایجاد جنبه های مختلف امنیتی از دوربین مدار بسته استفاده می شود. به همین دلیل باید در انتخاب مکان مناسب نهایت دقت و توجه را به خرج داد و فاصلههای لازم را برای ایمنی آنها رعایت کرد. از دیگر انواع دوربین مداربسته دوربین های صنعتی با قابلیت نصب لنز باتوجه به نیاز مشتری هستند و امروزه به دلیل پاره ای محدودیت ها از جمله نداشتن دید در شب در تاریکی مطلق از این دسته دوربین ها کمتر استفاده میشود.

این تستر می تواند دوربین های آنالوگ و انواع دیگر آن شامل AHD و HD-TVI و HD-CVI را پشتیبانی نماید . علاوه بر دوربین های مدار بسته نام برده در فوق برخی لوازم جانبی را می توان با تستر دوربین مدار بسته مورد بررسی ، کنترل و تنظیم قرار داد . این پکیج ها با قابلیت های مختلفی در تعداد کانال های متفاوت، دستگاه ضبط و همچنین در تعداد دوربین ها به شما ارائه می شوند. ✅ به هر تعدادی که از دوربین های مداربسته استفاده می کنید، حدودا 10 تا 15 درصد باید کانال های دستگاه ضبط بیشتر باشند. دوربین مداربسته پینهول:دوربین مداربسته پینهول یا مینیاتوری دوربینهای کوچکی هستند و از نوع دوربینهای مداربسته مخفیاند.

سر فصل های این در حالت کلی به دو دسته آنالوگ و دوربین های تحت شبکه (IP یا Internet Protocol Camera) تقسیم می شوند. اولین دسته، دوربین مدار بسته آنالوگ است و دسته دوم، دوربین مدار بسته تحت شبکه نام دارد. تا به اینجا با انواع دوربین های مدار بسته چه از لحاظ شکل ظاهری و چه از لحاظ عملکرد و سیستم انتقال تصویر آشنا شدید و می توانید دوربین مورد نیازتان از میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی انتخاب نمایید. در ادامه روش نصب هریک از این انواع دوربین مداربسته را توضیح می دهیم. دوربین مداربسته بولت(Bullet):اصطلاح بولت(Bullet)به معنای گلوله است. همانطور که از معنای این دوربینها واضح است اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربینهای مداربسته دلالت دارد.

نمایندگی های معتبر و شرکتهای نصب دوربین مداربسته در تهران با تعرفه های مشخص و کارکنان متخصص و مجرب در این زمینه فعال هستند. شرکت رادیس به دلیل اطمینان به تخصص خود قبل از سفارش نصب به مشتریان مشاوره رایگان برای انتخاب دوربین مداربسته با دلیل و محل های مناسب نصب برای گرفتن بهتر تصویر به صورت تلفنی و حضوری ارائه میدهد. این محبوبیت باعث شده است که مشتریان بیشتر تمایل به نصب دوربین های مداربسته با برند داهوات داشته باشند تا برند های دیگر. تهران شمال از دسته خدمات مورد استقبال مشتریان هوم سرویز در تمامی مناطق تهران و البته شمال است.این سرویس از جمله سرویس های مرتبط با برقکاری ساختمان در تهران محسوب می شود.

داکت کشی و کابل کشیسیم کشی دوربین مدار بسته به دو صورت احام می شود سیم کشی روکار و سیم کشی توکار در حالتی که سیم کشی روکار باشد نیاز است تا از داکت برای مخفی کردن سیم ها از مسیر دوربین تا دستگاه ضبط تصویر DVR و NVR استفاده شود این مرحله نیاز به سلیقه دارد تا کار شکیل باشد همچنین در این مرحله باید کوتاه ترین و بهترین مسیر انتخاب شود و کابل ها با فاصله 25 سانتیمتر از سیم برق کشیده شوند تا نویز حاصل از میدان مغناطیسی سیم های برق روی تصاویر دوربین مدار بسته شما نیافتد.برای کابل کشی تا 50 متر از کابل های ترکیبی استفاده کنید و مسیر های بیشتر از 50 متر می بایست سیم تصویر تنها کشیده شده و برای تغذیه برق دوربین ها از نزدیکترین انشعاب برق استفاده نمود. در مرحله آخر نصب دوربین مداربسته باید چک کنید که تمام دستگاه ها؛ دوربین ها، DVR و نمایشگر شما به منبع تغذیه متصل باشند و کابل و فیش ها نیز بخوبی اتصال یافته باشند. اما طبعا هر کاری را اگر متخصص آن حرفه انجام دهد، کیفیت بالاتری خواهد داشت که این بدان معناست که با سپردن نصب دوربین مداربسته به متخصصان این حوزه، با کمی هزینه، می توانید فرآیند نصب را به بهترین شکل به پایان برسانید.

دوربین پین هول ابعاد کوچکی در حدود 3×3 سانتیمتر، لنز ثابت و میکروفن جهت دریافت صدا دارد. همچنین توانایی انتقال اطلاعات چندرسانه ای، یعنی صدا و تصویر، بر روی یک زنجیره کابل کواکسیال مشترک را دارد. فرآیند انتقال تصاویر از این دوربین مشابه دوربین های آنالوگ روی پلت فرم کواکسیال است. که در این مورد پیشنهاد میشود به جای استفاده از فیش های BNC، از کابل های ارتباطی HDML استفاده کنید تا تصاویر را با کیفیت دقیق تری مشاهده نمایید. درب جلو، پشت در و پنجره و نمای خیابان بهترین مکان ها و موقعیت های خارج از منزل برای نصب دوربین مداربسته هستند که کارشناسان امنیتی پیشنهاد داده اند. همچنین این نوع دوربین مدار بسته را می توان در مکان های باز مورد استفاده قرار داد، زیرا برخی از آنان را با پوشش ضد آب مقاوم می کنند. دوربین های مداربسته را در چه مکان هایی نصب کنیم؟ معمولا برای مکان هایی که نیاز به یک سیستم کوچک و ارزان دارند که امکانات بالا هم در اختیارشان قرار دهد، مناسب است. اگر شما بخواهید برای تعداد زیادی از دوربین ها کابل کشی انجام دهید ، همه ی این کابل ها را باید در یک مکان مشخص جمع کرده تا به دستگاه دی وی آر متصل کنید .

بنابراین هنگامی که سوراخ کاری انجام می گیرد، باید به زاویه دوربین بیشترین توجه شود. با توجه به بازه بزرگ لنزها و امکان انتخاب لنز این دوربین ها از بین انواع لنزها این دوربین ها بیشترین انعطاف پذیری را از نظر زاویه دید خواهند داشت. هنگامی که صحبت از ایمن سازی کسب و کار شما می شود، انواع مختلفی از دوربین مداربسته وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. البته نوع دیگری از دوربین مداربسته آنالوگ نیز وجود دارد که نسخه پیشرفته این دوربین ها می باشد و آن هم دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی (HD) می باشد. براکت 360 درجه : براکتی که می توان با استفاده از آن دوربین را در جهت افق تا 360 درجه چرخش داده و تنظیم نمود. براکت 180 درجه : برای تنظیم دوربین در جهت عمود و تا زاویه 180 درجه می توان از این براکت استفاده نمود. ✅ دوربین درب ورودی را در معرض دید عموم نصب کنید تا از جهت روانی، ترسی را برای سارقین احتمالی بوجود آورد. پس از این کار، دوربین را از تمام جهات و در مدت زمان مشخص در معرض فشار آب قوی قرار می دهند. برای دوربین های فضای بیرون از کاور استفاده کنید : استفاده از کاورها باعث می شود تا عمر دوربین های شما که در فضای باز در معرض نور خورشید، باران و گردو غبار هستند بالاتر رود علاوه بر این این کاورها شکیل هستند همچنین استحکام بالایی دارند و مانع از به سرقت رفتن دوربین ها می شوند.

اینکه دوربین های امنیتی خود را در چه اماکنی قرار دهید، بسیار حائز اهمیت است، لذا برای انتخاب آنها، حتما از متخصصان این زمینه کمک بگیرید. با استفاده از کابل های RG که در دو سر آنها از فیش های BNC استفاده شده است، این کار صورت می پذیرد. بر اساس سایز و اندازه دوربین های مدار بسته مختلفی در بازار موجود میباشند. تعیین نوع دوربین های امنیتی شما باید بر اساس هدف شما تعیین شود. بهترین گزینه در میان کابل ها برای نصب دوربین، کابل های ترکیبی هستند. بدنه اصلی : بدنه ای که شکل ظاهری دوربین را تشکیل می دهد این بدنه ها در ip های مختلف ساخته می شود و می تواند دوربین را در مقابل نفوذ گردو غبار و رطوبت حفاظت نماید جنس این بدنه معمولا از آلمینیوم یا پلاستیک می باشد و سطح ip آن تعیین کننده نصب دوربین در فضای داخل یعنی دوربین های IN Door و نوع دیگری از دوربین ها که مناسب برای فضای بیرون هستند با نام OUT Door می باشد. بنابراین در محیط های کوچک و جمع و جور گزینه مناسبی هستند، ولی برای محدوده های وسیع، توصیه نمیشود.

همانطور که دانستید، باید پیش از انجام سیم کشی، یک نقشه راه مناسب برای آن طراحی کنید تا به کمترین میزان از سیم استفاده شود، زیرا هر چه سیم ها از حد استاندارد خود طولانی تر شوند، سیگنال های آنان ضعیف تر سایت hilook-cctv میشود. از این جهت که دوربین های بی سیم، نیازی به سیم کشی ندارند و نصب آنها آسان تر است، گزینه آسان تر و بهتری محسوب می شوند، اما این دوربینها، در صورت دور شدن از گیرنده ها، کیفیت تصویربرداری آنها تضعیف میشود. بعد از مرحله کابل کشی نوبت به اتصالات فیش های بین دوربین و کابل ها در نهایت دستگاه ضبط تصاویر می رسد در دوربین های آنالوگ و HD از کابل کواکسیال و اتصال BNC برای تصویر و در دوربین های تحت شبکه یا IP از کابل های شبکه و سوکت شبکه برای تصاویر استفاده می شود.اتصالات تغذیه دوربین ها برق DC با ولتاژ 12 V می باشد که جریانی معدل 2 آمپر برای هر دوربین کافی است برای دستگاه ضبط تصویر از آداپتورهای 12 V و 3 تا 5 آمپر استفاده می شود که اتصال بین آداپتور و سایر دستگاه های نام برده شده با فیش های نری و مادگی صورت می پذیرد.پس از اتصالات تصویر و تغذیه نوبت به راه اندازی دوربین و دستگاه ضبط تصاویر می رسد که پس از بالا آمدن دستگاه تصاویر برای شما روی مانیتور نمایش داده خواهد شد.

دوربین مداربسته باکس(Box):اصطلاح باکس(Box) به معنای جعبه است. انتخاب، خرید و نصب سیستمهای نظارت تصویر استاندارد میتواند کار نسبتا سختی باشد اما با اطلاعاتی که در این مطلب در مورد دوربین مداربسته بدست می اورید میتوانید راحت تر دوربینی که مناسب فضای شماست رو انتخاب کنید. اما اگر به تعداد کمی دوربین مدار بسته احتیاج دارید، بهتر است از دوربینهای آنالوگ استفاده کنید که هزینه خرید کمتری را به دنبال دارند. با استفاده از این منبع مستقل که در کنار DVR و یا NVR قرار می گیرد، شما تمام کابل ها را در یک نقطه جمع آوری می کنید. ما را تا انتهاء دنبال کنید، این بار قرار است یک بار برای همیشه آموزش نصب دوربین مداربسته را فرابگیرید تا در آینده هیچ ابهامی درباره روش انجام این کار نداشته باشید … امروزه نصب دوربین مداربسته به عنوان یکی از ضروریات مهم برای تامین امنیت خانه ها شناخته میشود. داشتن پورت USB نیز یکی از دیگر مزیتهای دستگاههای یونی آرک میباشد. به تازگی داهوا دستگاههای XVR ارائه نموده تا بتوان از ترکیبی از دوربین های AHD, HDCVI, انالوگ و آی پی استفاده نمود. پس از دوربین های مداربسته آنالوگ اما به دوربین های آی پی خواهیم رسید. همه دوربین های مداربسته بی سیم، دارای یک آی پی مجزا هستند که با وارد کردن آنها در مرورگر، می توانید به تصاویر آنها دسترسی پیدا کنید، بنابراین علاوه بر حفظ این آی پی، باید از افشاء شدن آن نیز جلوگیری کنید.

اطلاعات HDTVI از طریق کابل کواکسیال یا کابل دو زوج، به دی وی آر می رسند. برای کسب اطلاعات در مورد هر یک از این خدمات می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نیز بهره ببرید و یا بر روی لینک های بالا کلیک نمایید. با این حال، آنچه بسیاری از مردم نمیدانند این است که انواع دوربین های مدار بسته وجود دارد که مناسب موقعیتها یا مکانهای مختلف هستند و انتخاب دوربین مناسب برای کاربرد مناسب واقعاً حیاتی است. با شروع قرن بیست و یکم استفاده از دوربین های امنیتی در میان صنایع کوچک تر، سازمان ها، ادارات، کارخانجات و فروشگاه ها بسیار رایج شد تا جایی که امروزه به دلایل امنیتی در سطوح مختلف جوامع (از سطح امنیت ملی گرفته تا امنیت شخصی)، استفاده از انواع دوربین نظارتی در هر نوع مکانی (از منازل و ویلاها و مدارس و دانشگاه ها گرفته تا خیابان ها و کوچه ها) امری پذیرفته شده و بدیهی شده است.