سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

با این روش اگر کاربری در منطقه ای خاص به دنبال یک بانک بگردد، بانک های اطرافش به او نشان داده می شود.(البته در صورت روشن بودن GPS موبایل)رونمایی از این الگوریتم باعث به وجود آمدن سرچ محلی شد. ۱۳ به روز رسانی اصلی الگوریتم گوگلاز بین تعداد بی‌ شمار به‌ روزرسانی‌های الگوریتم گوگل که در دهه گذشته معرفی شده‌ اند، در اینجا مواردی وجود دارد که سئو را برای همیشه تغییر دادند. هر چند وقت یکبار، گوگل تغییراتی را به قدری اساسی ایجاد می کند که روش قدیمی سئوی ما را برای همیشه مختل می کند، پس باید با این الگوریتم ها آشنا باشیم. اگر می خواهید بدانید که آیا سایت شما با استانداردهای الگوریتم mobile friendly مطابقت دارد یا نه می توانید از گوگل کمک بگیرید. گوگل ابزاری به نام page speed insights را منتشر کرده است که به شما کمک می کند تا سایتی هماهنگ با استانداردهای این الگوریتم داشته باشید.

علاوه بر این، سئوی سایت با کمک افزونه یوست راحت تر بهبود می یابد. افزونه Yoast SEO در بین سئوکاران از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. در ساختار آن دو چراغ وجود دارد که به رنگ سبز، نارنجی یا قرمز می باشند. اگر سئوی محتوای شما به خوبی انجام شده باشد، چراغ به رنگ سبز درمی آید و در صورتی که نامطلوب باشد، چراغ قرمز می شود.

وقتی کاربری وارد صفحه سایت شما می‌شود و بدون انجام کاری (بدون کلیک یا اسکرول کردن صفحه) مجدداً صفحه را می‌بندد یا بر روی دکمه back مرورگر کلیک می‌کند بر نرخ خروج سایتتان اضافه خواهد شد. به این معنی که ممکن است سایتی ناگهان از صفحه چهارم نتایج به جایگاه اول تغییر موقعیت دهد. محتوایی که تولید می‌شود می‌تواند در سایت یا صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام قرار بگیرد. هم‌چنین این محتوا می‌تواند به صورت متن نوشتاری، تصویری، صوت، ویدئو و حتی تلفیقی از چند نوع با هم باشد؛ مثلاً محتوای همین صفحه شامل تلفیق متن و تصویر است. به طور معمول گوگل برای سایتی که از استراتژی مشخص و برنامه ریزی دقیق برخوردار است و از کلمات کلیدی هدفمند در محتواها استفاده می‌کند، امتیاز بیش‌تری در نظر می‌گیرد.

بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌ های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها یکی شده. چون با گذشت زمان در صورتیکه فاکتور های لازم، رعایت شود می توان به نتیجه خوبی رسید. قدم اول آنالیز دقیق سایت و تصمیم گیری در مورد خدمات مورد نیاز است که بر همین اساس میتوان تخمین درستی از قیمت ارائه نمود. ۷- OBLمخفف عبارت Out Bound link به معنی حجم و لینک ‌های خروجی از سایت است. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به کاربر ویژه تبدیل شوید. می‌توانید با مراجعه‌ به صفحه‌ نقشه راه یادگیری، عنوان درس‌های مختلف متمم را ببینید.

صفحاتی که از صفحات ایندکس‌شده یک موتور جستجوی دیگر لینک می‌شوند، نیازی به ارسال ندارد زیرا به‌طور خودکار پیدا می‌شوند. همان‌طور که گفتیم که هر صفحه از سایت دارای یک موضوع، عنوان و آدرس منحصربه‌فرد است. این عنوان و موضوع به موتور جست‌وجو محتویات داخل صفحه را معرفی می‌کند. یعنی همان تب بالای مرورگرتان که وقتی ماوس را روی آن قرار می‌دهید، نوشته‌ای را نشان می‌دهد. این عنوان با متنی که به عنوان تیتر مطلب در صفحه با تگ H1 قرار می‌گیرد متفاوت است.

همچنین این الگوریتم برای یک سری از صفحات، راه حل های ریدایرکت و کنونیکال را نیز ارائه کرد. یادگیری اصول سئو احتمالا شش ماه تا یکسال از شما زمان خواهد گرفت اما بکارگیری نکات یادگرفته شده و مشاهده نتیجه و کسب تجربه در این زمینه مهم تر از آموزش است. اگر زمان کافی برای آموزش و انجام سئو سایت خود ندارید بهتر است آن را برون سپاری کنید.

هر نوع اقدامی که به بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل کمک کند، سئو و بهینه سازی سایت نام دارد. امروزه اکثر سایت های سطح وب به کمک وردپرس طراحی شده اند؛ اما این سوال مطرح است که آیا امکان بالا بردن سئو سایت وردپرس وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. در ابتدای مطلب تکنیک هایی را برای بالا بردن رتبه گوگل به شما یاد دادیم، پیاده سازی تمامی این تکنیک ها در سایت های وردپرسی سبب بهبود رتبه آنها خواهد شد. قراردادن لینک مستقیم PDF، اپلیکیشن، کتاب صوتی و … در محتوای سایت باعث جذب بیشتر کاربران می شود و یکی از ترفندهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیز هست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار