انواع ولو صنعتی آموزش ویدیویی 5 دسته اصلی شامل 21 نوع پرکاربرد | kasrasaran

اصل کار پینچ ولو به این شکل است که با فشار دادن یک بلبرینگ یا لوله شیر بسته می‌شود و جریان مایع متوقف می‌شود. در عین حال با آزاد کردن بلبرینگ یا لوله، شیر باز می‌شود و جریان مایع دوباره از شیر عبور می‌کند. این روش با استفاده از پردازش داده‌ها و هوش مصنوعی، می‌تواند کنترل بهتری بر شبکه داشته و از نقصان و خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری کند. یکی از مزایای این روش، کاهش هزینه‌های انرژی است، چرا که با استفاده از پینچ ولو، می‌توان تقاضای انرژی کاربران را پیش بینی کرد و مصرف آنها را به طور پویا کنترل کرد.

  • این شیرها در اغلب موارد به منظور کنترل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • به دلیل این ویژگی منحصر به فرد هدایت، disc check valve ها اساسا برای برخی کابردهای های مهم در سیستم بخار استفاده می شود.
  • از این رو همیشه پس از تله شناور، چک ولو دیسک یا شیر غیرقابل برگشت توصیه می شود.
  • در کلیپ زیر، یکبار دیگر مکانیزم عملکرد ولو های ایمنی فشار را بررسی خواهیم کرد.
انواع ولو صنعتی آموزش ویدیویی 5 دسته اصلی شامل 21 نوع پرکاربرد | kasrasaran

نوع زینی این ولوها گزینه مناسبی برای کنترل جریان سیالات ساینده و خورنده هستند. شیر پیستونی یا «پیستون ولو» (Piston Valve)، یکی از انواع ولو خطی است که به منظور کنترل جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته شیرهای پیستونی در سیستم‌های پایپینگ گاز و سیالات شیمیایی نیز به کار گرفته می‌شوند. این شیرها امکان توقف و راه‌اندازی جریان سیال را با توجه به وضعیت سیستم فراهم می‌کنند. با این تفاوت که در این نوع ولو به جای دیسک کروی، از پیستون استفاده می‌شود.

شیر کروی یا گلوب ولو چیست و چگونه کار می کند؟

این به‌منظور جلوگیری از محرومیت سیال در داخل شیر کنترلی و خشک‌شدن سیال در داخل أنباره و سایر قسمت‌های خط لوله است. یکی از مزایای پینچ ولو در صنعت نفت و گاز، عدم نیاز به تمیز کردن پایه شیر می‌باشد. بدیهی است که در صنعت نفت و گاز، سختی در تمیز کردن تجهیزات به‌دلیل آلودگی قابل توجه وجود دارد. با استفاده از پینچ ولو، این مشکل حل شده و نیازی به تعویض و یا تمیز کردن پایه شیر نیست. شیرهای پینچ برای جابجایی مایع و مایعات با جامدات معلق مناسب هستند. آنها می توانند برای مدیریت مایعات خورنده مورد استفاده قرار گیرند، زیرا هیچ ارتباطی بین مایع حمل شده و مکانیزم شیر واقعی وجود ندارد.

برای یادگیری صفر تا صد این حوزه به آموزش جامع ابزار دقیق نماتک لینک سایت مراجعه کنید. همچنین مخازن ذخیره سازی در صنایع نفت و گاز و همچنین صنایع خوراکی را در نظر بگیرید،
این مخازن اگر فشارشان به یک حدی برسد، هر لحظه ممکن است که دچار ترکیدگی و انفجار شوند. در واقع این شیر هر موقع فشار داخل زودپز بیش از حد بشود، با انتقال فشار به بیرون، مانع از ترکیدن زود پز می شود. در شرایط وخیم تر باعث ترک خوردن لوله ها شود که به پدیده شوک الکتریکی موسوم است. اما این کار باعث اصطحکاک و نهایتا سایش شیر می گردد که برای رفع این نوع از اصطحکاک ها محفظه داخل شیر به صورت دوره ای روغن کاری می گردد. چرخش دسته به اندازه یک ریع دایره پلاک را ۹۰ درجه می چرخاند و شیر کاملا بسته می شود.

کاربردهای معمول در یک سیستم بخار :

این وسیله با عملیات باز و بسته کردن خطوط لوله، از حرکت مواد درون آنها کنترل می‌کند. در صورتی که نیاز به تعدیل جریان مواد در خطوط لوله داشته باشیم، پینچ ولوها یکی از بهترین وسایل برای این کار هستند. با این وجود، حرکت دو میله در بالا و پایین مسیر، امکان توقف یا راه اندازی کامل جریان را فراهم می کند. یکی دیگر از شیرآلات صنعتی، گلوب ولو برای توقف، راه اندازی و تنظیم جریان سیال استفاده می شود.

انواع ولو کشویی