ارزش افزوده آلیاژ‌سازی در صنعت مس | brassonline

برای جبران تلفات عناصر در حین ذوب آمیژان Cu-34.04Cr-23.92Zr و آمیژان Cu-34.04Cr-23.92Zr-2Mg در کوره ذوب قوسی تحت خلا تهیه و هنگام ذوب سره ها به مذاب اضافه گردید و در قالب فلزی ریخته گری شد. عملیات مکانیکی و حرارتی نظیر نورد و پیرسازی بر روی شمش های به دست آمده، انجام گردید. بررسی خواص مکانیکی به وسیله آزمایش سختی سنجی و آزمایش کشش و مطالعه ریز ساختار با استفاده از میکروسکوپ نوری و الکترونی روبشی صورت گرفت. نتایج حاکی از آن است که هر دو شمش بدست آمده بازیابی و از مواد اکسیدی خواص مشابهی داشته اما نمونه های بازیابی شده خصوصیات مکانیکی بالاتری دارند و سختی و ریز ساختار کاملا مشابه با سره های اصلی است. همچنین به منظور افزایش سختی ، عنصر منیزیم نیز به این آلیاژ اضافه گردید که در نتیجه سختی این آلیاژ بهبود یافت.

دویست و سی و چهارمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات‌آنلاین منتشر شد

ارزش افزوده آلیاژ‌سازی در صنعت مس | brassonline ذخایر ایران حدود 14 میلیون تن مس محتوی برآورده شده که حدود 5/3 درصد از ذخایر جهانی را تشکیل می دهد . مس همچنین با سایر فلزات سیلیسیم ، بریلیوم ، سرب و نیکل آلیاژ های مختـلفی را تشکیل می دهد که کاربردهای مختلفی در صنایع دارد . کانی مس در طبیعت به سه صورت یافت می شود که بر حسب اهمیت فراوانی به ترتیب عبارتند از سولفید ، کربنات و سیلیکات .

عنصر مس و کاربردهای آن — از صفر تا صد

آموزشگاه سروش جاوید بهترین تجهیزات روز را برای کارگاه جوشکاری، کارگاه تاسیسات، کارگاه آسانسور، کارگاه طراحی، کارگاه برق و آموزش سیستم های امنیتی فراهم کرده است. تا شما براحتی و به صورت صد در صد کارگاهی دوره آموزشی مورد نظر خود را بگذرانید. تا چندی پیش اکثر مردم در خانه‌های یک طبقه ویلایی زندگی می‌کردند اما امروزه این خانه جای خود را به ساختمان‌های حداقل چهار طبقه داده‌اند. به همین دلیل استفاده از آسانسور به امری ضروری در خانه تبدیل شده است. اگر شما هم تمایل دارید در زمینه آسانسور مشغول به کار شوید و پیش از هر چیز می‌خواهید از درآمد نصاب آسانسور اطلاع پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از سروش جاوید را از دست ندهید.

همچنین با استفاده از ثبت تغییرات دمایی جداره خارجی ظرف آسیاکاری و خواص ترمودینامیکی اجزا واکنش، یک مکانیزم برای وقوع واکنش¬های کارخانه ی قطعه سازی برنجی و مسی جابه¬جایی مطرح شد. در نهایت نیز با استفاده از فرآیند لیچینگ با اسید هیدروکلریک محصول خالص یعنی آلیاژ W-Cu تولید شد. قراضه مسی بسته به عیار مس و ناخالصی‌های همراه آن، در حلقه‌های مختلفی از زنجیره، مجددا به فرایند تولید اضافه می‌شوند.

  • فلز مس کاربرد وسیعی در حوزه انتقال برق، مخابرات و حرارت دارد و به همین دلیل، به شکلی گسترده در تمامی صنایع استفاده شده و قیمت آن ارتباط وثیقی با شاخص‌های اقتصادی دارد؛ چنانکه به آن دکتر مس اطلاق می‌شود.
  • در روشی جدیدتر که به «ایساسملت» موسوم است، سنگ تغلیظ شده، آهک و سیلیکا، به همراه یک سوخت جامد همچون زغال‌سنگ، ترکیب و گلوله‌هایی را تشکیل می‌دهند.
  • این شرکت در سال‌های اخیر با به‌کارگیری روش ریخته‌گری پیوسته افقی، قادر به تولید میلگرد و لوله شده است.
  • خدمات تحقیقات بازار ما به مشتریان کمک می‌کند تا با مشاهده روند گذشته، اطلاع از پیش‌بینی آینده و اشراف بر بازار کالا و ارز، فردای خود را متمایز خلق کنند.
  • سولفید آهن موجود در کانی نیز به اکسید تبدیل شده و به دلیل ترکیبش با دی اکسید سیلیسیوم، سیلیکات آهن تشکیل داده که سبک‌تر است و در بالای مس مذاب قرار می‌گیرد.
خالص‌سازی مس با الکترولیزیون‌هایی که به طرف کاتد مهاجرت کرده‌اند،‌ به مس خالص کاهش می‌یابند و در کاتد رسوب می‌کنند. بسیاری از ناخالصی‌ها در آند، همچون طلا، نقره، پلاتینیوم و قلع، در محلول الکترولیت، انحلال‌پذیر نیستند و در نتیجه بر روی کاتد رسوب نخواهند کرد و در پایین مخزن ته‌نشین می‌شوند. فلزات دیگر همچون آهن و نیکل،‌ محلول هستند و در نتیجه باید به طور پیوسته، محلول الکترولیت، خالص‌سازی و از رسوب فلزات ناخواسته بر روی کاتد جلوگیری شود.

دویست و چهاردهمین شماره هفته‌نامه الکترونیکی پایگاه خبری، تحلیلی فلزات‌آنلاین منتشر شد