مبانی نظری و پیشینه تحقیق و اهمیت آن خبرگزاری ایلنا | porseshneshan

این امر اهمیت زیادی در شناسایی زمینه‌ها و به اصطلاح، نقاط خالی پژوهش و همچنین در شناسایی روش‌ها و ابزارهای به کارگرفته شده، و به ویژه در مشخص کردن یافته‌ها و نتایج عمده دارد . در مجموع، باید ارتباط میان پژوهش در دست انجام با سایر پژوهش‌های مرتبط را به شکل عینی و عملی، نه تنها در بخش پیشینه پژوهش مشخص و تحلیل شود، بلکه لازم است در سرتاسر پژوهش برقرار کرد. در واقع مرور پیشینه مشخص می¬¬کند که تا حالا علم تا کجا و در چه زمینه¬هایی پیش رفته و در چه مواردی هنوز کار جدی انجام نشده‌است.

  • گرچه دانشجویان این مرحله را نادیده می‌گیرند؛ اما طرح کلی یکی از مهم‌ترین مراحل نگارش هر مقاله اینجا دانشگاهی محسوب می‌شود.
  • توجه داشته باشید که در هنگام بررسی پیشینه تحقیق، ممکن است با اطلاعات زیادی مواجه شوید، اما نیاز نیست که از همه آن‌ها در مقاله خود استفاده کنید.
  • دانشجویان با انتخاب یک موضوع خاص در زمینه تحصیلی خود، تحقیقات علمی را انجام می‌دهند و پس از کسب نتایج نهایی، در حضور تعدادی از اساتید هیئت علمی از تحقیقات و نتایج آن دفاع می‌کنند.
  • همچنین در پرتو اطلاعات به دست آمده از مدارک و اسناد، مسئله تحقيق و متغير‏های خود را دوباره تعريف و معين می‌كنید.
  • پس از بیان یافته‌های خود در پاراگراف‌های اصلی، سه هدف نهایی برای تکمیل نتیجه گیری مقاله وجود دارد.

لازم است در هر مقوله تخصصی، منابع مرور شده را به ترتیب سال انتشار آن‌ها دنبال یکدیگر آورد. مرور تحلیلی با دیدگاه عملی تر و روشمندتر به بررسی متون و پژوهش‌های مورد نظر می‌پردازد. هدف این رویکرد شناسایی دقیق تر پژوهش‌های موجود و آگاهی از برخی جنبه‌های آن به منظور استفاده در پژوهش در دست انجام است. علت «روشمند» خواندن این نوع مرور آن است که براساس نظم خاصی(بجز نظم تاریخی) تحلیل‌ها ارائه می‌شود. در این رویکرد، پژوهش‌های مورد بررسی از دیدگاه‌های مختلف مقایسه می‌شوند و وجوه تشابه و تمایز آن‌ها مشخص می‌شود.

پیشینه تحقیق چیست و شامل چه مواردی است و چگونه بنویسیم؟

در این حالت سایت‌های ترجمه تخصصی از جمله شبکه مترجمین راستین می‌توانند در این مسیر خدمات ارزنده‌ای ارائه دهند. متخصصان زبانی موجود در مؤسسه راستین در رشته‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، و می‌توانند خواسته‌های مشتریان را در هر کیفیت و بودجه‌ای برآورده نمایند. با ثبت سفارش ترجمه در این مجموعه با خیال راحت‌تری می‌توانید گام‌های نوشتن پیشینه پژوهش را طی نمایید و بازخورد بهتری از کارتان کسب کنید.

بررسی پیشینه با کلی ترین منابع اطلاعاتی – که کمترین رابطه را با مسئله دارند – شروع می شود و با بحث درباره مرتبط ترین مرجع، خاتمه می پذیرد. پیشینه تحقیق یکی از بخش‌های اصلی هر مقاله علمی و پایان نامه محسوب می‌شود. با این حال، بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران به خوبی با چگونگی نوشتن پیشینه تحقیق در مقاله خود آشنا نیستند.

فرایند پژوهش و جایگاه مرور پیشینه درآن[ویرایش]

مبانی نظری و پیشینه تحقیق و اهمیت آن خبرگزاری ایلنا | porseshneshan