آموزش نصب دوربین مدار بسته

ورودی صدا : برای وصل میکروفن یا دوربین هایی که میکروفون بر روی آنها تعبیه شده از این پورت استفاده می شود. البته هنگامی که از عبارت “عدم نیاز به کابل کشی” استفاده می کنیم، منظور این است که این دوربین ها برای ارسال داده هایی همانند تصویر و صدا نیازی به کابل ندارند اما در هر صورت باید از طریق کابل، برق رسانی شوند. علاوه بر این بهره مندی از استاندارد ip67 و بدنه فلزی میزان مقاومت این دوربین در برابر شرایط نامساعد جوی را افزایش میدهد و کمک میکند که بتوانید در هر محیطی از دوربین DS-2CE76D0T-ITMFS استفاده کنید. دوربین مدار بسته DS-2CE76D0T-ITMF از استاندارد ip67 پشتیبانی میکند و در برابر رطوبت، گرد و غبار و آب مفاوم است. این دوربین در برابر عوامل نامساعد جوی همچون گرد و غبار و طوفان مقاوم است به همین جهت میتوانید در محیطهای مختلف از این دوربین استفاده نمایید. قبل از نوشتن این مطلب چند دقیقه در مورد راهنمای خرید دوربین مداربسته در وب فارسی سرچ کردم. هنگام خرید یک دوربین امنیتی ، باید حداقل به دنبال ویدیوی HD 1080p ، دید در شب مادون قرمز ، صدای دو طرفه ، فضای ذخیره سازی ابری و محلی ، ادغام با الکسا یا دستیار گوگل و شناسایی افراد باشید.

دستگاه DVR دوربین : دستگاه ضبط تصویر دی وی آر وظیفه دارد تا تصویرهایی که توسط دوربین مداربسته ضبط شده اند دریافت کرده و آن ها تبدیل به تصاویر دیجیتال نماید. دوربین مداربسته DS-2CD2955FWD-I جزو دوربینهای سقفی از نوع تحت شبکه است که تصاویر را با کیفیت 5 مگاپیکسل به شما تحویل میدهد. تصاویری که به وسیله این دوربین گرفته میشوند از کیفیت بالایی برخوردارند و به شما این امکان را میدهند که بتوانید امنیت محیط مورد نظر را به طور کامل زیر نظر بگیرید. عموما، این روش تا برد 91 متر امکان ارسال داده ها را دارد. دوربین مدار بسته تحت شبکه و IP نوعی از سیستم های مدار بسته هستند که در بستر شبکه کار می کنند بدلیل داشتن IP مخصوص برای هر دوربین و دستگاه به آنها دوربین های IP گفته می شود و بخاطر نصب آنها در بستر شبکه به آنها عنوان دوربین های تحت شبکه نیز داده شده است مزیت این سیستم ها کیفیت بسیار بالای تصاویر و معایب آن تاخیر در ارسال تصویر و قیمت بالا می باشد.از دوربین های مدار بسته Ip در پروژه های حرفه ای با وسعت بالا استفاده می شود از دیگر مشکلات این سیستم ها می توان محدودیت کابل کشی با کابل های شبکه نام برد که برای افزایش کابل کشی در آنها باید از بستر فیبر نوری یا انتقال تصویر رادیویی استفاده نمود.

این دوربین منحصر به فرد دارای قدرت دید در شب 8 متر بوده و از رم با ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی میکند. مقاوم است؛ بنابراین شما میتوانید بدون هیچگونه دغدغهای این دوربین را در محیطهای داخلی و خارجی استفاده نموده و از ویژگیهای منحصر به فرد آن استفاده نمایید. همچنین وجود عوامل زیادی می تواند در میزان قیمت دوربین مدار بسته تاثیر گذار باشد که برخی از این عوامل می تواند برند، قدرت لنز، نوسانات نرخ ارز و سکه، قابلیتهای سیستمی و غیره باشد. همانطور که گفته شد، در عمل، به دلیل وجود موانع ممکن است نرخ انتقال داده پایین تری را برای این استانداردها تجربه کنید. استاندارد IEEE 802.11ac که مطمئنا در آینده ای نزدیک، به دوربین های مداربسته بی سیم اضافه می شود در باند 5GHz فعالیت می کند و نرخ انتقال داده به مراتب بالاتری را دارد. البته، بسیاری از لوازم الکترونیکی دیگر همانند تلفن های بی سیم، مودم های بی سیم ، دسته های بی سیم کنسول بازی و غیره نیز در همین فرکانس فعالیت می کنند. هایک ویژن جزو بهترین شرکتهای تولید کننده دوربین مدار بسته در دنیاست که فعالیت خود را از سال 2001 آغاز کرده است. با توجه به نوع کارکرد دوربین مدار بسته ، که از نوع آنالوگ باشد یا این که تحت شبکه کار کند ، نسبت به خرید یکی از این دو دستگاه اقدام نمایید.

همچنین، این دوربین ها از کدک فشرده سازی اختصاصی Ultra 265 بهره می برند که با استفاده از تکنولوژی درک هوشمند مناطق (IRP) حجم تصاویر ارسالی را کاهش داده و تا 75% در هزینه های پهنای باند و حافظه ذخیره سازی صرفه جویی می کند. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. شما دو انتخاب برای نصب دوربین مدربست دارید اولین مورد که پیشنهاد ما هم به شما میباشد دوربین های باسیم هست که استاندارد های کامل امنیتی رو در بر میگیره.

ما در ادامه ی این متن قصد داریم تا عواملی که بر قیمت دوربین مداربسته موثرهستند به شما توضیح داده تا بتوانید بهترین انتخاب را قبل از خرید داشته باشید. سری دوربینهای یونی آرک قیمت مناسبی دارند و از تکنولوژی روز برخوردارند. خیلی از افرادی که برای افزایش امنیت اقدام به نصب دوربین مداربسته می نمایند همیشه دغدغه این را دارند که ممکن است سارق به محل دستبرد بزند و وجود دوربین مداربسته به تنهایی نمی تواند جلوی سرقت را بگیرد و در کنار دوربین مداربسته نیاز به یک سیستم دزدگیر اماکن برای اعلام هشدار به موقع وجود دارد تا عامل بازدارنده برای سرقت باشد و تهیه هر دوسیستم می تواند هزینه های بیشتری را به شما تحمیل کند. البته این موضوع در فضای باز صدق کرده و در حالی ست که دوربین و access point بتوانند بدون وجود مانعی، یکدیگر را ببینند. مثلا در دوربین های تحت شبکه با استاندارد 802.11g بیشتر از 4 یا 5 دوربین را نباید به یک access point وایرلس متصل کرد. • هنگام راه اندازی شبکه وایرلس، پهنای باند access point و تجهیزات شبکه را باید در نظر گرفت. در چند سال اخیر ، دوربین های مداربسته بی سیم یا همان دوربین های وایرلس، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

کمپانی RDS با تولید انواع دوربینهای مداربسته برای برندهای نام آشنا مانند Honeywell ثابت کرده یک تولید کننده کامل میباشد. کمپانی هایک ویژن یک تولید کننده چینی است که در سال 2001 تأسیس شد. همانطور که گفته شد این تکنولوژی ها برای ثبت و پخش تصاویر با کیفیت تر به وجود آمده اند. با خرید دوربینهای هایک ویژن میتوانید تصاویر را با کیفیت بالایی ذخیره کنید و امنیت محیط مورد نظر را فراهم کنید. • هنگام خرید دوربین مداربسته بی سیم، حتما از کیفیت و ثبات شبکه وای فای خود، اطمینان حاصل کنید. دوربین مدار بسته DS-2CE76D0T-ITPFS دارای بدنهای از جنس پلاستیک بوده و مجهز به لنز ثابت با کیفیت 2.8، 3.6 و 6 میلیمتر است. دوربین مدار بسته هایک ویژن در طرحها و رنگهای متنوعی طراحی میشوند لذا انتخاب از بین هزاران محصول هایک ویژن بسیار سخت خواهد شد. پس از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد میتوان با استفاده از مختصات آن در مورد هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز را تخمین زد و نسبت به تهیه آنها اقدام کرد. هر چه رزولوشن دوربین بیشتر باشد تصاویر ارائه شده جزئیات با وضوح بالاتری را نشان می دهند.

نکته: دوربین های مداربسته عموما با کیفیت دو مگاپیکسل استفاده می شوند ولی اگر کیفیت ، قدرت زوم بالا و رزولوشن تصویر برای شما از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است، می توانید از دوربین های مداربسته داهوا یا هایک ویژن با کیفیت چهار مگاپیکسل و بالاتر استفاده کنید. شما تنها با برقراری یک تماس تلفنی می توانید در مورد خرید ، نصب و مشخصات و اطلاعات فنی انواع دوربین ها مشاوره کنید . از طرف دیگر به صورت ویژه کارآموزان را در این دوره راهنمایی میکنم و برای خرید وسایل یا سایر موارد به کارآموزان در فروم نماتک کمک خواهم کرد. ناگفته نماند که این دوربین به قابلیت دید در شب تا برد 30 متر نیز مجهز است و تصاویری باکیفیت بالا در اختیار شما قرار خواهد داد. مسئله اصلی در این دستگاهها توانایی نمایش همزمان با ضبط تصاویر دوربین ها با کیفیت بالا می باشد؛ که دستگاه های با پردازشگر ضعیف امکان پردازش این موضوع را ندارند. یکی از توقعاتی که از دوربین مدار بسته داریم، قابلیت ضبط تصاویر است در واقع گاهی لازم است شما تصاویر دوربین ها را به صورت آنلاین مشاهده نمایید و در موارد دیگری شما نیاز دارید پس از چند ساعت یا چند روز به تصاویر دوربین هایتان سر بزنید که در این صورت برای ضبط کردن تصاویر دریافتی از دوربین های مداربسته نیاز به دستگاهی مجزا دارید که این دستگاه بسته به نوع دوربین می تواند DVR یا NVR باشد.

هر شخصی باید با توجه به مکان مورد نظر، شرایط نوری محل نصب دوربین، فاصله تحت پوشش دوربین مداربسته، ارتفاع و نوع کاربری خود مدل دوربین مداربسته با ویژگی های مورد نظر را انتخاب کند. کیفیت تصاویر دریافتی این دوربین 2 مگاپیسکل بوده و در زمان تاریکی یا شب تا برد 20 متر را به طور کامل پوشش میدهد. این دوربین تصاویر را با کیفیت 2 مگاپیسکل ذخیره میکند. این دوربین دارای رزولوشن تصاویر 5 مگاپیکسلیی بوده و از تکنولوژیهایی همچون قابلیت دید در شب، DWDR و اکسیر پشتیبانی میکند. بهترین زاویه اتاق برای نصب دوربین مداربسته، زاویهایست که دید گستردهتری به شما میدهد، مانند گوشهها. این دوربین مداربسته دارای قابلیت بزرگنمایی دیجیتال و زاویه دید 360 درجه افقی و 90 درجه عمودی است. این دوربین دارای قدرت دید در شب 40 متری است و مجهز به لنز 3.6 است که زوایه دید 85 درجه دارد. از دیگر مزیت های این دوربین می توان قابلیت انتقال صدا بصورت دوطرفه و نیز ضبط صدا را نام برد. علاوه بر این دوربین DS-2CE76D0T-ITMFS دارای قابلیت ضد نور برای بهبود کیفیت تصاویر و اصلاح آن نیز میباشد لذا شما میتوانید به راحتی محیط مورد نظر را تحت کنترل خود داشته باشید و تصاویری کاملا شفاف و منحصر به فرد از محیط دریافت نمایید.

نیز باعث بالا رفتن قیمت دوربین های مدار بسته می شود. دوربین DS-2CD2955FWD-I دارای قابلیت ضبط صدا نیز میباشد؛ بنابراین میتوانید صداهای موجود در محیط را با کیفیت بالا ضبط کنید. بر این اساس، بالا بودن کیفیت تصویر دوربین، حکایت از بالا بودن پیکسل ها یا رزولوشن دستگاه دارد. در دوربینهای PTZ شما میتوانید دوربین را به سمت چپ و راست ببرید (بچرخانید)، آن را پایین و بالا کنید (کج کنید) و یا به لنز اجازهی زوم کردن روی مناظر دور و نزدیک را دهید. در واقع اگر قصد دارید اتاقی از خانه، مغازه و یا دفتر کار خود را به یک یا دو عدد دوربین مداربسته مجهز کنید بهترین انتخاب می تواند دوربین های وای فای باشد چون به کابل کشی نیاز ندارند و در حفظ و زیبایی و دکور محیط کمک شایانی می کند. از بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن میتوان به دوربین 2 مگاپیکسلی DS-2CE76D0T-ITMFS اشاره کرده. بسته به نوع کاربری و میزان اهمیت نظارت، معمولابرای خانه ها و ورودی منازل کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته آنالوگکفایت می کند. صفحه نمایش مانیتوری آن دارای کیفیت HD بوده که گارانتی محصول برای اطمینان و اعتماد از سلامت کالا به خریدار داده می شود .

در چنین شرایطی از دوربین مداربسته بی سیم استفاده می شود. برای اطمینان از اینکه دوربین مداربسته شما دقیقاً چنین کاری را انجام می دهد ، همگی به نوع دوربین مداربسته که خریداری می کنید بستگی دارد. مهم ترین کاری که شما در این زمینه میتوانید انجام دهید این است که از یک کارشناس در این زمینه مشورت بگیرید. نصب و راه اندازی این سیستم از مدل های دیگر ساده تر بوده و دوربین ها نیازی به دریافت ip ندارند. همچنین، تمامی دوربین های مداربسته بی سیم UNV دارای استاندارد IP67 بوده و امکان نصب در فضای باز و شرایط سخت محیطی را دارند. البته نوع دیگری از دوربین های بی سیم وجود دارد که به معنای کامل بی نیاز از سیم کشی هستند، این دوربین ها باتری خور می باشند اما مثل هر وسیله باتری خور دیگری، هر چند وقت یکبار نیاز به شارژ باتری دارند. بنابراین امکان تداخل سیگنال این گونه دستگاه ها، با دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ وجود دارد. دستگاه NVR دارای یک پورت شبکه LAN می باشد که در ابتدا بایستی دوربین به یک سوئیچ وصل شده و پس از آن با استفاده از یک کابل شبکه از سوئیچ به پورت شبکه NVR متصل شد.

دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE76H0T-ITMF دارای بدنهای مقاوم از جنس فلز است و با درجه محافظت ip67 ساخته شده است. این دوربین ها با قابلیت بزرگنمایی و کوچک نمایی بدون از بین بردن تمرکز آن کار می کنند. از دیگر ویژگی های برتر این دوربین قابلیت چرخش بصورت عمودی و افقی و نیز سنسور های تشخیص حرکت و چهره میباشد. دوربین مداربسته DS-2AE4225TI-D جزو بهترین دوربین مدار بسته هایک ویژن از نوع گردان است که قابلیت چرخش 360 درجه دارد. دوربین هایک ویژن مدل DS-2AE4225TI-D در شب هنگام نیز تصاویر را با کیفیت بالایی ذخیره میکند و تا برد 100 متر را پوشش میدهد. با استفاده از دوربین های IP که کیفیت تصویر بسیار بالایی دارند، می توان جزئیات فراوانی در مورد سوژه را به دست آورد. 1920 و قابلیت تعقیب سوژه میباشد.

برای طراحی و ساخت این دوربین از تکنولوژیهای منحصر به فردی استفاده شده است؛ بنابراین شاهد کیفیت بالای تصاویر و عملکرد فوق العاده دوربین سایت hilook-cctv خواهید بود. این برندهای دوربینهای مدار بسته فوق العادهای دارد که هر یک از آنها ویژگیهای منحصر به فردی داشته و به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. این دوربین منحصر به فرد به لطف بهره مندی از این قابلیتها به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. به لطف بهره مندی از این ویژگیها شما به راحتی میتوانید محیط مورد نظر را تحت کنترل خود داشته باشید. به لطف بهره مندی از این تکنولوژیها میتوانید تصاویر را به صورت شفاف و با کیفیت بالا ذخیره نمایید. دوربین های مداربسته با وضوح بالا (HD). مشکلات دوربین مدار بسته را با بررسی مشکل روشن و تیره بودن تصاویر بررسی می کنیم.