معرفی و آشنایی با انواع دوربین مداربسته

همچنین نصب و راه اندازی دستگاه DVR برند هایک ویژن بسیار سریع و آسان می باشد. در اتاق هایی مانند نمازخانه، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی دوربین مداربسته نصب نمی شود. محصولات این شرکت با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه ها توانسته آلارم های کاذب سیستم هایش را به صفر برساند. زمان ضبط دستگاه به اندازه باتری آنها بستگی دارد. در دی وی ار یا NVR با فعال نمودن مکانیزم تشخیص حرکت می توان زمان ضبط تصاویر را کاهش داد. بطور مثال در متروها از دوربین های مداربسته برای کنترل درب های ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و یا قطارهای داخل شهری استفاده می شود. به علت رفت و آمدهای افراد به داخل ساختمان بهترین نقطه برای نظارت است.

در واقع در نقشه کشی میتوان فهمید که به چند دوربین نیاز دارید و مسیر کابل کشی شما به چه صورت است. دوربین های اچ دی از لحاظ کیفیت تصویر بهتر از دوربین های آنالوگ عمل می کنند و برای اینکه شما بتوانید تصویر بهتری با دوربین های اچ دی در اختیار داشته باشید، می بایست یک دستگاه دی وی آر با قابلیت اچ دی نیز خریداری کنید که در نتیجه باعث می شود راه اندازی یک سیستم مداربسته با دوربین های اچ دی مقداری هزینه ی شما را بالا خواهد برد. دستگاه DVR یکی از تجهیزات سیستم های مداربسته است که انتخاب مارک با کیفیت برای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین مرحله در نصب انتخاب محل قرارگیری دوربین مداربسته است. برای انتقال تصویر بوسیله اینترنت بعد از نصب نرم افزار دوربین مداربسته برای کامپیوتر یا دستگاه های مشابه مانند موبایل و تبلت در هر کجای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشید می توان تصاویر زنده و ضبط شده دوربین مداربسته را دریافت کرد. پخش زنده و باز پخش تصویرها نیز، با فرمتهای مختلف امکان پذیر است.

بذیهی است نظارت بر کارکرد این پروسه ها بصورت مستقیم امکان پذیر نیست و خطر مالی و یا جانی به همراه دارد. یک سیستم دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه شامل تعدادی دوربین های مداربسته است. NVR تمامی وظایف دی وی ار را در سیستم های مداربسته تحت شبکه بر عهده دارد. روش اتصال دوربین مدار بسته آنالوگ به دی وی آر به این صورت است که می بایست از هر دوربین یک کابل کواکسیل تا دی وی آر کشیده شده و در هر سمت آن یک فیش BNC نصب گردد. بسته به نیاز خود و مکانی که قصد استفاده و نصب دوربین مداربسته را دارید باید از گزینه های کاربردی و ایده آل استفاده نمایید.

در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را بیان کنیم که لازم است تا شما قبل از راه اندازی سیستم دوربین مداربسته و نصب دوربین مدار بسته مورد توجه قرار دهید. توسط این نرم افزار مدیریت دوربین مدار بسته می توانید استفاده از حافظه و پهنای باند را با تغییر خودکار تنظیماتی که برای فرستادن ویدیو از دوربین استفاده می شود بهینه کنید. نصب دوربین مدار بسته در منزل میتواند بسیار کاربردی باشد. دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به سایر دوربین های مدار بسته از کیفیت تصویر بالایی برخوردار است. این دوربین ها در واقع دوربین های مداربسته انالوگی هستند که خروجی شبکه نیز در ان ها تعبیه شده است. دوربین هایک ویژن پلاس جزو بهترین دوربین های مداربسته سقفی نیز میباشد.

در دوربین های فیکس امکان تغییر زاویه دید بدون دخالت فیزیکی وجود ندارد. به عمومی ترین آنها در زیر اشاره خواهیم کرد که در هر نوع فضای مسکونی این مناطق وجود دارند. جایگاه ویژه ای در میان افراد مختلف دارند. ناگفته نماند که این طور تکنولوژیها، هردو توسط اشعه مادون قرمز، دید در شب را کنترل میکنند. دوربین های مداربسته IR به دوربین هایی گفته می شود که از نور مادون قرمز و تعدادی ال ای دی که در اطراف لنز قرار می گیرد و با تاریک شدن هوا و یا در محوطه های تاریک بطور اتومات فعال شده را دوربین های مداربسته IRیا ال ای دی دار می گویند. در واقع جدیدترین نسل دوربین های مداربسته IPیا تحت شبکه می باشد که مورد استقبال خوبی در بازار جهانی قرار گرفته است.این نوع دوربین های مداربسته از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کند.یعنی برخلاف دوربین های مداربسته انالوگ این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کند. امیدواریم تا به اینجا مقاله آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه برای شما کاربردی بوده باشد.

دستگاه NVRرا به ساده ترین نحو می توان معادل سرور در سیستم های مداربسته تحت شبکه قلمداد نمود. 3) دوربین مداربستۀ معمولی در کنار تجهیزاتی متوسط از لحاظ کیفیت، می تواند بسیار مفید تر باشد تا بهترین دوربین در کنار تجهیزاتی بی کیفیت! امروزه به طور کلی دوربین ها از تکنولوژی تحت شبکه و یا آنالوگ HD برخوردار هستند که نوع آنالوگ محدود بوده و کیفیتی متوسط ارائه میدهد و در مقابل نوع تحت شبکه از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری بالایی دارند. در کنار آن می توان در صورت POE بودن از این دستگاه به عنوان منبع تغذیه دوربینهای مداربسته تحت شبکه نیز استفاده نمود. نصب آن نیز آسان بوده و مانند لامپ معمولی باید آن را در سرپیچ قرار داد.

دوربین مداربسته، دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته یا دی وی ار یا NVR، یا هارددیسک، کابل اتصالات جانبی و آداپتور(منبع تغذیه) دوربین مداربسته. در واقع دوربین های مداربسته HD استاندارد ثابتی از رزولیشن نیست و در آن انواع متفاوتی از استاندارد HD وجود دارد که می توان گفت مهمترین آن ها دارای رزولیشن 720P, 1080P, 1440P می باشد.نقش اصلی دوربین های مداربسته HD حفاظت و نظارت از طریق تصاویر و فیلم های P780 تا 1080P را از طریق کابل های دوربین های مداربسته RG59 یا کواکسیال انتقال می دهد. در دوربین های مداربسته 1080P و همچنین 720P هر دو تقویت می شوند. استفاده کرد. علاوه بر این جنس بدنه این دوربین ها معمولا فلزی بوده و بنابراین در شرایط آب و هوایی بد مقاومت بالایی دارند. معمولا دوربین های مداربست دارای رزولیشن 1080P را با نام دوربین مداربسته FULL HD می شناسند. به عنوان مثال دوربین های 720P با دوربین های 1080P سازگار نبوده و در اصل دو نسل مختلف می باشند. در کشور انگلستان از دوربین های مداربسته در تیراژ بالایی استفاده می شود و توسط دولت انگلستان استفاده از سیستم امنیتی دوربین مداربسته به شدت در دستور کار قرار داده شده است. را بیان کنیم. با توجه به مکان مورد نظر جهت نظارت سیستم های امنیتی مناطق حساس و کلیدی متفاوت خواهد بود.

دستگاه های DVR هایک ویژن در انواع 4، 8، 16 و 32 کاناله تولید و عرضه می شوند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر و فیلمهای شفافتر و با کیفیتتری را تولید میکنند. این گروه بندی شامل دوربین IP ، سوئیچ شبکه و NVR هستند. ذخیره سازی تصویرها توسط دستگاههای NVR انجام میشود. دوربین های لامپی 360 درجه به صورت رم خور و دید در شب میباشند و تصاویر دوربین بر روی کارت حافظه ذخیره میگردد. افزایش داده شد و تنها ایرادی که در ان زمان در نصب این دوربین های مداربسته وجود داشت این بود که دستگاه های ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تا حد زیادی از نظر حجم ذخیره تصاویر دوربین مداربسته و همینطور قابلیت ها بسیار محدود بود. دوربین ها نباید رو به نور نصب شوند : به هیچ عنوان دوربین های مدار بسته را رو به نور نصب نکنید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع باعث می شود تصویر دوربین های شما خیلی روشن شود و اجسامی که از جلوی آنها رد می شوند به صورت واضح دیده نحواهند شد برای مثال چهره افراد در این حالت تاریک دیده می شود.

دوربین های مداربسته HD یا رزولیشن بالا مطابق با نیازهای صنایع طراحی شده و این نوع دوربین های مداربسته قادر است تصاویر یا فیلم های غیر فشرده دیجیتال با رزولیشنو کیفیت بالا را از طریق کابل کواکسیال یا تصویر نقطه به نقطه انتقال دهد. همچنین برای برق، صدا و تصویر نیز یک کابل جداگانه می خواهد. روبروی فروشنده: این محل نیز برای اهداف نظارتی به خصوص عملکرد فروشنده پیشنهاد می شود. برای اولین بار دوربین مداربسته در سال 1942 میلادی بابت مشاهده عملکرد پرتاب موشک های V2 توسط شرکت زیمنس آلمان طراحی و نصب شد. گفته شد را فراموش نکنید؛ طوری دوربین ها را کار بگذارید که هر دوربین در تیررس دوربین دیگر قرار داشته باشد تا اگر سارق قصد خرابکاری دوربین را داشته باشد، غافلگیر شده و تصویر آن ضبط شود. برای امنیت هر چه بیشتر محیط، توصیه میشود حتی الامکان سیم و کابل های دوربین را مخفی کنید و به هیچ وجه آنها را در دسترس قرار ندهید، زیرا اختلال در آنها، به معنای اختلال در تصویربرداری و امنیت محیط خواهد بود.

بالا رفتن راندمان کاری یکی از این اهداف است که با نصب دوربین مدار بسته روی می دهد. تقریبا بیش از 5 میلیون دوربین مداربسته در انگلستان نصب شده که بطور تقریبی تصور کنید که به ازای هر 10نفر یک دوربین مداربسته در سطح کشور انگلیس نصب شده است.به گفته یکی از موسسات امنیتی بین المللی در حدود 70 در صد آمار کلاهبرداری، جرم و جنایت به دلیل نصب سیستم امنیتی دوربین های مداربسته کاهش یافته است.از مهمترین اصولی که در نصب سیستم امنیتی دوربین مداربسته باید به کار گرفته شود این است که حتما برچسبی مبنی بر وجود دوربین مداربسته در ان مکان وجود داشته باشد تا افراد از وجود آن مطلع و آگاه باشند. دوربین های مداربسته صنعتی می توانند در کنار تجهیزات و ماشین های خطرناک و حساس نصب شده و به صورت اتوماتیک وسایل امنیتی را کنترل نمایند. تحت نظارت قرار دادن تصادفات توسط دوربین های مداربسته از حداقل کاربردهای دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه و شناسایی جرایم رانندگی می باشد. برای ایجاد این خاصیت، یک طلق یا پوشش بر روی بدنه دوربین قرار می دهند. آنالوگ یا دیجیتال و تحت شبکه در سیستم های دوربین های مداربسته آنالوگ یا دیجیتال از دی وی ار یا کارت های نرم افزاری برای ضبط و پردازش اطلاعات استفاده می شود.

در مقابل برای ساختمانی با ارتفاع کم و یا هم ارتفاع نصب دوربین در پشت بام یک راه حل مناسب است. شما میتوانید با آزادی کامل آن را هر کجا که دلتان میخواهد، داخل و خارج، روی یک قفسه، میز و یا دیوار نصب کنید، بدون آنکه نیازی باشد که سیمکشی انجام دهید. هارددیسک وسیله ای است که در داخل دی وی ار قرار گرفته و قابلیت نوشتن اطلاعات یا ثبت تصاویر و خواندن اطلاعات یا دسترسی به تصاویر و بازیابی تصاویر دوربین های مداربسته را دارد.همانطور که می دانید دستگاه دی و.ی ار یا NVR وسیله ای برای دریافت تصاویر دوربین های مداربسته بصورت باسیم یا بیسیم می باشد. اینها معمولا دوربین های گنبدی هستند که می توانند روی سقف نصب شوند و میدان دید وسیعی را در داخل خانه فراهم کنند. معمولا در محیط هایی که نیاز به مشاهده تصاویر بصورت غیرمحسوس می باشد از این نوع دوربین های مداربسته استفاده می شود. در هنگام خرید دوربین مداربسته به نکاتی نظیر نوع برنامه، نحوه پشتیبانی و محیط میزبان توجه می شود. دستگاه DVR در نمایندگی هایک ویژن دارای سری های مختلفی بوده که هر سری می تواند از دوربین ها با کیفیت مشخصی پشتیبانی کند. متداول ترین نوع حافظه مورد استفاده در این دی وی ارهای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته هارد دیسک های معمولی هستند که با توجه به تعداد کانال های دریافتی دستگاه دی وی آر از تعداد مختلفی هارد دیسک پشتیبانی می کند.

زاویه گسترده: دوربین های مداربسته دام زاویه دید بیشتری دارند و فضای گسترده تری را پوشش خواهند سایت hilook-cctv داد. یکی دیگر از کاربردهای دوربین های مداربسته ترافیکی کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و بزرگراه ها و ارسال اطلاعات از طریق GPS به رانندگان که قصد عبور از مسیر را دارند. کاربرد عمده و اصلی دوربین مداتربسته در سییتم های حفاظتی می باشد. اما فقط کاربردهای دوربین مداربسته به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود. به عنوان مثال دوربین مداربسته تحت شبکه برند videopark یکی از بهترین محصولات هوشمند درحوزه سیستم های حفاظتی و دوربین مداربسته هستند، در ادامه به برخی از مهمترین آپشن های هوشمند در این دوربین ها اشاره شده و توضیحات مختصری در هر مورد ارائه می شود. اولین دوربین مداربسته IPیا تحت شبکه در سال 1996 توسط کمپانی AXIS معرفی شدند. طبق برخی از گزارشات، برخی از دوربین های مداربسته مخفی تولید شده در سال های پیش، دچار مشکل فنی شده و بعد از مدتی از کار می افتند، اگر شما هم به این مشکل برخورده اید، هیچ نگران نباشید زیرا می توانید با مراجعه به گارانتی معتبر فروشگاه خود به راحتی محصول خود را تعمیر و یا حتی تعویض کنید. این برند توانسته در بازار ایران طرفداران زیادی به دست آورد و انواع محصولات تولید شده توسط هایک ویژن مانند انواع دوربین های مداربسته، دستگاه های DVR و NVR، تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به سیستم های مداربسته، کابل های شبکه و…