انواع دوربین مداربسته + 11 مدل با بررسی مزایا و مشخصات

چیزی که این مورد نشان میدهد، این است که دوربین چقدر به شما اجازه میدهد در شب ببینید. ضبط و تصویر برداری حرارتی: در این مورد طیف نوری مادون قرمز در بخش بالایی جمع آوری میشود و طیف نور منعکس نمی شود بلکه به صورت گرما انتشار میابد. “مداربسته” به این معنی است که برنامه ها معمولاً به یک یا چند مانیتور منتقل می شوند. همانطور که در بخش قبل گفته شد ، این دستگاه ها وظیفه ی پردازش تصاویر و ویدیو ها را بر عهده دارند. از ویژگی های مهم این دوربین میکروفن قوی این محصول می باشد که قابلیت تنظیم کیفیت و نویز را به صورت نرم افزاری از طریق منوی دوربین را دارد. باید مطمئن شوید که رزولوشن دوربین باید آنقدر بالا باشد که تصاویر یا فیلمهای گرفته شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

دوربینهای مدار بسته آنالوگ از ابتداییترین و متداولترین دوربینهایی هستند که در دنیای امروز، کاربرد زیادی دارند. دوربین های مدار بسته آنالوگ از دیگر انواع دوربین مدار بسته هستند که در برخی از مکان ها نصب می شوند. از دوربین های مداربسته با رزولوشن تصویر ۲ مگاپیکسل یا ۱۰۸۰P استفاده می شود و برای مکان های حساس تر مثل بانک ها ، طلافروشی ها و … به طور مثال دوربین مداربسته برای منزل هم ممکن هست در برخی قسمت های منزل ، نیاز به کیفیت بالاتر و برخی فضاها نیاز به کیفیت پایین تری داشته باشد. پس از این مرحله نوبت به سیم کشی از دوربین ها به سمت دستگاه DVR است.شما می توانید کایل کواکسیال RG59 و کابل برق بطور جدا سیم کشی نمایید یا اینکه کابلهای نصب دوربینی در بازار هست که این دو نوع کابل برق و RG59 را با هم دارد استفاده نمایید.

این یک فضای عدم اطمینان برای دزدان یا خرابکاران احتمالی ایجاد میکند، که از همه جهات نزدیک میشوند. در واقع تستر حرفه ای برای دوربین های مدار بسته IP دار بسیار کاربردی است . در واقع سه واژه بهکاررفته، معرف دوربین اسپیددام است. برای ایجاد امنیت آرامش و اطمینان خاطر باید راهکارهایی را پیدا کرد که مهمترین این راهکارها استفاده از دوربین مداربسته است. یک مثال این است که در فاصله کوتاه، یک حالت سیاهوسفید میتواند برخلاف حالت رنگی عکسهای واضحتری بگیرد. این مقدار دید در شب به صورت حجمی بوده و اجسام و افراد را در فاصله 10 متری به وضوح نشان می دهد. دوربین مداربسته MV-IP425SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین سقفی تحت شبکه یا دیجیتال است که از طریق کابل شبکه تصویر را ارسال میکند.کیفیت این دوربین 2 مگاپیکسل است. AHD324SIR از محصولات برند مگاویژن است ؛ یک دوربین سقفی آنالوگ اچ دی است که از طریق کابل کواکسیال تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند.کیفیت این دوربین 2 مگاپیکسل است.

از آنجایی که اکنون میدانید که انواع مختلفی از دوربینهای دید در شب وجود دارد، ممکن است از خود بپرسید که بهترین دوربین مداربسته برای استفاده شما سایت hilook-cctv کدام است. شاید از خود بپرسید که آیا دوربینهای IP قادر به انجام این کار هستند یا خیر. دید در شب این دوربین هوشمند است به طوری که از سفیدشدن تصاویر در تاریکی شب جلوگیری می کند و تصاویر با وضوح بالایی دریافت می گردد. با اجرا و نصب دوربین های مداربسته به آسانی میتوان ورود و خروج مشتریان به مغازه را کنترل نمود و بدین شکل از بروز سرقت جلوگیری به عمل آورد. دوربین های برند هایک ویژن براساس مواردی چون نوع بدنه و شکل ظاهری، کیفیت تصاویر، نوع تکنولوژی و لنز به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. ضریب حفاظت این دوربین IP65 می باشد یعنی بدنه پلاستیکی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فضاهای داخلی و دور از رطوبت می توانید استفاده کنید. اما در این قسمت باید حتما به این نکته توجه نمایید که هر چه دوربینی گران قیمت تر باشد، به معنای قابلیت بهتر یا بیشتر نیست. DVR دستگاهی است که از آن برای تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال و بعد ذخیره آن ها استفاده می شود که بنابر میزان امکانات و حافظه قیمت های متفاوتی دارد.

تعداد زیادی دوربین مداربسته واجد شرایط وجود دارد که قادر به ارائه دید در شب رنگی هستند. برای ضبط تصاویر فرستاده شده چاره ای جز استفاده از سیستم دیجیتال نداریم؛ در آنالوگ های خیلی قدیمی دوربین به طور مستقیم به دستگاه ضبط VCR و نمایشگر وصل می شود که نقص و کمبودهای زیادی داشت. این نوع دوربینها معمولاً دارای LED های کوچکی هستند که در داخل آنها تعبیهشده است و دارای یک برش IR هستند، که سپس برای تشخیص نور روز استفاده میشود تا نور بتواند در طول روز روی سنسور تصویر بیفتد. کیفیت این دوربین AHD دو 2 مگاپیکسل است. کیفیت تصویر و ساخت این چیپ تصویر از چیپ های تصویر Sony و Aptina پایین تر می باشد.

این محفظه های گنبدی که در بازار به دوربین های گنبدی معروف هستند با بخاری و فن ها و بدنه های سخت مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی، ضد نور خورشید و وندالها تهیه می شوند. ما در مجتمع فنی تهران پایتخت این ناممکن را ممکن نموده ایم.بله با وجود اساتید مجرب این امر سهل و آسان شده است. سناریوهایی وجود دارد که ممکن است به دید در شب رنگی نیاز داشته باشید و ممکن است این گزینه راحتتر و هوشمندتر از دید در شب ستارهای باشد. ضد آب و فلزی است می توانیم این دوربین را در مناطق بارانی نصب کنیم. اما جنس بدنه این دوربین فلزی است که باعث مقاومت و دوام عمر آن میشود. ضریب حفاظت این دوربین IP67 می باشد یعنی بدنه فلزی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فضاهای مرطوب و بارانی نیز می توانید استفاده کنید. این نوع دوربین مداربسته دارای یک لنز کوچک به شکل دایره می باشد که می تواند تصاویر را کنترل کند.

هر چه دوربین مداربسته امکانات بیشتری داشته باشد و تکنولوژی جدید تری در آن به کار رفته باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. دوربین های مداربسته هایلوک با امکانات و عملکردهای ویژه با قیمتی مقرون به صرفه، دسترسی به کیفیت خوب را به مشتریان ارائه می دهند. در صورت امکان، سعی کنید از فروشنده بخواهید که نمونههای ویدئویی دوربین دید در شب را ارائه دهد. در سیستم مداربسته آنالوگ، سیگنالهای تصویر دوربینهای مداربسته به صورت آنالوگ انتقال پیدا میکنند. در صورتی که از تعداد دوربین آنالوگ زیادی استفاده میشود باید از DVRهایی استفاده شود که از تعداد دوربینهای بیشتری پشتیبانی میکنند.

دلیل اینکه اکثر دوربینهای دید در شب در فضای باز فیلم سیاهوسفید میگیرند، این است که ما بهعنوان انسان قادریم، اشیاء مختلف را در سیاهوسفید بهتر از سایههای رنگهای مختلف تشخیص دهیم. بهعنوان مثال، اگر از هر یک از دوربینهای امنیتی استفاده میکنید، ابتدا به تنظیمات اولیه و سپس تصویر بروید و رنگ را در ستون روز/شب انتخاب کنید. گزینههای مختلفی وجود دارد که میتوانید از بین آنها انتخاب کنید و فاکتورهای زیادی را باید در نظر بگیرید. متأسفانه ما در مجموعه نصب برتر، به دلیل پروژههای زیاد و مشاوره هایی که میدهیم، داستانهای زیادی از مشتریانی میشنویم که تجربیات بدی داشتهاند. بسیاری از افراد قبل از خرید متأسفانه عملکرد نسلهای مختلف را ارزیابی نمیکنند و در نهایت تصمیم خود را فقط بر اساس تفکر قیمت میگیرند. در بازار نرخ دوربین متفاوت بوده و بر اساس چند عامل قیمت این دستگاهها فرق میکند. در جدول زیر می توانید حدود قیمت این نوع دوربین ها را بسته به تعداد مشاهده نمایید.

برای مصارف آموزشگاه, دفتر کار, فروشگاه بزرگ, فروشگاه کوچک, فضای داخل و بیرون, مسکونی بزرگ, مسکونی کوچک, مطب مناسب هست. این دوربین برای فضای کوچک مانند دفاتر کار ،فضای داخل مسکونی ، فروشگاه ها و مطب ها یک انتخاب مناسب است. ضریب حفاظت این دوربین IP67 می باشد یعنی بدنه فلزی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فقط فضاهای داخلی و خارجی مرطوب نیز می توانید استفاده کنید. ضریب حفاظت این دوربین IP65 می باشد یعنی بدنه پلاستیکی و اتصالات آن به گونه ای است که برای فقط فضاهای داخلی می توانید استفاده کنید. پیشنهاد شرکت ویپان به شما در هنگام نصب دوربین مدار بسته این است که اگر دوربین شما از آداپتور برق DC استفاده کند. دوربین دام متحرک یا دوربین اسپید دام می تواند به طور همزمان در سطح افقی و عمودی بچرخد و روی اهداف خود زوم کند ، چرخش 360 درجه دوربین در کسری از ثانیه به کاربر کمک کی کند تا تمام زوایا را به خوبی مشاهده کرده و در صورت مشاهده مورد مشکوک روی آن ناحیه زوم کند . دوربین های دام بر روی سقف نصب می شوند. به همین جهت معمولا در بسته بندی این محصولات پایه های متعدد جهت نصب بر روی سطوح مختلف مانند کلاه کاسکت، فرمان دوچرخه و موتور، دیوار، شیشه و …

در نظر گرفتن ایت موارد باعث میشود تا آموزش نصب دوربین مداربسته برای شما قابل درکتر باشد. اگر میخواهید ویدیوها تا حد امکان فضای کمتری را اشغال کنند، سیاهوسفید ممکن است ایده خوبی برای شما باشد. این سیستم بیشتر برای مصارف کوچک و استفادههای کوتاهمدت توصیه میشود. این نوع دوربین به دوربین HD نیز معروفمی باشد و HD مخفف کلمه لاتین High definition می باشد. سطح نور محیطی که می خواهید دوربین را نصب کنید به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطابق با آن، دوربین مداربسته را انتخاب نمایید. ACM210-DV یک دوربین سقفی آنالوگ اچ دی است که از طریق کابل کواکسیال ، تصویر را به ضبط کننده DVR ارسال میکند.این دوربین کیفیت 2 مگاپیکسلی داردو برای فضای کوچک مانند دفاتر کار ،فضای مسکونی کوچک ،فروشگاه های کوچک و مطب ها یک انتخاب مناسب است. ممکن است بخواهید با یکی از کارشناسان ما مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که محصول موردنظر شما با لوازم جانبی موردنیاز شما در آینده برای افزایش توانایی شما سازگار است. بنابراین، رزولوشن باید حداقل 1080p باشد تا جزئیات مهم را در فیلم مانیتورینگ خود از دست ندهید. این قابلیت برای مراکز خرید بسیار کاربرد دارد بهگونهای که فروشندگان با توجه به اطلاعات دوربین میتوانند محصولات پرطرفدار خود را شناسایی کنند.

یک دوربین دیواری تحت شبکه که از طریق کابل شبکه تصویر را به ضبط کننده ارسال میکند.کیفیت این دوربین 4مگاپیکسل است.جنس بدنه این دوربین فلزی است که مقاوم در شرایط مختلف آب و هوایی می باشد. پرتاب مادون قرمز این دوربین ،تا حداکثر 25 متر است که دید در شب خوبی به شما خواهد داد. پرتاب مادون قرمز این دوربین ،تا حداکثر 25 متر است که دید در شب خوبی به شما خواهد داد.همچنین این دوربین با تعداد 25 فریم برثانیه ساخته شده است. البته باید بدانید که کارپیما در این چند سال اخیر کمترین تغییر قیمت داشته. امروزه استفاده از دوربین های مداربسته در خانه و محل کار به یکی از موارد مهم و ضروری تبدیل شده است چرا که افراد باهوش همواره قبل از وقوع حادثه به دنبال پیشگیری آن هستند تا کمترین میزان آسیب به آن ها و دارایی هایشان وارد شود. توجه داشته باشید که نصب این نوع دوربین ها کار تخصصی بوده و برای نصب نیاز به نصاب خواهید داشت. قیمت کم این محصولات در کنار کیفیت تصویر بسیار مطلوب و مناسبی که ارائه می کنند سبب شد تا این دستگاه ها به جایگاه مناسبی در میان کاربران دست پیدا کنند.

اما اکثر مردم معمولاً متوجه نمیشوند که دوربینهای مداربسته دید در شب میتوانند فیلمهای رنگی نیز تولید کنند. اگر تصمیم دارید مسیر دید در شب رنگی را انتخاب کنید، باید بدانید که موارد بیشتری نسبت به فیلمهای سیاهوسفید دارند و بنابراین فضای بیشتری را اشغال خواهند کرد. خرید در فروشگاه DCAkala می توانید انواع بی شماری از دوربین های مداربسته را ببینید، با توجه به مطالب بالا، می توانید به سادگی دوربین مورد نظر خود را از صفحات ویژه شان انتخاب کنید. برای رفتن به بخش لوازم جانبی فروشگاه ما اینجا را کلیک کنید. دوربین مدار بسته بولت همان دوربین های کشیده و شبیه به مکعب هستند، این محصولات اغلب برای فضای بیرونی مانند مقابل بانک ، مقابل در فروشگاه، منزل و … لنز این دوربین ها از قبل روی آن نصب نشده است و باید به طور جداگانه تهیه و نصب شود.