تمام اصطلاحات دوربین مداربسته را بشناسید

کمپانی داهوا محصولات متنوعی در زمینه سیستم نظارت تصویر به بازار سایت hilook-cctv عرضه کرده است. حتماً در هنگام خرید دوربین مداربسته و استعلام قیمت دوربین مدار بسته قبل از هرگونه اقدام حتماً از اصالت محصولات شرکت مورد نظر و رزومه اجرایی آن شرکت در حوزه دوربین مداربسته اطلاعات لازم را به دست بیاورید. به عبارتی کاربر قادر است آیفون خود را به بقیه محصولات داهوا مثل دوربین مداربسته و برنامههای موبایل متصل کند و در نهایت سیستمی یکپارچه برای حفظ امنیت در ساختمانها و ادارت مهیا شود. یک دوربین مدار بسته خوب قادر است حرکات افراد، اشیا و وسایل نقلیه را شناسایی کند و به محض شناسایی شروع به ضبط کند و گفتنی است همه ی دوربین های مدار بسته این قابلیت را ندارند و برای داشتن این ویژگی باید سیستم امنیتی خود را ارتقا دهید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته زیادی تولید شده اند که با دزدگیر اماکن و موبایل و تلفن فرد قابلیت ست شدن دارد و به محض مشاهده و روئت هر گونه مورد مشکوک از طریق این دستگاه ها اطلاع رسانی انجام می دهند.

برای داشتن کارایی بهتر و ثبات دستگاه از ویندوز یا لینوکس به منظور سیستمعامل دستگاه استفاده میشود. از نظر هزینه، کمی پایین بوده و نسبت به دوربین با چیپ OV خیلی بهتر می باشد. برای خرید بهترین دوربین مدار بسته، یکی از اصلی ترین مواردی که مشتریان عزیز باید به آن توجه کنند تا بتوانند بهترین دوربین مدار بسته را تهیه نمایند انتخاب به یک شرکت معتبر می باشد. برندهای مختلف سراسر دنیا مانند CP Plus، Hik Vision، MX، VibeX، Godrej، و 360 به خوبی در این حوزه جا افتاده اند و محصولات مناسبی ارائه کرده اند که علاوه بر کیفیت از قیمت اقتصادی نیز برخوردارند. خیلی از افراد برای خرید دوربین مداربسته لوتوس به قابلیت ها و ویژگی های آن دقت می کنند و قیمت را در ملاکهای بعدی مد نظر دارند و به همین سبب باعث می شود که محصول خوب و مناسبی را برای تامین امنیت مکان خود انتخاب کنند. متناسب با نوع سیستم تهیه شده باید کابل و مدار مناسبی نیز تهیه کنید. در حال حاضر با پیشرفت هایی که در دنیای علم و تکنولوژی روی داده است می توان دوربین های مدار بسته ای با اندازه های بسیار کوچک نیز تولید کرد اما انتخاب اندازه دوربین مدار بسته به محلی که دوربین مدار بسته قرار است در آن نصب شود، بستگی دارد.

ویژگی دیگر این دوربین که بیشتر موردتوجه ناظران امنیتی قرار گرفته امکان تعقیب سوژه توسط لنز دوربین است. دوربین مداربسته بولت، اسپید دام، PTZ و… این دوربین های مداربسته جزء دسته دوربین های تحت شبکه قرار می گیرند. حال در ادامه شما را با قیمت داهوا نیز آشنا میکنیم تا به راحتی دوربین داهوا مورد نظر خود را متناسب با بودجه خود خریداری کنید. با هر کدام از موارد فوق با جزئیات آشنا خواهیم شد. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژیهای آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیدهتر است و البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفته است. دوربین آنالوگ را می توان یکی از انواع دوربین مدار بسته دانست. توجه کنید در صورت مشخص نبودن دوربینها و استفاه از دوربین های مخفی، در این مکانها نیز باید هشدار وجود دوربین را نصب کنید.

دوربین های مداربسته اسپید دام نوع دیگری هستند که از قوی ترین تولیدات برند هایک ویژن محسوب می شوند و در نمایندگی هایک ویژن به فروش می رسند. این دوربین ها که در یک مکان ثابت نصب می شوند، از طریق کابل اطلاعات دریافتی را به یک دستگاه ضبط کنند و نمایشگر ارسال می کنند. از مشخصات فنی دوربین های مداربسته اکسوم میتوان به فشرده سازی این دستگاه اشاره کرد که به صورت U-Code است. بدیهی است که دوربین های مدار بسته ای با کیفیت ساخت و ضریب نفوذ های بالاتر به مراتب گران تر از دوربین های مدار بسته معمولی هستند اما طول عمر بالاتر و هزینه نگهداری کمتری دارند و در ضمن ارزش خرید بیشتری نیز دارند. این دوربین ها خط دید بین دوربین و گیرنده را در اختیار شما قرار می دهد. امروزه نسل جدید دوربینهای مداربسته به تکنولوژی هوش مصنوعی مجهز شدهاند که خودشان میتوانند یک چهره را از بین هزاران تصویر تشخیص داده و حرکت او را ضبط کنند. در ساختار دوربین های مدار بسته تحت شبکه، تجهیزات پسیو شبکه بیشتری به نسبت دوربین های آنالوگ نیاز می باشد و برای راه اندازی این دوربین ها نیاز به سوئیچ شبکه برای برقراری ارتباط بین دوربین ها و سیستم های اتصالی می باشد و هم چنین در صورتی که قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل کار و زندگی خود را مشاهده کنید همانند دوربین های آنالوگ نیاز به یک مودم روتر دارید.

زیرا محصولات داهوا در عین حال که کیفیتی خوب دارند، دارای قیمت مناسبی نیز هستند و این موضوع برای کاربران بسیار اهمیت دارد. لازم به ذکر است که هر کدام از این دوربینها برای مکانهای مختلفی کارایی خاصی دارند و با توجه به قابلیتهای پیشرفته ای که دارند دارای قیمتهای بسیار مناسبی هستند. البته لازم به ذکر است که محصولات داهوا شاید کمی گرانتر از محصولاتی با مارکهای متفرقه باشد که این عمر طبیعی است. دوربین های مدار بسته آنالوگ به نسبت دیگر دوربین های مدار بسته ای که در حال حاضر وجود دارند از کیفیت پایین تری برخوردار می باشد. کار اصلی تستر دوربین مدار بسته در شبکه آن است که کابل های شبکه را مورد بررسی قرار می دهد تا از میزان سالم یا معیوب بودن آن اطلاع یابد همچنین با تستر دوربین مدار بسته می توان تصاویر انواع دوربین ها را دریافت و آن را روی مانیتور آن نمایش داد . آیفونهای تصویری داهوا میتوانند به محصولات دیگر داهوا متصل شوند، همچنین از قرارداد sip پیروی میکنند. در حال حاضر شرکت هایی مانند داهوا , هایک ویژن , یونی ویو دارای نرم افزار های قدرتمند و رایگان برای محصولات خود هستند.

این قابلیت با استفاده از پورت RS485 روی دستگاه امکانپذیر است. کمپانی داهوا در این حوزه از پیشگامان است و امتیاز این قابلیت از آن داهوا است. شرکت الکامپ با بیش از ۱۷ سال تجربه در صنعت سیستم های امنیتی،حفاظتی و دوربین مدار بسته بوده و همچنین دارای تمامی مجوزهای لازم در این حوزه و دارای تقدیر نامه های فراوان از سوی اتحادیه صنف تولید کنندگان و تعمیرکاران الکترونیکی و حفاظتی تهران میباشد. همچنین با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دوربین مدار بسته اکسوم دارد می توان گفت که قیمت دوربین های مداربسته اکسوم بسیار اقتصادی و به صرفه است.

شما دسترسی همیشگی به این ویدیوها را خواهید داشت و تا یکسال ویدیوهای جدید به صوررت رایگان در پنل شماآپدیت میشوند پس همیشه جدیدترین آموزش ها را در دسترس دارید. و برای محلهایی که فضای زیادی برای نصب دوربین مداربسته وجود ندارد استفاده میشوند. کیفیت تصاویر این مدل از دوربین ها بر اساس معیار مگاپیکسل سنجیده می شود. از دستگاه ضبط تصویر NVR داهوا برای ضبط تصاویر دیجیتال روی دیسک درایو، فلش درایو، حافظه SD و تجهیزات ذخیره اطلاعات استفاده میشود. تاریخچه استفاده از اولین دوربین های مدار بسته با سال 1942 باز می گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مداربسته استفاده نمود و اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند. داشتن ویژگی کنترل از راه دور برای هر وسیله ای یک مزیت بسیار خوب به شمار می رود و برای یک دوربین مدار بسته نیز چنین است.

برخی از دوربینها طراحی ساده ای دارند و برخی مدل های دیگر قابلیت دید در شب دارند و علاوه بر آن کیفیت تصویر برداری نیز می تواند در میزان قیمت دوربین مدار بسته اثر گذار باشد. زیرا طراحی آن، به شما امکان میدهد تا زاویه وسیعتری را در محل کسبوکار خود نظارت کنید. یا اینکه ، زاویه مناسب برای نصب این دوربین با این کیفیت چیست؟ دوربین بولت شامل دوربین باکس بهمراه پایه و کاور و لنز پک شده در کارخانه شرکت ای وی تک می باشد. این مجموعه سالیان زیادی در این زمینه مشغول فعالیت بوده که برای مشتریان و خریداران در صورت تمایل اپراتور نصب و راه اندازی نیز ارسال می کند شرکت ما علاوه بر تامین نیاز بازار داخل هر ساله حجم عمده ای از این محصولات را به کشورهای متقاضی ارائه می کند و از این رو در امر صادرات محصول مشغول می باشد و به این واسطه ارز آوریهای بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

به طور معمول برای تهیه یک سیستم نظارتی مداربسته شما نیاز به پرداخت هزینه های زیادی دارید، اما با توجه به قیمت متعادل و مقرون به صرفه دوربین های مداربسته مخفی شما این امکان را دارید تا با تهیه ارزانترین دوربین مداربسته ی موجود در سایت، یک سیستم کامل را پیاده سازی نمایید. یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین مراکز پخش و فروش انواع دوربین مداربسته بی سیم با کیفیت این شرکت تجاری می باشد که برای راحتی مششتریان سایت اینترنتی خود را راه اندازی کرده تا مشتریان از این طریق خرید خود را بدون دردسر انجام دهند و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنند. این دوربین اغلب در رزولوشنهای ۱٫۳ مگاپیکسل، ۲ مگاپیکسل و به طور محدود ۴ مگاپیکسل تولید میشوند. این دوربین ها به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارند، در هر کجا و مکانی نصب میشوند و تصویر شفاف و باکیفیتی را ضبط میکنند. این مدل از دوربین ها در فضاها باز و شرایط مختلف آب و هوا و رطوبت، بسیار مقاوم هستند.

دوربین های مداربسته به دو دسته آنالوگ و HD تقسیم می شوند. باتوجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالایی که دوربین های مدار بسته آنالوگ اچ دی در مقایسه با دوربین های معمولی دارند، این دوربین ها گزینه مناسبی برای استفاده کاربران خانگی و تجاری به حساب می آیند. همیشه نکاتی برای خرید دوربین مداربسته وجود دارد که باید به آنها توجه داشت و برخی از آن ها، قیمت، تکنولوژی، برند، کیفیت، لنز، کیس و بدنه، قابلیت دید در شب، مخفی شدن، نحوه فروش محصول و غیره که البته باید دید برای مصارف خانگی این محصول را می خواهید یا استفاده های دیگری از آن دارید. یکی از عوامل فنی که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر می گذارد و مهمترین قسمت دوربین می باشد، نوع سنسور تصویر است، زیرا نور پس از عبور از لنز به سنسور برخورد کرده و به صورت موج ثبت می شود و تصویر در سیستم امنیتی در ضبط کننده ثبت شده است.

این دوربین به صورتی طراحی شده است که شما میتوانید به راحتی از طریق گوشی محیط مورد نظر را ببینید و دوربین را کنترل و تنظیم کنید. این محصولات بیشتر در کشورهای خارجی تولید شده که در حجمهای عمده ای وارد کشور ما می شود، اما اخیرا تولیدکنندگان داخلی دست به طراحی و ساخت دوربینهای مدار بسته با کیفیت زده اند که در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار خوب و با کیفیت می باشند. مکان هایی مثل دفتر ریاست، حسابداری و غیره نیاز به مراقبتهای حساستری دارند و معمولا برای این مکان ها از دوربین مدار بسته مخفی استفاده می کنند دوربین های مدار بسته مخفی انواع و مدل های مختلفی دارند که برای هر مکانی نوع خاصی از آن طراحی شده است. همچنین یکی از گران ترین نمونه های دوربین مدار بسته مدلهای بیسیم و وای فای آن می باشد که بدون نیاز به سیم کشی به راحتی می تواند برای نظارت مکانهای مورد نظر به کار گرفته شود. البته با توجه به ساخت انواع دوربینهای مدار بسته و ایجاد تنوع بالا و همچنین وجود رقابت میان سازندگان و طراحان، هر کدام از آنها با توجه به ویژگیها و قابلیتهایی که دارند، از قیمت های مختلفی برخوردار هستند.

در پایان باید گفت که با وچود اینکه این نوع از دوربین به دلیل قیمت پایینتر نسبت به دوربین مدار بسته وای فای، در ایران بسیار رایج است، ما سازمانهای بسیاری به سمت استفاده از دوربین IP تمایل پیدا کردهاند. علاوه بر این، اندازه دوربین بر قیمت سیستم امنیتی تأثیر می گذارد. این نوع سیستم از مدل قبلی پیشرفته تر بوده و دوربین های آن با دریافت ip اطلاعات را از طریق شبکه انتقال می دهند. در صورت زوم کردن روی تصاویر مربوط به این نوع دوربین مدار بسته، با تصویری دانهدانه و پارازیت روبرو خواهید شد؛ به همین دلیل این دوربینها معمولاً برای بررسی جزئیات از جمله تشخیص چهره مجرم کاربردی نیستند. به طور حتم یاد برنامه های تلویزیونی که برای سرگرم کردن مخاطبان برنامه ، با مردم عادی و یا افراد سرشناس شوخی می کنند و پس از به آنها می گویند که این یک دوربین مخفی می باشد. امروزه بیشتر مجموعه ها برای کنترل و نظارت محیط درونی و بیرونی خود از دوربین مداربسته مخفی استفاده می کنند برای خرید این محصولات می توانید به مراکز پخش و فروش انواع لوازم الکترونیکی وراجعه کنید که برخی از این ارائه کنندگان اپراتور نصب و راه اندازی را برای سرویس دهی این دوربینها نیز ارسال می کنند.