انواع دوربین مدار بسته و بررسی مزایا و معایب هر کدام

دوربین هایی که مادون قرمز دارند حتی در تاریکی مطلق نیز عملکرد مطلوب از خود نشان می دهند و باعث می شوند تصاویری با کیفیت مناسب تولید شود. البته دقت کنید که این دوربین ها در تاریکی مطلق کارایی ندارند. غالبا به ندرت با فضاهایی مواجه هستیم که در تاریکی عمیق فرو میروند. این دوربین ها از لحاظ شکل ظاهری به دسته های دام، بولت، اسپید دام و غیره تقسیم بندی می شوند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. دوربین های گنبدی (دام) نام خود را از ساختار گنبدی شکل خود گرفته اند. در این مقاله سعی کردیم قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان که شامل آسانسور، پارکینگ و راهرو است را برای شما شرح دهیم تا از حقوق خود و دیگران در هنگام نصب دوربین مداربسته آگاه شوید. در این روش فرد به کمک یکی از روشهای زیر دید دوربین را کور میکند.

وضوح تصویر یک دوربین را می توان با استفاده از نمودار وضوح اندازه گیری کرد و سپس به صورت گرافیکی چاپ و مورد ارزیابی قرار داد. یکی از مزایای مهمی که نصب دوربین مداربسته دارد باعث جلوگیری از سرقت، احساس امنیت و پیشگیری از وقوع جرم میشود علاوه بر این مسائل از دوربین مداربسته برای مانیتور کردن خطوط تولید و کارخانههای بزرگ استفاده میشود که خود باعث راحتی و مدیریت هر چه راحتر میشود. علاوه بر این ، هایک ویژن از بدو تأسیس بر ارائه محصولی با کیفیت برای مشتریان متمرکز شده است. با وجود تمام قابلیتهایی که دوربینهای مداربسته ارائه میدهند اما قیمت محصول یکی از مهمترین پارامترها به شمار می آید. با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، خرید دوربین مداربسته قدم بعدی برای طراحی و توسعه یک سیستم مانیتورینگ به روز میباشد. نیز مجهز می شوند تا گزینه های به مراتب بیشتری برای امنیت به شما ارائه شود.

دوربین های پین هل یا همان دوربین های مخفی دوربین های با ابعاد کوچک بوده که به دلیل حجم کم اغلب برای مصارف مخفی کاربرد دارند به طوری که فرد به سختی قادر به رویت سایت hilook-cctv بدنه دوربین است. در صورتی که سوئیچ شبکه دوربین مداربسته دارای قابلیت POE باشند، برای تغذیه دوربین از همان کابلی که بین دوربین و سوئیچ کشیده شده بود میتوان استفاده کرد. پکیج دوربین مداربستهبه مجموعه محصولات و اقلامی که جهت استفاده از سیستم دوربین مداربسته نیاز داریم پکیج دوربین مداربسته می گویند. پیش از آنکه به بررسی دوربینهای مداربسته و کاربرد هر کدام از آنها بپردازیم، لازم است تا تمام تجهیزات مربوط به پیاده سازی سیستم مانیتورینگ را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم این نوشته توانسته باشد اطلاعات مورد نیاز شما کاربران گرامی را در مورد دوربین مدار بسته فراهم آورده باشد. وقتی که NVR اصلی دوباره به شکبه وصل شد تمام اطلاعات به آن منتقل میشود.

به طور معمول چیپست های دوربین مداربسته مگاپیکسل از نظر اندازه مانند دیگر چیپ های تصویر دوربین مداربسته هستند اما تعداد دیودهای موجود بر روی این چیپ ها به مراتب بیشتر است از این رو میزان دریافت نور توسط هر دیود بسیار کمتر بوده و حساسیت کلی چیپ نیز به مراتب کمتر خواهد بود شایان ذکر است که با افزایش تکنولوژی، ساخت این چیپ ها نیز به سرعت در حال دگرگونی و به سمت برطرف نمودن نواقص عمل می نمایند. این دوربینها بیشتر برای نصب در محیطهای داخلی و بر روی سقف طراحی شده و در اشکال فانتزی و متفاوتی در بازار موجود است. این روز ها مارک ها و برند های مختلفی در بازار موجود است . دوربین های تحت شبکه کیفیت بالاتری دارند و این دوربین ها در بستر شبکه امکان ارسال همزمان اطلاعات را فراهم می آورند .

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو نوع دوربین وجود دارد، تفاوت در قیمت آن ها می باشد. به همین جهت نیاز است به طور دقیق و کامل ویژگی های دوربین ها را بشناسید، تا بتوانید بهترین آن را تهیه کنید. یک نصاب دوربین مداربسته متخصص، بخوبی میتواند باتوجه به نیازمندی های پروژه برترین نوع دوربین مورد نیاز و همینطور بهترین محل نصب برای برخورداری از بهترین پوشش و کیفیت تصویر بالا را تعیین نماید. توجه کنید توان خروجی منبع تغذیه دوربین را با توجه به آمپر مصرفی کل سیستم یا دوربین مداربسته مورد نظر انتخاب کنید. Smart PSS یکی از کاملترین و پر امکانات ترین برنامه های رایگان جهت مدیریت و کنترل دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی است . علی رغم اینکه این دوربین ها برای نظارت و کنترل رفت و آمد افراد و بسیاری موارد دیگر مفید هستند، برخی عوامل محیطی و جوی می تواند کارایی آن ها را مختل کند. برخی از مدلها پیشرفته تر هستند و قابلیتهای بیشتری دارند و در نتیجه قیمت متفاوتی دارند.

وظیفه اصلی این دستگاه ضبط تصویرها میباشد. در واقع تنها دستگاههای ضبط تصاویر و صدای DVR امکان سازگاری با دوربین های آنالوگ را دارند. در این نوع دوربین دستگاه DVR موظف است تا سیگنال های ویدیویی را ضبط و رمزگزاری کند. تمامی دستگاه های جدید از هارد دیسك های SATA پشتیبانی می كنند و شما میتوانید حداقل یكی از این هارد دیسك ها را بر روی دستگاه نصب كنید تا تصاویر ضبط شده بر روی آن ذخیره شود. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم میکند. گاها کارفرمایان بدون اجازه کارمندان را تحت کنترل دوربین مدار بسته قرار داده اند و همین امر سبب شکایت از آنها به علت نقض حریم خصوصی شده است. از نقطه نظر فنی، HD-SDI شامل استاندارد SMPTE 292M می باشد که بر اساس آن تصاویر HD خام (بدون فشرده سازی و از دست رفتن کیفیت) تا حجم 1.485 گیگابیت بر ثانیه، توسط کابل تصویر (کواکسال) منتقل می شوند.فلسفه پیدایش این فناوری، ضبط و انتقال تصاویر HD برای شبکه های تلویزیونی خصوصی در اواخر دهه 80 و دهه 90 میلادی بود و هم اکنون نیز در بسیاری از شبکه های تلویزیونی حتی صدا و سیمای کشورمان کاربرد دارد. این دستگاه ها قابلیت ضبط تصاویر از دوربین های آنالوگ، AHD و IP را بصورت همزمان دارا می باشند.

از طرف دیگر، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما، از صفحه تعرفه نصب دوربین مدار بسته ما دیدن فرمایید. همچنین میتوانید با مراجعه به وبسایت ایده آل گستر از انواع دوربین مدار بسته پاناسونیک دیدن فرمایید. پیشرفتهای تکنولوژی راه را برای جدیدترین انواع دوربین مداربسته هموار کرده است، که حتی قادر به تولید خروجی باکیفیت بالا و حتی قابلیت دید در شب هستند. برای محافظت از دارایی و کارکنان خود، از این راهنما برای انتخاب راه حلی متناسب با اهداف و سطح امنیتی مورد نیاز خود استفاده کنید. مدل آنالوگ از جمله قدیمی ترین انواع دوربین مداربسته محسوب می شود که هنوز هم در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربین ها به اختلاف دما بسیار حساس هستند. مانند دوربین مداربسته ترمال که حساسیتهایش را متوجه نرخ تغییرات دما در محیط کرده است. البته همه ساختمانها برای نصب دوربین تحت شبکه مناسب نیست چون یا خیلی وسیع هستند یا دارای اشیائی هستند که در سیگنالهای دوربین مداخله کرده یا آن را مسدود میکند. این دوربین ها پشت آینه ها کار می شود این آینه ها می توانند تخت یا محدب باشند ، نکته مهم در این دوربین ها این است که باید نور محیط مناسب و تنظیم باشد تا تصاویر با کیفیت خوبی ضبط شوند .

دوربینهای مداربسته آنالوگ به تعداد محدود و تعریف شدهای به یکدیگر متصل میشوند که این تعداد به مدل دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته بستگی دارد. کابل اول کابل تصویر نام داشته و وظیفه انتقال تصویر از دوربین به دستگاه DVR را دارد. دستگاه DVR تان میتواند چند دوربین مداربسته را مدیریت کند و به شما این قابلیت را می دهد تنها با یک دستگاه تصویر تمام دوربین های مداربسته را ضبط کنید. دوربین مداربسته مخفی برای ضبط فعالیتهای افراد، بدون آگاهی آنها استفاده میشود. برای انتقال صدا در دوربین مداربسته از کابل RG59 استفاده می شود. دوربین مداربسته مخفی را میتوان داخل گوشیهای تلفن همراه، عروسک، خودکار، لوازم جانبی تلوزیون و غیره جاسازی کرد. در نصب دوربین مداربسته میتوان با استفاده از تجهیزاتی مثل داکت، لوله، سینی کابل و … تمام دوربینهای آنالوگ برای اتصال از دستگاه ضبط تصاویر DVR استفاده می کند. اما دوربینهای بیسیم که به پریز برق متصل میشوند میتوانند 24/7 ساعته ضبط کنند. دوربینهای مداربسته با حسگرهای حرکتی و صوتی، صداها و حرکات غیرعادی را شناسائی و با ارسال یک پیام به صاحبان آنها در اپلیکیشن موبایلشان هشدار میدهند. تعدد اجناس تقلبی در بازار نظارت تصویری موجب شد اتحادیه مربوطه، به خریداران هشدار دهد پیش از خرید تجهیزات نظارت تصویری، اصالت آن را بررسی کنند.

همچنین از هزینه ی نگهداری و تعمیر آن هم نباید غافل شد. از آن زمان، هایک ویژن هرگز عقب نمانده و پیشرفت کرد و در نهایت تبدیل به برترین تولید کننده دوربین های مدار بسته و سیستم های امنیتی در بازار شد. در دوربین های آنالوگ با افزایش فاصله و هنگامی که از یک فرمت به فرمت دیگر تبدیل می شود، وضوح خود را از دست می دهد. اگر روزگاری از دوربین مداربسته تنها برای افزایش سطح ایمنی یک ساختمان یا واحد نظامی استفاده میشد، امروزه از این دوربینها در بسیاری از مراکز استفاده میشود. ما در زرین سیستم نیز با توجه به اهمیت این مساله در ساخت محصولات دوربین مداربسته تلاش فراوان نموده و با افزایش کیفیت در تولید دوربین مداربسته توانسته سهم مطلوبی از بازار تقاضای این دسته از محصولات سیستم های حفاظتی را به خود اختصاص می دهد. برای داشتن یک سیستم نظارتی حرفه ای میتوانید کابل ها را از بین دیوارها به طرف مرکز نظارت هدایت کنید.

265 باشد با قرار دادن یک هارد 2 ترا بایتی درون دو دستگاه، اگر تعداد روزهای قابل بازبینی در دستگاه نخست 30 روز باشد در دستگاه دیگر حدودآ 60 روز خواهد بود. این روزها بسیاری از مردم به دنیال خرید دوربین های مخفیانه هستند که در مکان هایی می توان قرار داد که جلب توجه نکند و از آن برای ضبط تصاویر و صدای افراد طوری که متوجه نشوند استفاده می شود. برخی از دوربینهای مداربسته مخفی امکان ضبط صدا را نیز دارند. در ادامه برخی از مهم ترین فاکتور های خرید دوربین را معرفی می کنیم. این سنسورها را بعنوان سنسور سونی به مشتریان خود معرفی کرده و میفروشند. سیستم های امنیتی دوربین های مداربسته بعنوان موثرترین روش در کاهش جنایت محسوب می شوند. قسمتی از طراحی و نصب یک سیستم مداربسته به محفظه و پایه آن مربوط می شود. در این بخش به معرفی و بررسی برخی از تجهیزات و لوازم جانبی دوربینهای مداربسته میپردازیم. این مقاله صرفا جنبهی معرفی داشته و محتوای آن توسط سفارشدهنده نگارش شده است، همیار آیتی مسئولیتی در قبال صحت عملکرد وبسایت معرفی شده نمیپذیرد. حال پس از گذشت چندین دهه از اختراع دوربین مداربسته، این وسیله کاربردی به وفور در اماکن عمومی، تجاری، سازمان های امنیتی، شرکت ها و حتی منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع دوربین به شکل جعبه ای مستطیلی شکل و از جنس پلاستیک می باشد و لنز آن به صورت جداگانه بر روی دوربین نصب می شود. پس از آن می تواند با استفاده از نرم افزار مربوط بر روی گوشی همراه خود، پروسه انتقال تصاویر را انجام دهید. سپس محل علامت گذاری شده را با استفاده از دریل سوراخ کنید. پس از این که مکان مناسب را انتخاب کردید، جای پیچ های دوربین را بر روی دیوار علامت گذاری کنید. قابلیت دید در شب آن وضوح تصویر بالایی دارد و در مکان هایی مانند، جاده ها مناسب است. پیکسل ها نسبت به طیف نور بسیار حساس هستند. محدوده دید دوربین های بولت بسیار بیشتر از دوربین های دیگر است که آنها را به عنوان گزینه های ایده آل برای مناطق بزرگ مانند پارکینگ یا حیاط خلوت قرار می دهد. پس از اینکه مکان نصب دوربین های مدار بسته را تعیین نمودید حال دیوار را با دریل سوارخ کاری نموده و با قرار دادن رول پلاک شروع به پیچ کردن دوربین ها روی دیوار نمایید. علاوه بر این شما می توانید دوربین مداربسته را از جهات مختلف مانند تعداد، کارایی و مدل و همچنین بر اساس بهترین و مناسب ترین فروشنده دسته بندی نمایید.

هر کدام از این دسته بندی ها مدلهای مخصوص فضای داخلی و خارجی دارند که بسته به محیط مورد استفاده، باید آن را انتخاب کنیم. شما با توجه به ابعاد و نوع پروژه خود می توانید محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنید. امکان برنامهریزی که به آن Preset میگویند و بر اساس قابلیت پرست شما میتوانید برنامهریزی کنید که در هر واحد زمانی دوربین چه محدودهای از محیط را فیلمبرداری کند. محیط و البته هدف از نصب دوربین مداربسته نقش کلیدی در انتخاب مدل آن دارد. این دوربین مداربسته قابلیت چرخش تا 360 درجه به صورت افقی را دارد. فعالیتهای این شرکت را میتوان در زمینه واردات دوربینهای مداربسته با برند مکسل، داهوا و هایک ویژن و تجهیزات جانبی و همچنین دزدگیرهای اماکن مانند جی ام کا، فایروال، کلاسیک و سایلکس، سوئیچ های شبکه و انواع هاردهای دوربین های مداربسته به حساب آورد. از نظر تکنولوژی به کار رفته نیز دوربین های هایک ویژن به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم می شوند. دوربین مداربسته هایک ویژن مقرون به صرفه ترین محصولات دوربین مداربسته با کیفیت را در ایران ارائه می دهد. تا پیش از این قابلیتی در دوربین های مداربسته وجود نداشت که قادر به تجزیه مناسب نور سفید و ارائه تصاویر با کیفیت رنگ بالا باشد و دوربین های مداربسته اغلب در تجزیه و تفکیک نور سفید دچار مشکل می شدند و حتی بعضا تصاویری با زمینه رنگی سبز، نارنجی و آبی ارائه می دادند.