آشنایی با انواع دوربین مدار بسته حرفه ای

از مزایای اصلی آن نصب میباشد که از سیستم مداربسته معمولی آسانتر است. دوربین مداربسته ثابت ( Fixed ): از این دوربین ها معمولا در مکان هایی استفاده می کنند که نیاز به یک زاویه دید داشته باشد، چرا که همانطور که از نامش پیداست، این دوربین ها در یک جای ثابت نصب می شوند. این محفظه ها بسیار خاص هستند و برای دوربین های بکار می رود که به راحتی در دسترس است. یک دوربین های دام وری فوکال دید در شب، مانند یک دوربین مدار بسته باکس از لنز متغییر برخوردار است، ولی این لنز بر روی خود دوربین سوار است و قابلیت تعویض و یا تغیر آن وجود ندارد. لنزها یا ثابت یا وری فوکال هستند ؛ یا آنالوگ و یا مگا پیکسلی میباشند ؛ یا نصب شده داخل خود دوربین میباشند و یا به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشوند. این نوع دوربین فلزی بوده و معمولا از نوع آی دار IP65 و IP66 میباشند که بدین معنی است که ضد آب و ضد آفتاب هستند.

تصاویر رنگی را در روز و سیاهوسفید را در شب ضبط میکند. این دوربین ها از لنز مخصوصی برخوردارند که بسیار واید میباشد و قابلیت پوشش یک فضای بزرگ را فراهم می آورد. همچنین یک دوربین های دام وری فوکال معمولا از نوع دید در شب میباشد. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش برف و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند. طراحی دوربین بولت قابلیت دید در شب بالایی را پشتبانی میکنند، همچنین به دلیل برد بالایی که دارد برای محیطهایی با فضای باز مناسب هستند. یکی از انواع دوربین مدار بسته که به تازگی به بازار راه یافته است دوربین فیش آی (فیش آی یا دوربین چشم ماهی یا دوربین Fisheye یا دوربین 360 درجه) میباشد. در ایده اول تمرکز دستگاه دوربین مادون قرمز در جمعآوری نور از طیف پایین اشعه مادون قرمز میباشد. دوربین های اسپید دام قابلیت چرخش به طرفین و حرکت عمودی رو به بالا و پائین را دارند. در ادامه چندی از بهترین و پرفروش ترین دوربین های بولت اکسوم را به شما معرفی خواهیم کرد. دوربین وری فوکال یک نوع مستقل از انواع دوربین مدار بسته نیست، بلکه یک قابلیت میباشد که امکان پیاده سازی آن بر روی انواع دوربین مدار بسته از قبیل دوربین های دام و بولت وجود دارد.

بنابراین انتخاب محصولی مناسب در میان برندهای مختلف کار سختی به سایت hilook-cctv نظر می رسد. همانطور که می دانید دوربین های مدار بسته دارای انواع و اقسام مختلف با قابلیت های گوناگون هستند. ۲٫ دستگاه ضبط تصاویر که وظیفه آن مدیریت و ضبط تصاویر می باشد. برای نصب دوربین مداربسته یا آموزش نصب آن به چه کسی مراجعه کنیم؟ نصب این دوربین مستلزم طی کردن مراحلی است که به صورت خلاصه در این بخش به آن می پردازیم. این نوع از دوربین معمولا گرانقیمت میباشند، دلیل گرانی این نوع دوربین مدار بسته به خاطر این است که معمولا دوربینهای مداربسته چشم ماهی از نوع دوربین های تحت شبکه میباشند و لنز آنها از تکلنولوژی پیشرفته برخوردار است. تجهیزات سیستم های نظارتی شامل مجموعه ای از تجهیزات نظارتی میباشند که وظیفه ضبط ، پردازش و مدیریت تصاویر را بر عهده دارند. یک خودروی وانت هم داخل باغ بود که در قسمت بار آن تعدادی جعبه پر از میوه چیده شده بود. او میگوید که سرقتها را با همدستی همسرش انجام میداده و پس از سرقت، میوهها را با وانت میفروختند. در دوربین های دید در شب، یک برد جداگانه (برد IR) که دارای یک سنسور حساس به شدت نور و تعدادی LED مادون قرمز میباشد که وظیفه تابش نور مادون قرمز در صورت پائین آمدن لوکس نور دریافتی توسط سنسور حساس به شدت نور (تاریک شدن محیط) را بر عهده دارد.

بسیاری از این برندها چینی درجه دو و درجه سه میباشند و تنها تعداد اندکی مارک تجهیزات نظارتی در بازار موجود میباشد که از نظر طول عمر، کیفیت، گارانتی، خدمات پس از فروش، و پشتیبانی از خوب میباشند. در واقع، این دوربینها به اشعهی مادون قرمز مجهز هستند که برای فضاهای کم نور مناسب میباشند. دوربین اچ دی 2 مگاپیکسل کورتک CT-HDW1200Mاز محصولات برند کورتک یک دوربین سقفی آنالوگ اچ دی یا HDCVI است که از طریق کابل تصویر را به ضبط کننده ارسال می کند. این مقدار برای روزولوشن دریافتی بسیار عالی عمل می کند . می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و بنابراین به عنوان یک نیروی اجرای قانون عمل می کند.

NVR یا ضبط کننده های ویدیویی شبکه، مشابه DVR ها کار می کنند، اما با دوربین های IP سازگار هستند. چنانچه دوربین مداربسته با شرایط آب و هوایی محل شما سازگار نباشد، خیلی زود دچار مشکل شده و شما را به دردسر خواهد انداخت. نکته بسیار مهم دیگر در تعیین محل نصب دوربینهای مداربسته، بررسی امکان کابل کشی در محل انتخابی نصب دوربین است. دوربین های پلاپ خوان معمولا برای پارکنگ ها ( دوربین مداربسته پارکینگ ) نصب می شوند . این دوربین ها را می توان هم در جهت افقی و هم در جهت عمودی به صورت دستی و یا اتوماتیک به حرکت در آورد. نصب دوربین با اهداف تربیتی و آموزشی: بسیاری از مراکز آموزشی و تربیتی خصوصا مراکز تربیتی کودکان، از سیستم های مدار بسته جهت نظارت بر رشد و فعالیت کودکان و دانش آموزان استفاده می کنند. در واقع تنظیم کردن آن در هر دو جهت باعثِ نظارت بیشتری بر روی مکان ها می شود. بدین ترتیب اگر هزینه ایاب ذهاب و کلا دوربین های مورد استفاده، تجهیزات جانبی و هزینه آن ها را نیز جمع کنید، می توان گفت در کل بالای 15 میلیون درآمد ماهانه را می توان از این شغل با یک پروژه بزرگ یا چندین پروژه کوچک کسب کرد.

این دوربین ها در واقع همان دوربین های آنالوگ هستند با این تفاوت که با تغییر فرکانس خروجی در آنها، کیفیت تصاویر مداربسته به طرز چشمگیری افزایش یافته است، لازم به ذکر است که در دوربین های آنالوگ HD از تکنولوژی فشرده سازی تصاویر در آنها استفاده شده که باعث می شود در کنار حفظ کیفیت تصاویر از حجم آنها به شدت کاسته شده و مشکلی برای ارسال آنها از دوربین به دستگاه DVR به وجود نیاید؛ به این ترتیب کیفیت تصاویر در بستر آنالوگ از نیم مگاپیکسل تا رزولوشن های 8 مگاپیکسل ارتقا یافت. دوربین های مداربسته بیشتر از پلاستیک فشرده ساخته شده اند. قیمت این نوع از دوربین ها از نوع آنالوگ معمولی بیشتر می باشد. معایب : حجم تصویر برداری بالا و نیاز به حافظه بیشتر برای ضبط تصاویرالبته در مقایسه کلی می توان گفت امروزه استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ منسوخ شده و دوربین های مداربسته HD به صورت کامل جایگزین دوربین های آنالوگ شده اند.کیفیت تصویر در دوربین های آنالوگ با TVL (تی وی لاین ) مشخص می شد و اما در دوربین های HD این کیفیت با MP (مگا پیکسل) سنجیده می شود TVL در حقیقت خط های افقی هستند که تصویر را تشکیل می دهند اما پیکسل ها با استفاده از نقاط ریز و تجمع این نقاط پیکسل در کنار هم تصاویر را تشکیل می دهند و این نوع تصویر برداری در دوربین های دیجیتال و با کیفیت بالا مرسوم می باشد.

شرکت پویش رایان داتیس از تکنولوژی آنالوگ، تکنولوژی AHD و تکنولوژی UVC در تولید دوربینهای مداربسته خود تحت عنوان برند برایتون استفاده مینماید. از اینرو دوربین اسپید دام (دوربین گردان یا دوربین PTZ) برای چنین محیط هایی طراحی و تولید می گردند. لنز دوربین: لنزهای دوربین مداربسته داهوا با در دوربینهای آنالوگ با کیفیت مگاپیکسل متفاوت و در دوربینهای تحت شبکه با کاربرد متفاوتی تولید میشوند از جمله لنزهای ثابت،وریفوکال، زوم و موتورایز. با کمک فناوری ivs در دوربینهای داهوا تجزیه تحلیل محیط به خوبی انجام میشود و فوراً تصویر چهره افراد را ضبط و در سرور ذخیره میکند. با دِکد کردن تصاویر ضبط شده با رزولوشن بالا در مسافت های زیاد ارسال میشود. در مکان هایی که جرم و جنایت زیاد به وقوع می پیوند استفاده می شوند. همچنین استفاده از دوربین مداربسته در حمام، دستشویی و پرو لباس در فروشگاه ها کاری غیراخلاقی بوده و جرم محسوب می شود. با خرید دوربین مدار بسته می توان از جرم جلوگیری کرد.

قیمت دستگاه DVR و هزینه نصب دوربین مدار بسته نیزبالاتر می رود. در حال حاضر نصب دوربین مدار بسته برای بسیاری از اماکن اجباری است. او همزمان درِ باغ را از بیرون قفل کرد تا سارقان نتوانند فرار کنند و به این ترتیب وقتی مأموران در محل حاضر شدند، دزدان که زن و شوهری جوان بودند، دستگیر شدند. در حال حاضر امکان استفاده از این تکنولوژی با رزولوشن 1، 1.3 و 2 مگاپیکسل ممکن می باشد. به طور مثال دی وی آر 4 کانال با پشتیبانی از هارد 4 و رزولوشن 2 مگاپیکسل کمتر از نصف دی وی آر 4 کاناله با پشتیبانی از هارد 8 ترابایت و رزولوشن 5 مگاپیکسل قیمت دارد که این مثال یک مورد کوچک از اختلاف در دی وی آر هاست. به عنوان مثال اگر شما می خواهید محل کار و یا منزل خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید، این دوربین پیشنهاد بسیار خوبی است. شما برای اینکه با خیال راحت خانه یا محل کار خود را ترک کنید و به مسافت یا هر جای دیگری بروید نیاز به ابزار هوشمند دارید تا امنیت منزل یا فضای مورد نظرتان را تامین کند. آیا دوربینهای مدار بسته بدون اینترنت می تواند کار کند؟ انواع دوربینهای مداربسته بر اساس نحوه انتقال تصویر عبارتند از: بدون انتقال تصویر (فقط ضبط در حافظه محلی)، انتقال تصویر از طریق دستگاه ضبط مرکزی، انواع دوربین وای فای (با قابلیت انتقال تصویر از طریق انواع مودم وای فای دار)، و انواع دوربین سیم کارت خور (با قابلیت انتقال تصویر از طریق بسته دیتای سیم کارت نصب شده در دوربین).

حتی کارمند فرودگاه کمی بعد از جایش برخاست و از کنار او رد شد بدون اینکه متوجه اتفاقی که افتاده شود! بنابراین دوربین مداربسته بیسیم الزاما بدون سیم نیست. اما خوب است این نکته را یادآور شویم که کیفیت تصویر تنها عاملی نیست که تاثیر مستقیم روی قیمت دوربین مداربسته AVTECH دارد. دوربین امنیتی را در مکانی قرار دهید، که در دسترس سارقان و سایر افراد نباشد. دوربین های تصویری حرارتی می توانند در مسافت های طولانی تا ۳۰۰ متر دورتر را ببینند. انتخاب دوربین و سیستم نظارت تصویری مناسب برای هر کاربرد واقعاً حیاتی است. بر اساس شکل و کاربری : به دو دسته دوربین دام (گنبدی شکل) که بیشتر برای استفاده در فضاهای داخلی و دوربین بولت (مخروطی شکل) که بیشتر برای فضاهای خارجی استفاده می شود، تقسیم می شوند. همچنین دو برند داهوا و هایکویژن هم از دو پروتکل HDCVI و HDTVI استفاده می کنند که از خانواده ی AHD به حساب می آیند. دوربین مدار بسته HDcvi : این نوع دوربین مدار بسته از سال 2012 به بازار آمدن و از لحاظ سیستم نصب دوربین مدار بسته مشابه AHD و HDtvi هستند و کیفیت و قیمت مناسبی دارند. سپس باید برنامه متناسب با گوشی خود را نصب کنید و مراحل انتقال تصویر را انجام دهید.

یکی از مهمترین دلایل و هدف از نصب دوربین و سیستم تصویری، برقراری امنیت است. دوربین های مداربسته فیش آی (Fisheye) اکسوم یکی از انواع دوربین های ساخته شده توسط شرکت اکسوم است. یکی از وسایل اصلی دوربین های مدار بسته ضبط کردن تصاویر و فیلم و ارسال برای دستگاه DVR و یاNVR است. در ادامه یکی دیگر از کارکنان از پشت سر میآید و بدن بی جان مرد جوان را جدا میکند و پنکه نیز جرقه زده و دود از آن بلند میشود. در این نوع دستگاهها بر روی سیستم کامپیوتر شخصی و یا لپ تاپ شما یک سیستم عامل نصب میشود و قابلیت ضبط بر روی هارد کامپیوتر شما فراهم میشود. دوربین مداربسته اسپید دام نوعی دیگر از انواع دوربین های مداربسته است که از نظر ظاهری دقیقا مشابه دوربین های دام می باشد ولی با این تفاوت که در دوربین مداربسته دام ، شما امکان چرخش 360 درجه را ندارید و دوربین دام به صورت ثابت نصب و راه اندازی میشود ولی در دوربین مداربسته اسپید دام امکان چرخش 360 درجه دوربین امکان پذیر است. همه از مواردی هستندکه قیمت نصب دوربین مداربسته را تغییر می دهند. آیا دوربین های مداربسته صدا را ضبط می کنند؟ این نوع دوربین ها برای ایجاد امنیت بیشتر و نظارت ساخته و وارد بازار شده اند و نقش بسیار پر رنگی در زندگی امروز ما دارند.

به عنوان مثال کمک به ردیابی افراد گم شده، نظارت بر کارگرانی که در شرایط خطرناک کار می کنند. برای مثال هزینه نصب دوربین مدار بسته با توجه به کاربری فضا متفاوت است، چرا که همه دوربینها در هر فضای مناسبی نصب نمیشوند. دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه IP ، از نظر نصب و راه اندازی و لوازم جانبی با یکدیگر متفاوت میباشند. برای محیط های اوتدور خارجی دوربین های دام فلزی قابل استفاده میباشند. این شرکت با دریافت CC نشان داده است که در هنگام استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن، می تواند داده های شما را به صورت رمزنگاری شده منتقل کند و این داده ها به هیچ عنوان توسط تجهیزات خارجی قابل دسترس نیستند و این سبب تامین امنیت بیشتر شما خواهد شد. این امر باعث افزایش نویز و کاهش کیفیت و از همه بدتر قابل دسترس بودن برای هر گیرنده ای در منطقه می شود.

دوربین مداربسته صنعتی، نوعی از دوربین مداربسته است که در اماکن بزرگ مانند بانک ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد. ماجرا از این قرار بود که نگهبان یکی از باغهای حوالی فشم که برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگانش راهی شهرستان شده بود، وقتی به باغ برگشت، متوجه حضور افراد غریبه در آنجا شد. یکی از مالباختهها میگفت: من حوالی فشم باغ میوه دارم و معمولا آخر هفته به آنجا میروم. اگر شما هم قصد دارید که یکی از انواع دوربین های مداربسته را خریداری کنید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. یکی از امکانات مناسب در نظر گرفته شده برای محصولات موجود در وب سایت، امکان مقایسه مشخصات و امکانات محصولات میباشد. خرید محصولات از فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته پاساک به دو صورت اینترنتی و همچنین تلفنی امکان پذیر میباشد. فروش بهترین برندهای دوربین مداربسته توسط گروه پاساک با ارزان ترین قیمت صورت می پذیرد تا مشتریان از رضایت کامل برخوردار شوند. فروشگاه اینترنتی پاساک مرجع تخصصی جهت بررسی مشخصات انواع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته در ایران میباشد. ولی دوربین مدار بسته مخصوص محیط های خارجی معمولا دوربین بولت (دوربین بالت یا دوربین صنعتی دید در شب) میباشد.