آسانسور مسافربر نکات کلیدی حرکت نرم و بی صدا آسانسور مسافربر بنیس

برای ترمز با طراحی نوع دوم این مسئله ساده تر است ولی ساختمان آن پیچیده تر می باشد. وسائل فنر اصطكاك باید در روی كفشك ها باشد از تماس ناخواسته در ته ترمز با سیلندر جلوگیری گردد. مگنت را می توان در روی یك بازو نصب كرد تا نیروی افقی برای باز كردن ترمز اعمال كند یا در وضعیت عمودی نصب شود و از طریق بازوها بر روی مكانیزم اعمال نیرو كند. كابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهك گذشته و امكان برخورد با كف چاهك پیش می آید این وسیله از برخورد خشن جلوگیری می نماید . ضربه گیر ممكن است از جنس پلی اورتان ، فنر یا نوع روغنی انتخاب شود كه بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرژی جنبشی كابین یا وزنه تعادل را جذب كرده (نوع فنری) و یا مستهلك نماید .

یکی از نکات مهم در طراحی آساسنور خودروبر تعبیه دو عددد پانل فرمان کابین در دو سمت آن است و همچنین تهویه مناسبی برای کابین های مسقف و چاه آسانسور باید در نظر گرفته شود. همان‌طور که احتمالاً متوجه شدید در آسانسورهای مغناطیسی به‌هیچ‌عنوان از سیم بکسل و موتور الکتریکی استفاده نمی‌شود. ازنظر تئوری حتی امکان جابجایی آسانسورها به‌صورت افقی به کمک مکانیزیم فوق وجود دارد. درواقع ابداع این دسته از آسانسورها با وجود ساختمان نسبتاً ساده‌ای که دارند، به‌عنوان یک تحول بزرگ در عرصه ساخت آسانسور به‌حساب می‌آید.

  • برای مثال کارکرد آسانسور کششی با هیدرلیک تفاوت دارد که هر یک در ساختمان های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اما در ساختمان‌هایی که نیاز به پروانه پایان کار ندارند یا در تعمیرات آسانسورهای قدیمی همچنان به دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به تابلوهای جدید پیشنهاد می‌شود.
  • آیتم ها و پارامترهای بسیار متعددی وجود دارند که هر یک در میزان فروش بالابرهای مختلف، موثر بوده و قطعا شما نیز این پارامترها را در هنگام خریدتان، مورد توجه قرار می دهید.
در اواسط قرون نوزدهم بود که آسانسور های صنعتی آن زمان شروع به کار و عمل با نیروی بخار کردند تا بتوان از آنها برای حمل بار راحت تر استفاده کرد. هزینه نصب و نگهداری یکی از مسائل قابل توجه در اغلب سیستم های هیدرولیکی است. در سیستم جک مدفون که نیازمند حفر چاله های عمیق است، سوراخ کردن زمین برای نصب اسانسور احتمال خطر برخورد با موانع زیر زمینی را در پی دارد و هزینه های جانبی بر عهده خریدار است.

آسانسور مسافربر نکات کلیدی حرکت نرم و بی صدا آسانسور مسافربر بنیس

آسانسورهای مغناطیسی بسیار ایمن‌تر از آسانسورهای معمولی بوده اما از لحاظ قیمتی بسیار گران‌تر می‌باشند. اساس کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسل‌ها و فلکه کشش موتور است. برای نصب آسانسورهای پیچی نیاز به قرار دادن فضا برای موتورخانه وجود ندارد؛ چون موتور آسانسور بر روی بدنه سوار می‌شود.

موتور آسانسور الکو تی آر فایو 11 کیلو وات

اما در ساختمان‌هایی که نیاز به پروانه پایان کار ندارند یا در تعمیرات آسانسورهای قدیمی همچنان به دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به تابلوهای جدید پیشنهاد می‌شود. با پیشرفت الکترونیک صنعتی و ارزان‌تر شدن اینورترها استفاده از آن‌ها در تابلوهای فرمان آسانسور رایج شده‌است و کم‌کم جایگزین سیستم‌های کنتاکتوری می‌شوند. کاهش تکان‌ها در هنگام تغییر سرعت و افزایش ضریب توان به دلیل اتصال با واسطه از طریق بانک خازنی اینورتر از مزایای تابلوهای فرمان اینورتری است که به تابلوهای درایودار شناخته می‌شوند. در این آسانسورها ریل‌ها و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا می‌کنند. با اتصال جریان برق به استاتور، میدان مغناطیسی ایجاد و به روتور القا می‌گردد.

آسانسور های کششی توسط نیروی محرکه و سیم بکسل ها به حرکت در می آیند در اینجا سعی داریم شمارا با نحوه نصب و چگونگی کارکرد آسانسور های کششی آشنا کنیم. اگر از وزنه‌های سنگین برای جابجایی آسانسور استفاده نشود، برای جبران انرژی موردنیاز ناچار هستیم تا از موتورهای الکتریکی با توان بسیار زیادتری استفاده کنیم. این مسئله علاوه بر آنکه هزینه اولیه زیادی تحمیل می‌کند، موجب افزایش مصرف برق و بالا رفتن هزینه‌های جری پروژه نیز می‌شود. برای اینکه یک آسانسور ساخته شود، مجموعه‌ای از علوم از جمله مکانیک، الکترونیک،‌ معماری و صنایع دخیل هستند.

کابین آسانسور استیل نقره ای کد 10214

رد پای استفاده از انواع آسانسور ها در تاریخچه آسانسور به وضوح منبع قابل مشاهده است. بين 1500 قطعه اي که آسانسور را تشکيل مي دهند ريلها قسمت ثابت آسانسور واکثر قطعات ديگر همه متحرک هستند . بنابراين ريلها حساس ترين قسمت بوده وبزرگترين نقش را در عملکرد درست کليه تجهيزات آسانسور بعهده دارند. آسانسور هیدرولیکی دارای توان و نیروی بالا برنده قوی و راندمان مكانیكی عالی با هزینه کم می باشد. بالابر های کارگاهی برای حمل بار و افراد مورد استفاده قرار می گیرند و فرآیند ساخت و ساز را سرعت می بخشند. مکانیزم حرکت این بالابرها متفاوت است و تقریبا عملکردی شبیه به اسانسور دارد که در محیط های آپارتمانی دیده ایم اما ظرفیت، ایمنی و ظاهر متفاوتی دارند.

این امر به خاطر نرمی در زمان حرکت، خرابی آسانسور و استهلاک بسیار کم، توانایی جابه‌جایی بارهای بسیار سنگین، امکان ایجاد آسانسورهای زیبا و شیشه‌ای، عدم نیاز به موتورخانه در پشت‌بام و امنیت بسیار بالا در هنگام وقوع زلزله است. شامل پیچ و مهره، لقمه و براکت می شود و وظیفه ی اصلی ریل آسانسور، یکسان نگه داشتن مسیر حرکت کابین و قاب وزنه است. همچنین ریل ار وقوع نوساناتی که در هنگام سوار شدن افراد به کابین رخ می دهد، جلوگیری می نماید. ریل به جز موارد نامبرده شده در ایمنی آسانسور نیز نقش مهمی دارد.

طراحی و نصب آسانسور و پله برقی