انواع دوربین مداربسته و تقسیم بندی بر اساس شکل ظاهری

با توجه به محل قرار گرفتن کابل یکی از موارد فوق را انتخاب می نماییم. کابل کشی دوربین های مداربسته از هر مسیری امکان پذیر نیست و با توجه به موانع باید مسیری انتخاب گردد تا حداقل فاصله را از رک داشته و زیبایی کار رعایت گردد. انجام POE لینک ها و در صورت نیاز، تعویض کردن آن ها در ازای ارائه یک فاکتور مجزا (امکان دارد در برخی موارد نیاز شود). بدین صورت میتوانند بدون نگرانی، به سفر خود بروند و به بررسی تصاویر و فیلم های ضبط شده بپردازند. در عملکرد این دوربینها نور ماهیتی نخواهد داشت؛ بلکه آنها سطح دمای حاکم بر اجسام محیط را رصد کرده و میتوانند هر گونه تغییرات دمایی که با احتمال بالا خبر از حضور جسمی متحرک دارد را گزارش دهند.

هر کدام از این برند ها چیپست دوربین مداربسته در سری های مختلفی را تولید میکنند، که هر مدل کیفیت تصویر رزولوش و خاصیت های نرم افزاری و سخت سایت hilook-cctv افزاری متفاوتی دارد. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می کنند. میتوانید به جای دوربینهای معمولی که نیاز به کابلکشی دارند، از دوربین مداربسته بیسیم استفاده کنید. در انتهای کابل یک مهره کوچک میچرخانید تا در جای خود قفل شود. در صورت استفاده از لوله، لوله های جداگانه جهت برق و کابل شبکه در نظر بگیرید و بین انها فاصله بیندازید. این دوربین ها جهت نظارت محیط های بزرگ بسیار کاربردی می باشد . این مزیت باعث خواهد شد افراد عادی معذب نشوند و نظارت پنهان بر روی افراد بیشتر انجام شود. مثلا روی دیوار های داخل اتاق ها از ترانک یا داکت با توجه به حفظ زیبایی استفاده شده و یا در سقف و کف و روی دیوار ها برای تعداد کم کابل از انواع لوله و برای حجم بیشتر از سینی استفاده می شود که انتخاب آن کاملا بستگی به نوع محیط دارد. به همین منظور در صورت کابل کشی در مسیر هایی که از داکت خارج می شوند از باکس استفاده نمایید.

چگونه سفارش نصب دوربین مدار بسته خود را ثبت کنیم؟ این به انتهای کابل شما میخورد تا آن را با BNC سازگار سازد. اگر برای نصب دوربین در منزل از دوربین بیسیم استفاده میکنید درست است که نیاز به کابلکشی ندارید، اما باید بدانید که؛ برای دسترسی به تنظیمات دوربین بیسیم و کانفیگ کردن آن نیاز به نصب یک نرمافزار یا اپلیکیشن بر روی تلفن همراه دارید. میتوانید هر مدتی را که بخواهید برای ضبط ویدئوها انتخاب کنید ولی این مسئله به هزینه و تجهیزاتی که برای سیستم حفاظتی منزل خود انتخاب میکنید نیز بستگی دارد. ولی دوربینهایی نیز وجود دارند که از قابلیت HD نیز استفاده میکنند. ولی برای آشنایی با آن می توانید از مقاله نحوه راهاندازی و تنظیمات DVR و همینطور آموزش تصویری تنظیمات دستگاه NVR کمک بگیرید. آیا راهی برای آموزش وجود دارد؟ علاوه بر این، باید بررسی کنید که آیا دوربین مدار بسته شما می تواند منبع تغذیه را با موفقیت دریافت می کند یا خیر. برای مشاوره جهت نصب و راهاندازی و خدمات پشتیبانی دوربین مدار بسته میتوانید با رایکانت تماس بگیرید. جهت مشاهده این محصول ویدئوی زیر را مشاهده نمایید.

نصاب های دوربین مدار بسته، به گونه ای دوربین ها را نصب می کنند تا شما با استفاده از گوشی همراه خود، دید کاملی نسبت به کل محیط مورد نظر داشته باشید و نقطه کور کمتری داشته باشید. دوربین دارای کیفیت تصویر HD، تصاویر را با رزولوشن 720×1280 پیکسل در معرض نمایش قرار می دهد. همچنین این مدل از دوربین مداربسته چون بیشتر در معرض خرابکاری یا سرقت قرار دارند باید محفوظتر باشند که به وسیله کاورهای مناسب، پایههای مخصوص و نصب در مکانهای کارشناسی شده میتوان از آنها محافظت کرد. اگر دوربین مداربسته را برای محیطهای خارجی ساختمان میخواهید تهیه کنید، باید مکان مورد نظر نصب آن در معرض باد و باران نبوده، و دوربین نیز دارای پوشش باشد. شما با تهیه و نصب دوربین، می توانید دید 100 درصدی به محیط دلخواه خود داشته باشید و کارمندان خود را رصد کنید. بهتر است دوربین را در فاصله 3 متری از سطح زمین نصب کنید. کابل شبکه در مدل های مختلف با سرعت های مختلف و انواع روکش تولید می شود. کارفرما ممکن است تصاویر را با استفاده از سیستم انتقال تصویر توسط اینترنت یا شبکه کنترل نموده و بر فعالیت کارکنانش نظاره گر باشد.

بهتر است نصب دوربین مداربسته را خودم انجام دهم یا نصب را نصاب حرفه ای انجام دهد؟ تمامی کابلها باید در ابتدا و انتهای آن با استفاده از شماره، لیبل شیشه ای و یا پرینت لیبل شماره گذاری گردد تا پیدا کردن یک کابل به راحتی انجام پذیرد. برای پیدا کردن بهترین نصاب دوربین مداربسته در تهران، میتوانید از همینجا شروع کنید! بستری که برای کابل در نظر گرفته می شود شامل انواع مختلفی مانند ترانک و داکت، لوله های فلزی و فلکسی، سینی های فلزی و پلاستیکی و … ساختمانها و آپارتمانها، دارای بخشهایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشتبام، آسانسور، پلهها، محوطه و غیره هستند که ساکنان به صورت مشترک از آنها استفاده میکنند که به آنها مشاعات ساختمان می گویند. دوربین های آی پی به کابل جهت انتقال تصاویر نیازی ندارد و این کار به وسیله شبکه صورت می پذیرد. سعی شده است تا در زیر اطلاعات واقعی هر محصول گردآوری و در اختیار شما همکاران محترم جهت بهره برداری بهتر قرار گیرد. لازم به ذکر است که یکی از زیر مجموعه های این شرکت، برند هایلوک است که دارای انواع مختلفی از دستگاه های dvr هایلوک است.

شاید زمانی که توضیحات دوربین مداربسته آی پی را مطالعه می کردید، متوجه محدودیت این نوع از دوربین ها به واسطه استفاده از اینترنت شده باشید. دوربین های آی پی (IP) نسبت به دوربین های آنالوگ گرانتر هستند، اما میتوانند تصاویر ویدئویی را از وضوح 2، 3، 4، 8 و حتی تا 24 مگاپیکسل و بالاتر ضبط کنند. جف ولچ، افسر اصلاحات سابق و بنیانگذار مشاوران امنیتی Grab The Axe LLC میگوید: “دوربینهای بیسیم میتوانند تعیین کنند که موجود دورن ساختمان شما، یک شخص است یا حیوان. همچنین اگر خودتان اقدام به خرید و نصب دوربین های مدار بسته کنید، می توانید هزینه ها را کاهش دهید، به شرطی که در منابع درستی به تحقیق پرداخته و از مشاوران زبده و صحیحی کمک گرفته باشید. انواع مختلف دوربین های مدار بسته کدامند؟ نکته: دوربین مدار بسته بدون DVR نیز کار میکند، اما اگر از نصب دوربین مداربسته بدون DVR استفاده کنید، از همه قابلیتهای سیستم نظارت تصویری خود نمیتوانید بهره ببرید. بنابراین تمام ضبط های دوربین مدار بسته شما در داخل دستگاه DVR قرار دارند. به همین دلیل است که شرکت های جهان تمام تلاش خود را بر ارتباطات بیسیم متمرکز می کنند. در ادامه تمام ویژگی های این نوع از تستر دوربین مدار بسته بیان می شود .

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دیجیتال چیست؟ شاید شما هم در ارتباط با نکات مهم و حائز اهمیت در انتخاب و خرید دوربین مداربسته اطلاعاتی را داشته باشید، اما بد نیست بدانید که یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید دوربین مدار بسته توجه به انواع لنز دوربین مداربسته و ویژگی های آن ها است و سپس با توجه به اطلاعات کافی در این زمینه اقدام به خریداری دوربینی با لنز مورد نیاز خود کنید. برای اینکه اختلال در عملکرد دوربین مداربسته نصب شده در خارج از ساختمان رخ ندهد، لازم است از دوربینهای مدار بسته ضد آب استفاده نمایید. لنز دوربین مداربستهدام، قابل چرخش، گردش و زوم است و دوربین مدار بسته دام امکان تغییر جهت را برایکاربر فراهم می آورد. پس از این موضوع لازم است تا شما مشخص کنید که چه انتظاری از کیفیت دوربین های مدار بسته مورد نیازتان دارید . اکنون میتوانید دوربینها و تجهیزات متناسب با نیازتان را بخرید. همچنین اگر وسایل منزل خود را بیمه کرده باشید در صورت بروز حادثه و داشتن حق بیمه، روند خسارت گرفتن بسیار ساده تر می شود. چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در این مقاله با اهمیت دوربین مداربسته به صورت کامل آشنا شدیم.

این قسمت از دوربین وظیفه دارد که میزان نور عبوری از دیافراگم را کنترل کند. شماره گذاری کابل شبکه دارای فرمت مخصوصی می باشد که نشان دهنده نود، شماره پورت پچ پنل، شماره رک، شماره اتاق و موارد مشابه است که پیدا کردن آن را برای نصاب دوربین مداربسته سا کارشناس فنی بسیار سهل و آسان می نماید. پیشنهاد می گردد به هیچ عنوان سراغ این نوع کابل نروید چون از لحاظ مواد بکار رفته در کابل و نوع ساخت بسیار بی کیفیت بوده و افت سرعت و قطعی ارتباط را در پی خواهد داشت. کابل کواکسیال (Coaxial cable) به معنی کابل هم محور می باشد، یک رسانای داخلی از جنس مس است که با یک عایق پلاستیکی پوشانده شده است، در دو نوع ۵۰ و ۷۵ اهم تولید میشود. برای تشخیص اینکه کدام مدل دوربین جهت نصب دوربین در منزل شما مناسب است، حتما مقاله بهترین دوربین مدار بسته خانگی را مطالعه کنید. برای دسترسی به فیلمهای دوربینها نیز کافی است، دستورالعملهای روی نرمافزار را دنبال کنید. در هنگام نصب دوربین مدار بسته در منزل باید DVR را در مکانی قرار دهید که دسترسی به آن آسان باشد.

اولین دوربین مدار بسته توسط ارتش آلمان و در سال ۱۹۴۲ برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 ساخته و نصب شد. زیرا مجرمان معمولا از خانههایی که مجهز به سیستم نظارت تصویری هستند اجتناب میکنند. این دوربین مداربسته بولت فانتوم مجهز به چیپست سونی IMX323 و دید در شب فوق العاده ای دارد سی و پنج متری را به راحتی در شب به شما نمایش میدهد و قابلیت های فنی بسیار زیادی از جمله: DWDR -UTC و… یکی از بزرگترین معایب دوربین مداربسته دید در شب بیسیم این است که شما باید باتری ها را به صورت دستی تعویض کنید یا به صورت دوره ای آنها را شارژ کنید معمولا انتخاب دوربین با یک باتری قابل شارژ بهتر است زیرا نیاز به خرید باتری مجدد را ندارید .همچنین به یاد داشته باشید که عمر باتری را حتما بررسی کنید بعضی از این نوع از دوربین ها می توانند روزها یا ماه ها بدون شارژ مجدد کار کنند اما برخی دیگر هنگام تشخیص حرکت ، شروع به ضبط می کنند و این باعث افزایش عمر باتری در دوربین مداربسته می شود یکی دیگر از ویژگی های مهم برای جستجو این است که هرچه میدان دید در این نوع از دوربین ها بزرگتر باشد ، اساساً مسافت بیشتری دیده می شود.

برای اجرای داکت و عبور کابلها لازم است در دیوار سوراخ ایجاد کنید. در صورت اجبار از عبور با فاصله کمتر از کابل های روکش دار FTP استفاده کنید و مسیر کابل را از انواع عایق دار انتخاب نمایید. همچنین میتوانید تصاویر را روی مانیتور، مثلا روی صفحه رایانه یا تلویزیون نیز پخش کنید. برای آشنایی بیشتر با DDNS میتوانید به مقاله پخش زنده دوربین مداربسته به وسیله DDNS مراجعه کنید. مشاهده از راه دور: بسیاری از دوربینهای جدید امکان پخش فیلمهای خود را به تلفن همراه یا لپتاپ شما در هر کجای دنیا ارائه میدهند. با کمک این نقشه ها میتوان نصب را در مدت زمان کوتاهتری انجام داد و همچنین تخمین مناسبی از ابزار و لوازم مورد نیاز داشت. فاکتور نهایی که در این قسمت باید مشخص کنید، مدت زمان ضبط دوربین مداربسته است.

بسیاری از مردم تصمیم می گیرند NVR خود را روی دیوار نزدیک تلویزیون نصب کنند. لنزها: نورهایی که از جسم یا فرد مورد نظر منعکس می شود را بر روی سنسور تصویر، متمرکز می کند. زیرا حتی اگر بهترین برند دوربین مدار بسته بازار را بخرید، اما نتوانید به درستی نصب کنید. از دیگر انواع دوربین مدار بسته می توان به دوربین دام، اشاره نمود. مکان هایی که در ادامه معرفی می شوند، برای نصب دوربین مدار بسته مناسب هستند. یکی از روش های نصب دوربین های مدار بسته استفاده از سیستم آنالوگ می باشد. دقت داشته باشید این مرحله یکی از مهم ترین مراحلی است که هنگام نصب دوربین های مدار بسته باید به آن توجه داشته باشد.

متوجه شدیم از بهترین راه ها برای جلوگیری بسیاری از جرم، جنایت و حوادث، استفاده از دوربین های مداربسته است. سایت دوربین مارکت مشاوره کامل برای خرید دوربین داربسته ارزان در اختیار شما قرار می دهد و بهترن گزینه را برای محل نصب دوربین مداربسته ارزان انتخاب می کند. برای نصب کابل شبکه در دوربینهای IP نیر فقط کافی است با یک فشار رو به پایین بر روی زبانه، سوکت سر کابل را داخل پورت جابیندازید. اما این دوربین هرچه از گیرنده امواج وایفای دور شود کیفیت نیز پایین میآید. در حقیقت دوربین مداربسته بی سیم به دوربینی گفته می شود که ویدئوهای ضبط شده را به صورت امواج رادیویی ارسال می کند.