نصب دوربین مداربسته در تهران

نصب دوربین دام در این فضا به دیزاین آن محیط آسیب کمتری به نسبت دوربین بالت می زند. هدف ما از خرید و نصب دوربین مداربسته هم، منصرف کردن سارقین و شناسایی دزدان پس از سرقت است. یکی از سوالات عمده مشتریان ما در مورد این دوربین ها می باشد. به طور کلی میتوان گفت که هر گام از گامهای نصب دوربین بسیار مهم است؛ چرا که در نهایت برای استفاده و کارآمدی هرچه بیشتر، این سیستم نیازمند بینقص بودن است. از زمانی که برای اولین بار دوربین مداربسته وارد بازار ایران شد، کمتر کسی تصورش را می کرد که بجز سازمانهای دولتی حساس در کشور، نصب دوربین در سطح شهر، فروشگاه ها، پمپ بنزین ها، منزل و خلاصه هر نقطه ای که فکرش را بکنید، بصورت گسترده انجام شود.

تکنولوژی AHD بصورت انحصاری مانند هایک ویژن و داهوا در اختیار کمپانی خاصی نیست. برندهای خوشنامی مانند کستل (OEM یونیویو) و کورتک(OEM داهوا) خیال مشتری را از بابت اصالت کالا و خدمات شرکت وارد کننده راحت کرده است. واحد کیفیت تصویر در دوربین های مداربسته IP ، مگاپیکسل می باشد که از 1 تا 12 و حتی بالاتر نیز پیشرفت کرده است. علاوه بر دوربین ها، سایر تجهیزات سیستم های مداربسته در این نمایندگی ها عرضه و به فروش می رسند. در انتخاب برند مناسب برای سیستم نظارت تصویری خود در نظر داشته باشیم که باید به چه مواردی توجه کنیم. با این حال ، بهترین راه برای اطمینان از قیمت دوربین مدار بسته دید در شب مناسب ، تحقیق در مورد یکی از برندهای معتبر و با امنیت بالا است. اطلاعات لازم در مورد انواع دوربین های مداربسته و نصب سیستم آن ها در توضیحات متن بالا قرار دارد. مزیت این دوربین ها نداشتن نقطه کور است و تمامی فضا را تحت پوشش قرار می دهند. این که شما به میکروفون لازم دارید یا خیر بسته به نوع دوربین شما است . از طرف دیگر در صورت خراب شدن دوربین مدار بسته، هزینه تعمیرات و یا تعویض برخی از قطعات آن ها بسیار گران قیمت تمام می شود.

اما گزارش موثق تر مربوط به سال 1321 شمسی ( حدود 80 سال قبل ) در آلمان می باشد که عملیات پرتاب موشک های V2 تحت نظر قرار گرفت ( این دوربین توسط کمپانی معتبر زیمنس آلمان تولید شده سایت hilook-cctv بود). بر اساس منابع موثق اولین دوربین های آنالوگ بر بستر کابل کواکسیال هم در همان دهه 1370 شمسی وارد بازار ایران شده و در سازمانهای دولتی نصب شدند. در ابتدا کمی در مورد سیگنال آنالوگ صحبت کنیم.” سیگنالی که همواره و پیوسته مقدار دارد و آن مقدار متناسب با زمان تغییر می کند”، سیگنال آنالوگ گفته می شود. شماره پورت HTTP را پیدا کرده و آن را تغییر دهید. 2. ظرفیت محدود ذخیره سازهای VCR نیازمند خالی کردن یا تغییر دادن دیسک های ذخیره ساز بود. تنها کاربرد دوربین برای خودرو درجاده یا اتوبان نیست، حتی هنگام پارک ماشین خود امکان این وجود دارد که وسیله ای دیگر به ماشین شما اصابت کرده باشد؛ اینجاست که دوربین خودرو به کمک شما می آید و می تواند پلاک آن وسیله را ضبط کند.

طبیعت کم اهمیت این نوع دوربین ها نیز برای جلوگیری از خرابکاری مفید است. نحوه عملکرد دوربین AHD تقریباً مشابه نوع قدیمی آنالوگ خود است. به علت همین رفتار سیگنال آنالوگ، هنگامی که از دوربین آنالوگ استفاده می کنیم، باید منتظر نویز هم باشیم. دوربین مداربسته اسپید دام شکل کامل تری از دوربین دام است با این تفاوت ویژه که قابلیت چرخش افقی، عمودی و حتی زوم را به وسیله کنترلر و کی بورد و یا به طور اتوماتیک دارند (Pan Tilt Zoom) و همین خصوصت باعث می شود که در واقع کاملترین دوربین مدار بسته رنگی باشند. حرف P از Pan به معنای چرخش دوربین حول محور افقی، حرف T از Tilt به معنای چرخش دوربین حول محور عمودی و حرف Z از Zoom به معنای زوم کردن تصویر دوربین می آید. در هر صورت برای مقایسه و تعیین اصل بودن سنسورهای ادعا شده مورد استفاده در هر دوربین در زمان خرید، می توانید با توجه به پارت نامبر آن ها از لینک های زیر استفاده نمایید.

ناگفته نماند امکان ذخیره آنها نیز وجود دارد. این برند با وجود چینی بودن، در تمام دنیا به جز چین معروف است. دوربین های مدار بسته تحت شبکه توسط شرکت “Axis” با استفاده از پایه نرم افزاری لینوکس (Linux)تولید شد. انواع دوربین های مدار بسته دام، اسپید دام، بولت، باکس و … در اولین حالت، که به طور عمومی هنگام آموزش نصب دوربین مدار بسته لازم میشود مدار آنالوگ یا HD است. اگر بخواهیم بصورت علمی در مورد حانواده HD صحبت کنیم، باید این نکته را در نظر داشته باشیم که این دسته نیز زیر مجموعه سیگنالهای آنالوگ می باشد. ما آن را به خاطر اهمیت و استفاده زیاد و منسوخ شدن دسته اول، از CVBS جدا می کنیم. در حال حاضر مصرف آن در کشور ما و جهان به شدت کم و نزدیک به صفر می باشند. در حال حاضر به خاطر شرایط خاص کشور ما، قیمت دوربین های مداربسته، دستگاه های ضبط تصاویر، هارد و کلیه تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین، در حال تلاطم و به صورت روزانه می باشد. اولین گزارش از تاریخچه دوربین مداربسته مربوط به سال 1913 میلادی از زندان هالوی می باشد که در آن از زندانیان بصورت مخفیانه فیلم ضبط شده بود.

به گزارش صدای ایران از تبریز، دوم دی ماه سال 1399 بود که خبر مرگ مشکوک زنی جوان در منزل شخصی اش به کارآگاهان پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی مخابره شد و کارآگاهان بلافاصله برای بررسی صحنه جرم و نیز علت مرگ این زن جوان عازم محل جنایت شدند و با جسد زن جوانی روبرو شدند که در داخل حمام افتاده و شیر آب باز است. سومین گزارش در 1328 شمسی تولید سیستم های مداربسته “وریکون” در امریکا بود. بیان این نکته ضرورت دارد که آداپتور و کلیه تجهیزاتی که در سیستم دوربین مدار بسته را مستقیما به پریز برق متصل نکنید . عوامل مختلفی می توانند در قیمت دوربین مداربسته تأثیرگذار باشند. قیمت دوربین های مداربسته بر اساس تکنولوژی عموما از ازران ترین به گران ترین به این شکل می باشد. همان طور که از نام آن پیداست دوربین مداربسته دام درون محفظه گنبدی شکل قرار گرفته است.

نصب دوربین مداربسته مخفی نیازمند گرفتن مجوز از مراجع قانونی آن هم بصورت بازه زمانی کوتاه دارد. دوربین های مداربسته مخفی که بصورت لامپی هم می باشند در حال حاضر شامل این اصل هستند و نصب و راه اندازی آنها جرم محسوب می شود. با اینکه تصاویر دوربین های مداربسته بصورت سیاه و سفید بود، ولی استقبال زیادی از آن در کشورهای آلمان، امریکا و انگلستان برای سازمانهای دولتی، بانک ها، پمپ بنزین ها، سازمانهای انتظامی و … این وسایل همه از موارد ضروری و مهم دوربین تحت شبکه است که در ابتدا باید مهیا باشد. همانطور که در بالا گفته شد باید این تکنولوژی را از شرکتی خریداری کرد که سابقه درخشانی در این زمینه داشته و به آن می توان اعتماد کرد. سابقه شرکت های ارائه کننده و خدمات آنها از گذشته تا بحال می تواند به شما در انتخاب و خرید دوربینی که خیال شما را راحت کند، کمک کند. درب اولین چیزی است که وارد شونده با آن مواجه می شود و با مخفی کردن دوربین در آن شما می توانید از فعالیت هایی که در کنار درب ورودی اتفاق می افتد با خبر شوید و رفت و آمد افراد را به درون خانه کنترل کنید .

اولین حالت که عموما در نصب دوربینهای مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد، مدار آنالوگ (ای اچ دی – توربو اچ دی ) است.در این حالت دوربینها به وسیله کابلهای آرجی 59-6-11 متصل میشوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه دی وی آر انجام میشود. اما نکته مهم این هست که سیگنال دیجیتالی مجددا باید در فرآیندی به سیگنال آنالوگ جهت ارسال تبدیل شود. نکته مهم این هست که بالاترین میزان کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ 720 تی وی لاینی نهایتا در حدود 0.5 مگاپیکسل بوده است. سنسور تصویر، نور که سیگنالی آنالوگ است را تحویل گرفته و انرا به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند. هنگامی که نور از منبع نوری به لنز می رسد، وظیفه سنسور تبدیل این نور به سیگنال الکتریکی می باشد. سنسور، قسمتی از دوربین مداربسته است که نور دریافتی از لنز را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند. به دوربین های مداربسته تحت شبکه(IP) هم گفته میشود. متخصصان بر روی آن تغییراتی را اعمال کردند تا به سیگنال دیجیتالی رسیدند. این فرزند از خانواده HD قدیمی ترین عضو آن می باشد که تفاوت های زیادی با بقیه دارد.

از طرف دیگر، از مهمترین مسائلی که باید کاربران، قبل از خرید دوربین مداربسته به آنها توجه کنند، نحوه ارتباط این دوربینها با شبکه است، به طوری دوربینهای مداربسته، به صورت کلی در دو نوع کابلی و وایرلس تولید شدهاند و لذا باید با قابلیتهای محیطی، قبل از نصب سازگار باشند. تستر دوربین مداربسته چی بخرم: « تستر دوربین مدار بسته » یکی از تجهیزات بسیار مهم در شبکه دوربین مدار بسته است . در مدل پلاستیک یا شیشه نور از یک سر وارد شده و سر دیگر خارج می شود. در دوربین­های مداربسته امروزی تکنولوژی خاصی وجود دارد به نام AGC که کاهش نور محیط را جبران نموده و تصویر مطلوب را برای کاربر مهیا می­سازد، در فرایند افزایش نور محیط ، نویز موجود در تصویر نیز افزایش می­یابد که عموماً این نویزها بصورت نقطه­های رنگی در قسمت­های مختلف تصویر پدیدار می­گردند، حذف این نویزها توسط فناوری DNR بوده که یکی از مشخصات بارز دوربین­های Gap به شمار می­رود.

حدود قیمتی برای انتخاب و خرید دوربین مدار بسته مطلوب از حدود 400 هزار تومان شروع می شود. اگر بخواهیم یکی از نقاط عطف در تولید دوربین های مداربسته جهان را بگوییم باید به سال 1375 شمسی اشاره کنیم( حدود 25 سال قبل ) که یک کمپانی در کشور سوئد انقلابی به پا کرد. به نسبت دوربین اسپیددام گردان PTZ مصرف کمی دارد و اصولا برای جاهای حساس بخصوص دولتی استفاده می شود. دوربین بولت به معنای فشنگ استوانه ای می باشد که اصولا برای نصب در مکان های بیرونی outdoor و با شرایط آب و هوایی خشن تر استفاده می شود.

همانطور که ذکر شد کابل های دوربین مداربسته نباید دیده شوند. کابل شبکه لگراند یکی از محبوبترین نوع کابل استفاده شده برای سیستم سیستم کابل کشی شبکه دوربین های مداربسته است. در دوره نصب دوربین ما دوره را از طراحی، نصب و اجرای آنالوگ و IP انواع سیستم های دوربین مدار بسته همراه با شناخت کامل انواع دوربین ها شروع کرده، سپس نحوه محاسبه هزینه پروژه ها، نحوه انتقال تصویر روی موبایل و کامپیوتر با آشنایی ابزارهای لازم و نحوه کار با آن ها را به صورت کامل آموزش می دهیم. اولا سیگنال این تکنولوژی آنالوگ نیست و بصورت دیجیتالی می باشد.

برای به دست آوردن پاسخ درست این پرسش در مرحله اول باید با انواع لنز دوربین مداربسته به بهترین شکل ممکن آشنا شوید و ویژگی و کاربرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید، سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری دوربین با لنز مناسب نمایید. از دوربین های مداربسته نیز مانند هر تکنولوژی دیگری می توان هم در جهت صحیح و هم در جهت نادرست استفاده نمود. در مرحله بعد شما باید آی پی ادرس دوربین مدار بسته بی سیم خود را یادداشت کرده و با وارد کردن این کد یا همان (ip address) در هر مرورگری که دلخواه شما باشد مانند : chrome ، internet explorer ، mozila و …