نصب آسانسور با متد 2022 و آموزش گام به گام نصب و راه اندازی آسانسور

یک آسانسور با نگهداری و رفع خرابی به موقع، باید بین ۱۵ تا ۲۰ سال به صورت مداوم برای شما کار کند. البته لازم بذکر است که بتون مگر یا بتون ریگلاژ کف قالب بندی فونداسیون، بتون سبکی است که با سیمان کم، بین 100 تا 150 کیلوگرم سیمان در هر متر مکعب بتون تشکیل شده است و بتونی است که در زیر فوندانسیون یک سازه ریخته می شود و معمولا ضخامت آن بین 10 الی 15 سانتیمتر می باشد. در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند کاربری ساختمان، تعداد ساکنین و توزیع آن ها در ساختمان از جمله مهمترین فاکتورهایی هستند که بر تعداد آسانسور اثرگذار خواهند بود. آسانسور مسکونی که طبیعتاً با توجه به اسم آن در ساختمان های مسکونی نصب و استفاده می شود خود انواع مختلفی از جمله مسافربر، بالا برنده در مسیر پله ها، ویلچربر عمودی، ویلچربر بر روی مسیر پله ها، آسانسورهای باری کوچک می باشند که با توجه به نیاز از انواع این آسانسورهای مسکونی می توان استفاده نمود.

بسیاری از مشتریان اصلاً طراحی داخلی آسانسور را در نظر نمیگیرند. از سویی دیگر، یکپارچگی ساختاری ساختمان اهمیت دارد؛ برای این که مشخص شود که آیا ساختمان می تواند نصب آسانسور را تحمل کند یا خیر؛ بنابراین ایمنی ساختمان از نظر تحمل آسانسور اهمیت بسزایی دارد. ساختمان محل نصب آسانسور از چه نوعی است. چه بسا که با انجام این کار، از بروز خرابی های احتمالی نیز جلوگیری خواهید کرد. اگر زود شروع کنید، زمان خواهید داشت تا با حداقل استرس، اصلاحات را انجام دهید.

همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود. اگر ارتفاع ساختمان بیش از ۲۸ متر باشد حداقل دو آسانسور لازم است که یکی از آنها برانکاردبر باشد. و غیره؛ هر ساختمان دارای چالشهایی است که آسانسور باید بر آنها غلبه کند. علاوه بر نگهداری پیشگیرانه ، به محض این که مشکوک شدید آسانسور تان نیاز به رسیدگی دارد، باید با یک متخصص تماس بگیرید. از زمان شروع نصب، تقریباً ۲ تا ۴ هفته زمان نیاز است تا آسانسور شما نصب شود.

انواع اسانسور به طور کلی می توان گفت که چهار دسته آسانسور وجود دارد که هر کدام بسته به نوع طراحی و نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت از دیگری هستند. بهترین شکل راه پله برای نصب آسانسور، مربعی می باشد؛ کابین آسانسور به شکل مکعبی است و دارای چهار ضلع می باشد. باید توجه داشت که بتن ریزی به بهترین شکل ممکن انجام شود. در این مرحله بعد از اینکه عملیات نصب درب و ریل آسانسور به اتمام رسید باید طبق مکانیزم ها و دستورالعمل ها و مشخصات فنی محل نصب ریلها عملیات قالب گذاری آرماتور بندی و بتون ریزی را انجام داد. خدمات فنی ومهندسی کرین یاب با در اختیار داشتن تیم های مجرب در زمینه نصب وراه اندازی اسانسورهای کارگاهی وهمچنین تعمیرات ونگهداری آسانسورهای کارگاهی آمادگی کافی را دارد تا در این زمینه به شما عزیزان خدمات ارئه نماید .

قطعات اسانسور

این کار را خود شما هم ممکن است بتوانید انجام دهید، اما بهتر است آن را به دست یک متخصص بسپاید. از این رو اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور کمتر از اهمیت نصب آن نبوده و یک آسانسور صرف نظر از نوع آن و شرکت سازنده آن ، می بایست بطور منظم و حداقل ماهانه یک بار توسط شخص یا اشخاص متخصص تحت بازرسی منظم قرار گیرد. هنگامی که آسانسور شما آماده تحویل است، توسط شرکت آسانسور به شما اطلاع داده میشود و بازرسی محل نصب پیش از نصب توسط مدیر پروژه انجام میشود. این بدان معناست که مسافران هنگام حرکت در ساختمان و استفاده از آسانسور، از یک تجربه خوب لذت میبرند. به این صورت که قفل درب هنگام رسیدن به طبقات با فشار این مگنت باز میشوند. امروزه کسی نیست که با آسانسور آشنایی نداشته باشد و بیشتر ساختمان های چند طبقه مجهز به این اتاقک متحرک هستند.

هنگام طراحی سیستم آسانسور، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اینکه چند طبقه باید سرویس دهی شود، نکته بسیار مهمی است که باید هنگام طراحی آسانسور در نظر گرفت. و البته چند سالی است که تکنولوژی موتورهای بدون گیربکس (گیرلس) نیز به بازار آسانسور ایران راه یافته و استفاده از این موتورهای پربازده معمول گشته است. در این مقاله ما قصد داریم به نصب چند نوع آسانسور بپردازیم با ما همراه باشید. در این بخش می خواهیم به بررسی نصب آسانسورهای هیدرولیک بپردازیم. آسانسورهای ساختمانهای مناطق سیل خیز باید بتوانند در برابر فرو رفتگی در آب، و هوای بد مقاومت کنند. امروزه با رشد سریع جوامع بشری و ساخت ساختمانهای بلند، لزوم استفاده از اسانسور بیش از هر زمان دیگری احساس میشود.

می توانید اطمینان حاصل کنید که دستمزد های این مجموعه بسیار مناسب بوده و خدمات ارائه شده کاملاً با کیفیت هستند. برسی کامل و نقطه به نقطه پیستون برای شناسایی خراش های روی پیستون و همچنین بررسی پکینگ ها و وایر ها هم می تواند به تشخیص علت روغن ریزی کمک کند. مکانیسم روغن کاری اتوماتیک ریل ها که معمولا بر روی کفشک ها نصب می گردد. طراحی آسانسور خوب مبتنی بر درک کامل نحوه استفاده از ساختمان است. مصرف برق پایین تر زیرا در هنگام پایین آمدن کابین آسانسور از نیروی جاذبه و تخلیه روغن برای پایین آمدن آسانسور استفاده می شود بنابراین مصرف انرژی در این حالت نزدیک به صفر شده و مصرف کلی برق نیز پایین می آید.

با توجه به بررسی های کارشناسی اولیه در این مرحله باید ابعاد و اندازه های دقیق را با توجه به مقررات استانداردهای آسانسور تعیین نمود و این ابعاد را در نقشه کشی آسانسور که در مرحله دوم بیان شد اعمال کرد و در مرحله اجرایی نصب آسانسور نیز اجرا نمود. یکی از مزایای مهم درب اتوماتیک آسانسور، بازشدن کامل آن می باشد؛ درب های قدیمی، تا نصفه بیشتر باز نمی شدند و این امر سبب می شد تا افراد نتوانند وسایل را با آسانسور جابجا نمایند؛ اما درب های اتوماتیک به طور کامل باز می شوند و می توان وسایل را به آسودگی داخل آسانسور قرار داد.به علاوه درهای لولای فضایی از بیرون آسانسور را برای باز شدن نیاز دارند ولی در درب های تمام اتوماتیک درب داخ چاه آسانسور باز میشود و موقع باز شدن فضایی را در بیرون اشغال نمیکند.

آسانسور های موتور گیر بکسی ابعادش مشابیه ابعاد آسانسور های هیدرولیکی می باشد با این تفاوت که موتور درون چاله آسانسور قرار می گیرد که 140 سانتی متر باید کند شود در ابعاد 120 در 120. همچنین باید یک اتاق آسانسور در بالا داشته باشد که روم لس موتور روی خود کابین قرار گیردو در قسمت زیرین هم 140 سانتی متر چاله آسانسور باید داشته باشیم. ریل های راهنما در آسانسور نقش هدایت کننده را دارند و از پیچش و یا حرکت پاندولی کابین دراثر بارهای ناهمگون و جانبی که ممکن است بر روی کابین اعمال شود (مثلا بار ناشی از حرکت مسافر در داخل کابین درحال حرکت) جلوگیری می کنند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد انواع اسانسور های شیشه ای توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. شرکت الماس آسانسور با با بیش از 1000 پروژه موفق و طراحی آسانسور در تهران، آماده ارائه مشاوره حرفهای قبل از طراحی آسانسور به مشتریان خود است.

بر اساس این شواهد تاریخی آسانسور توسط ارشمیدس در ۲۳۶ سال قبل از میلاد ساخته شده است. علاوه بر این، یک آسانسور با طراحی خوب و زیبایی شناختی، میتواند برای کسب و کار یا ملک شما بسیار مفید باشد. یکی از حیاتی ترین بخشهای آسانسور، سکشن پاراشوت است که برای متوقف کردن کابین به کار میرود(حتی در اثر پاره شدن سیستم آویز). وظیفه این بخش مشخص کردن محدوده کابین و محل قرار گیری اتاقک آسانسور است. ریل راهنمای آسانسور به منظور هدایت کابین و وزنه تعادل در راستای مسیر حرکت و کمتر کردن حرکات جانبی به همراه جلوگیری از نوسانات بیش از اندازه کابین به کار میروند تا از لرزش کابین به هنگام حرکت جلوگیری کنند، از طرفی این ریلهای راهنما وظیفه حفظ ایمنی حرکت کابین را نیز عهده دارند، زیرا ترمز ایمنی اضطراری (پاراشوت) بر روی این ریلهای راهنما عمل میکند.

آسانسورهای بعدی در آلمان نصب شدند که این آسانسورها علاوه بر ایمنی بالاتر نسبت به نمونه های اولیه آسانسور از سرعت بالاتری برخوردار بودنند و بارهای سنگین تری را نیز می توانستند جا به جا کنند و به مرور زمان نیز شاسی های آسانسور به آن ها اضافه شد تا بتوانند کنترل بیشتری روی حرکت آسانسورها داشته باشند. کم بودن طول مسیر حرکت آسانسور: زیرا همانطور که بیان شد با توجه به ساختار آسانسور هیدرولیک مسیر حرکت عمودی کابین باید کوتاه باشد. آسانسورها به دو صورت کلی تعمیر خواهند شد. این مشکل را می توان با سرویس به موقع و تعمیر اصولی آسانسور حل کرد . اما، مانند اینترنت یا آب گرم خانه شما، وقتی آسانسورها به درستی کار نمیکنند، ما به سرعت اذیت میشویم و رفت و آمدمان دچار مشکل میشود.

زمانی که احساس کردید که فضای داخل کابین آسانسور بیش از اندازه گرم شده، احتمالا سیستم خنککننده از کار افتاده یا اینکه موتور آسانسور نیمسوز شده است. سقف کاذب اسانسور یا سقف دوم (False ceiling/ drop ceiling)، سقفی است که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف اصلی) به کار می­ رود و بخشی از دکوراسیون داخلی خانه می ­باشد. برای سقف آسانسور در هر ۲ مورد کم نور و پر نور حدود ۴۰ تا ۵۰ طرح در بازار موجود است. سیستم های پنوماتیک از لوله های شیشه ای یا اکریلیک که به طور معمول حدود ۳۰ اینچ قطر دارند تشکیل شده اند،که این سیستم ها در دیوار پنهان نمی شوند و معمولا در کنار راه پله موجود قرار می گیرند. یک راه عالی برای انجام این کار این است که یک قرار ملاقات اختصاصی با شرکت آسانسور انتخابی خود بگیرید تا بتوانید هر صفحه را مرور کنید و هر سؤالی دارید بپرسید.

این ساختار فولادی برای نگه داشتن تمام قطعات و قسمت ها که در یک تراز هستند به کار می رود و اجازه می دهد کل مجموعه در صورت نیاز ، یکپارچه جابجا شود. هنگام آماده شدن نصب سیستم آسانسور برای کسب و کار یا ملک خود، داشتن یک برنامه خوب و سنجیده ضروری است. ظرفیت جابجایی و زمان انتظار باید دقیقاً متناسب با نیازهای شما تعیین شود، و در نظر گرفتن این ملاحظات در هنگام طراحی آسانسور به این لینک منبع تصمیم کمک میکند.

اما شاید برخی کارفرمایان فکر کنند که ایجاد پلان آسانسور کار سختی است! آسانسور در نگاه اول یک جعبه فلزی با درهایی است که در یک طبقه بسته میشود و سپس در طبقه دیگر باز میشود اما در واقع آسانسور از بخش های مختلفی تشکیل شده است که دیده نمیشود. در ادامه استانداردهایی که یک آسانسور شیشه ای باید داشته باشد را بررسی می کنیم. آسانسورها در مکان هایی مثل مرکزهای تجاری و تفریحی، ساختمان های مسکونی و بسیاری از شرکت ها، کارخانه ها و اداره ها نصب می شوند و رفت و آمد را برای کارکنان و مراجعه کنندگان آسان تر از گذشته کرده اند.

آسانسورهای شما باید متناسب با نیازها و طراحی ساختمان شما باشند. قبل از تصمیمگیری نهایی برای خرید، درک فرآیند دقیق نصب آسانسورهای مسکونی بسیار مهم است. طراحی آسانسور یکی از مراحل مهم در فرآیند ساخت و نصب آسانسور میباشد. برای پی ریزی و بتون ریزی کف چاه آسانسور باید نکات خاصی را مد نظر داشت که در کلاس آموزش نصب آسانسور شرکت بطور کاملا عملی آموزش داده می شود ولی در اینجا مراحل کلی را به اختصار بیان می کنیم. همچنین محل نصب ضربه گیرهای کف چاه آسانسور نیز باید بدقت تعیین شود تا ضربه گیرهای زیر کابین و ضربه گیرهای کف قاب وزنه تعادل آسانسور بخوبی نصب گردد که نصب این ضربه گیرها باید طبق نقشه اجرایی آرماتورهای انتظار انجام گردد.

تعمیر اسانسور