معرفی انواع لنز دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته را برای پایین آوردن هزینه های تعمیر و نگهداری در مکان های مناسب نصب کنید. افراد باتوجه به نیاز خود می توانند دوربین هایی با قابلیت های متفاوت انتخاب کنند مثلا قابلیت تشخیص حرکت که می تواند برای افراد مفید باشد یا قابلیت دید در شب که برای کسانی که بیشتر تصاویر شب را نیاز دارند مناسب است . انتقال تصاویر دوربین مدار بسته در این دوربین ها نسبت به دوربین های آنالوگ کیفیت بیشتری دارد. این نوع دوربین ها به نحوی طراحی شده اند که به راحتی قابل نصب می باشند. دوربینهای مداربسته آنالوگ در 5 نوع مختلف AHD، TVL، HD-SDI، HD-TVI و HD-CVI موجود هستند. مثلا اگر بخواهیم از دوربینهای تحت شبکه که برای محیطهای پر نویز، بزرگ و صنعتی تولید و طراحی شدهاند در یک مکان با وسعت کوچک استفاده کنیم ممکن است به نسبت هزینه بیشتری در مقایسه با سیستم توربو اچ دی پرداخت کنیم. به هر حال حضور حتی یک لامپ کوچک میتواند سطح روشنایی مطلوبی برای عملکرد صحیح بسیاری از دوربینها را فراهم آورد. کابل کشی صحیح مستلزم رعایت نکات بسیاری است و هر گونه اشتباه در کابل کشی می تواند در ضبط و ارسال تصاویر اختلال ایجاد کند در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته به طور کامل این موضوع آموزش داده می شود.

در گذشته سیستمهای آنالوگ کیفیت مناسبی نداشتند و کیفیتی در حدود 0.03 مگاپیکسل خروجی میدادند اما در سالهای اخیر شرکتهای مختلفی تکنولوژی های جدیدی عرضه نموده اند که در همان بستر آنالوگ کیفیت بالای مگاپیکسلی رد و بدل شود. این LED ها تشابه زیادی با LEDهای نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. جای دارند که جهت آشنایی و انجام قیاس جهت تشخیص اصالت برد و نحوه تشخیص اصل بودن سنسور تصویر دوربین مدار بسته می توانید با کلیک بر روی هر بخش وارد آن شوید و تصویر و عکس پشت و روی برد به همراه جزییات اطلاعات فنی آن را مشاهده نمایید. جهت شرکت در دوره نصب دوربین مدار بسته حداقل مدرک تحصیلی پایان سوم راهنمايي (پایان دوره متوسطه اول نهم) توصیه می شود و کسانی که تحصیلات کمتری دارند در صورت داشتن توانائی ، تجربه، علاقه ، استعداد و رغبت می توانند در این دوره شرکت کنند. از آنجایی که داشتن امنیت چه جانی و چه مالی الزامی است ما راهکاری را برای شما پیشنهاد می کنیم. و از مشاهدات میدانی نیز می توان به این نتیجه رسید بازار این شغل به این زودی اشباع نخواهد شد. به دلیل اینکه بدنه این مدل دوربین مدار بسته از جنس استنلس استیل ساخته شده است، در هر محیطی می توان آن ها را نصب نمود.

دوربین مداربسته در واقع کار جمعآوری اطلاعات محیط اطراف را از طریق مانیتورینگ و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیرهسازی انجام میدهد که در صورت لزوم امکان بررسی آنها وجود دارد. ویژگی هایی نظیر پنل های کنترل، امکان کنترل های از راه دور، سیستم هشدار و سنسورهای حرکتی جدید باعث محبوبیت دوربین های مداربسته بی سیم است. دوربین مدار بسته : دوربین مدار بسته تحت شبکه در کیفیت های متنوع و با ویژگی های متنوعی تولید می شوند . در دوره نصب دوربین مداربسته به طور کاملا عملی آموزش صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته IP آموزش داده می شود. تصاویر به صورت مگاپیکسلی ارائه می شود و تا کنون کیفیت 4 مگاپیکسلی هم ارائه شده است. در این مطلب سغی شده اطلاعات پایه و مفید قبل از نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به شما ارائه دهیم. تیم آپاکو خدماتی از جمله کمک در انتخاب نوع دوربین مداربسته، مشاوره نصب دوربین مداربسته تحت شبکه و مشاوره نصب دوربین مداربسته آنالوگ را چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری، توسط تکنسین های خبره، به کاربران ارائه می دهد. دوربین کوچک ورزشی SQ11 کیفیتی 2 مگاپیکسل دارد از این دوربین هم به عنوان دوربین ورزشی و هم به عنوان دوربین کوچک خانگی استفاده کرد این دوربین قابلیت اتصال به تلفن همراه را ندارد و کلیه اطلاعات بر روی کارت حافظه ذخیره میشود.

جالب است بدانید گرچه ممکن است برخی از آموزشگاه ها مبلغ کمتری را به عنوان شهریه کلاس های نصب دوربین خود دریافت کنند، با این وجود دو فاکتور نا معتبر بودن مدرک و یا نا کارآمدی آموزش می تواند به معنای دور ریخته شدن هزینه صرف شده برای شما تمام شود. در این لنز ما با عبارتی به نام زوم اپتیکال سروکار داریم که به معنای زوم کردن تصویر روی سوژه است، بدون آنکه تصویر افت کند. در ادامه قصد داریم انتقال تصویر در دوربین های مداربسته تحت شبکه، با چندی از برند های معروف را به شما عزیزان آموزش بدهیم. حتما از مجموعه ای از دوربین ها تشکیل شده است. بعد از تنظیم اولیه، به قسمت تنظیمات بخش دوربین ها رفته و دوربین های موردنظر را به NVR اضافه کنید. پس از اتصال دوربین ها به دستگاه ضبط، آن را با کابل VGA یا HDMI به تلویزیون متصل کنید.

دوربین های اسپید دام اکسوم یکی از دیگر از انواع دوربین های مداربسته ساخته شده توسط شرکت اکسوم است. توجه به نکاتی مانند: مجهز بودن کارگاه به انواع دوربین مدار بسته، مجهز بودن کارگاه به تجهیزات و ابزارهای لازم برای نصب دوربین مدار بسته، تجربه استاد، سرفصل های دوره، تعداد نفرات در هر کلاس، کیفیت دوره، شیوه برگزاری دوره و عملی بودن آموزش ها بسیار مهم است. گفتی است که تمام نکاتی که در خصوص آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه IP به شما دوستان و همکاران عزیز گفته میشود حاصل 12 سال تجربه مجموعه دیجی رانو است و ارزش بسیار بالایی دارد. بنابراین توصیه می کنیم پیش از نصب حتما در یک دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کرده و از این طریق تمام آنچه برای نصب دوربین مدار بسته مورد نیز است را یاد بگیرید.

پس از طراحی نقشه، محل نصب دوربین ها را مشخص کنید و آنها را محکم بر روی دیوار نصب کنید. 1-ابزار لازم نصب دوربین مدار بسته از قبیل: فازمتر، پیچ گوشتی، ولت سنج و غیره را تهیه کنید. در مرحله بعد جعبه برق را نصب کنید، مطمئن شوید که از بست مناسب برای برنامه خود استفاده می کنید. دوربین مداربسته از نوع HD با قابلیت زوم بسیار بالایی است که میتواند در فضاها با ضریب حساسیت بالا مورد استفاده قرار گیرد. عواملی روی قیمت دوربین مداربسته موثر هستند، برند دوربین، قابلیت ها و تکنولوژی، کیفیت تصویر، نوع لنز و جنس بدنه از آن جمله موارد می باشند. پس از آنکه کار کابل کشی به پایان رسید نوبت اتصال دوربین به منبع تغدیه می رسد. 7-سیم کشی و برق کشی مناسب را انجام دهید.

در کابل کشی تو کار به این صورت است که کابل ها پس از کنده کاری از زیر دیوار عبور داده می شوند . در لنزهای موتورایز یک موتور برای تغییر زاویه و زوم از راه دور تعبیه شده است. کابل : برای سیستم های تحت شبکه لازم است تا از کابل های شبکه که در دو نوع یو تی پی (utp) (که در مدل های کت 5 (cat5) کت6 (cat6) و کت7 (cat7) یافت می شوند) و اس اف تی پی تهیه و استفاده شوند. چیپست دوربین مداربسته که تصویر میزان و شکل نور تابیده شده را بدون هیچگونه اطلاعاتی از رنگ ثبت می نمایند. High Light Compensation میتواند این نور زیاد را تشخیص داده و آن را تنظیم کند تا تصاویر قابل تشخیص باشند. با استفاده از چراغ های مادون قرمز ، دوربین می تواند میدان دید را برای دوربین روشن کند تا در صورت کم نور بودن ، هدف را با روشنایی بیشتری بگیرد.

پس از آن که دوربین را نصب کردید شروع به کابل کشی و داکت کشی کنید. سونی یکی از شرکت های بسیار قوی ژاپنی است که در زمینه تولید دوربین های تحت شبکه به شکل کاملا حرفه ای فعالیت دارند. دوربین های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. شغل نصب دوربین مدار بسته از بازار کار عالی بسیار خوبی برخوردار است. با توجه به اهمیت بحث امنیت، استفاده از سیستمهای نظارت تصویری به سرعت رو به افزایش است. نیاز به سیستمهای نظارت تصویری در اماکن مختلف روز به روز در حال افزایش است. نصب دوربین مدار بسته امروزه با توجه به کاربردهای بسیار این دستگاه در افزایش امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اکنون می توانید کابل را به جعبه اتصال برق برسانید، اتصال دهنده ضد آب را نصب کرده و انتهای آن را خاتمه دهید. همین موضوع اهمیت دوره نصب دوربین مدار بسته فنی حرفه ای را دو چندان کرده است. در این مرحله از مقاله آموزش نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه میخواهیم نصب دوربین مداربسته و ضبط کننده را انجام دهیم. پس از نصب دوربین بر روی مکان مشخص شده، نوبت کابل کشی و سیم کشی می رسد.

با استفاده از سوئیچ PoE ، می توانید چندین دوربین IP را به یک سوئیچ متصل کرده و سپس فقط یک کابل اترنت را به سمت ضبط کننده ویدیویی اجرا کنید. نکته قابل تامل در نرم افزار دوربین مداربسته لایسنس دار این است که قبل از خرید نرم افزار نیاز های خود را بسنجید و لایسنس مورد نیاز خود را خریداری نمایید. خرید اینترنتی تستر دوربین مداربسته: برای تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکهIP دار یک نوع خروجی به نام خروجی خروجی POE در راستای ارسال انرژی مورد نیاز دستگاه تستر دوربین مدار بسته تولید می کند . برای شرایط نصب خاص میتوان پایههای خاص، برای فواصل بسیار کم یا زیاد میتوان از لنزهای خاص یا برای شرایط آب و هوایی خاص کاورهای ضد آب یا کاورهای دید در شب یا کاورهای فن دار استفاده میشود. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که امروزه دوربین های تولید شده ترکیبی از موارد مختلف هستند و بهتر از قبل می توانند تمامی نیازهای کاربران را پوشش دهند. Backlight compensation (BLC) نوعی از تنظیمات برای جبران نور پس زمینه وقتی دوربین روشنایی پس زمینه را انتخاب نمی کند، به کاربر اجازه می دهد هر قسمتی از صحنه که مد نظر کاربر است به طور منظم در معرض دید قرار گیرد.

این قابلیت در این دوربین ها به سادگی و با استفاده از تعدادی نرم افزار، قابل اجراست و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف حجم هارد خواهد داشت. امروزه آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته بسیار است، ها بسیاری از این مراکز دوره های آموزشی نصب دوربین مدار بسته را در تهران و دیگر شهرستان ها برگزار می کنند. نظارت در جامعه امروز سهم بزرگی دارد و با داشتن دوربین هایی در اطراف ما، زندگی روزمره ما هر روز از سطح بالاتری از امنیت برخوردار می شود. شما با داشتن یک مودم اینترنت و گوشی موبایل به راحتی میتوانید به تصاویر انلاین دسترسی داشته باشید.همچنین برای استفاده در لپ تاپ میتوانید با نصب نرم افزار های شبیه ساز اندروید، اپلیکیشن دوربین بیسیم WIFI را در سیستم نصب کرده و به آسانی اطلاعات را دریافت نمایید. شما با شرکت در دوره دوربین مدار بسته فنی حرفه ای در یک آموزشگاه دوربین مدار بسته که مجوزهای لازم را از این سازمان دریافت کرده است می توانید ضمن آموزش صفر تا صد نصب دوربین مدار بسته از یک مدرک معتبر نیز بهره مند شوید و از طریق این مدرک برای دریافت جواز کسب یا ارسال روزمه و استخدام اقدام نمایید. استفاده از سوئیچ PoE همچنین به شما امکان می دهد چندین دوربین را به یک سوئیچ متصل کرده و سپس فقط یک کابل اترنت را به شبکه ای که NVR به آن متصل شده است، وصل کنید.

ترسیم نقشه نصب دوربین مدار بسته برای نصب و راه اندازی این دستگاه به شما کمک سایت hilook-cctv بسیاری می کند. در دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته به طور کامل انواع دوربین ها و کاربردهای آنها آموزش داده می شود. به طور کلی می توان گفت دوربین ها با توجه به نوع سیم کشی به دسته های تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می شوند. برای سیم کشی دوربین از کابل به میزان مناسب استفاده کنید. همچنین متقاضیان می توانند مراحل نصب دوربین مدار بسته را از طریق مراجعه به قسمت آموزشی سایت مشاهده کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل مشاوره دریافت کنند. بازار ایران نیز در رقابت با تولید کنندگان خارج سعی کرده تا کار خود را بر مبنای صداقت و حرکت بنا نهد . زیرا انکدر یا رمزکننده با مشاهده نویزهای تصویر بعنوان اجسام متحرک سعی می نماید آنها را نیز در رمزنگاری و فشرده سازی در نظر بگیرد. برخی از این دوربین ها دارای رم داخلی (کارت Micro SD) هستند که می توانند تصاویر را بدون نیاز به ذخیره سازی در این رم ذخیره کنند، اگرچه فضای این رم ها محدود است و برای همه دوربین ها متفاوت است.

برای جلوگیری از ویروسی شدن دوربین ها در بازه های زمانی منظم آنها را بروز رسانی کنید. به این معنی که می توانید تصاویر خوبی از سرقت و آسیب های جنایی را ثبت کنید. تجهیزات مورد نیاز درسیستم نظارت تصویری شامل : شامل دوربین مداربسته(آنالوگ – تحت شبکه ) ، یک دستگاه ضبط تصاویر (DVRیاNVR) ،کابل (کابل کواکسیال ، کابل شبکه یا کابل فیبر نوری )، کابل برق ، فیش BNC یا سوکت شبکه (بسته به سیستم دوربین مداربسته ای که نصب میکنید) و منبع تغذیه و … 6-دوربین مدار بسته را به منبع تغذیه مناسب نصب کنید. به عنوان مثال در مکانهایی که ارتفاع نصب دوربین مداربسته بالا باشد و یا در مکان هایی که کابل کشی به آسانی مقدور نیست.