معرفی انواع دوربین مداربسته (شکل ظاهری)

خروجی سوییچ را به دستگاه NVR متصل کنید و نمایشگر مورد نظرتان را هم برای دیدن تصاویر از طریق کابل VGA یا HDMI به NVR وصل کنید. بیشترین کاربرد این دوربینها در بانکها و ورودی خروجی پارکینگها و ساختمانها میباشد. استفاده از هر نوع لنز دلخواه در این دوربین های مدار بسته، زاویه دید گسترده در اختیار کاربران قرار می دهد. زیرا میتوان آن را روی یک نقطه استراتژیک از سقف قرار داد تا تمام زوایای اتاق را پوشش دهد. بسیاری همچنین این گزینه را بهترین دوربین مداربسته داخلی می دانند زیرا می توان آن را در نقطه استراتژیک سقف قرار داد تا تمام زوایای اتاق را بدون ایجاد مزاحمت در طراحی پوشش دهد. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است. همچنین اگر ابعاد پروژه زیاد باشد، میتوان با استفاده از این نقشه، کار را تقسیم کرد، و در مدت کوتاهتری امورات نصب را انجام داد.

در اینجا، به بررسی این نوع دوربین ها و آنچه که آنها را برای برخی مکان ها نسبت به سایرین منحصر به فرد و مناسب تر می کند، می پردازیم. اگرچه ممکن است در برخی دوربینهای صنعتی و در برخی برندها قابلیتهای تکنیکال این دوربینها نیز با دوربینهای معمول متفاوت باشد اما این نکته همیشه صادق نیست. در شرایطی که برخی محلها خارج از دید میباشند، مانند متروها برای کنترل حمل و نقل در دربهای ورود و خروج مسافران از نصب دوربین مدار بسته استفاده میشود. به عنوان مثال ، یک در یک موزه میتوان دوربین را طوری تنظیم کرد که هنگام تشخیص حرکت، در یک نقطه ورود یا خروج خاص قرار گیرد. دوربینهای اسپید دام به دلیل دارا بودن سیستم IP66 قادرند در هر شرایط آب و هوایی اعم از برفی، بارانی و… محل نصب سیستم دوربین مداربسته باید به گونه ای طراحی شود که با FOV مورد نظر دستگاه تداخل نداشته باشد. البته قیمت آن امکان رقابت را از این سیستم تا حد زیادی گرفت.

پردازش دیجیتال تصاویر و ارائه ویژگی هایی مانند نقشه گرمایی، تشخیص چهره و … دوربین­های مخروطی شکلی که رویه آنها تفنگی است و برای ثبت تصاویر در فواصل دور است. این دوربین گنبدی، دارای لنزی است که در قسمت داخلی آن پوشانده شده است. در قسمت Iris کلیک و گزینه اعمال (Apply) را انتخاب و سپس ذخیره کنید. برای این منظور بعد از اتصال دوربین به دستگاه، وارد قسمت منوی DVR شوید سپس گزینه PTZ Control را انتخاب کنید. فقط کافی است دوربین را روی سرپیچ لامپ بپیچید , نرم افزار آن را نصب کنید , در نرم افزار مشخصات دوربین و رمز عبور را وارد نمایید و سپس تصاویر را دریافت کنید.

این دوربین ها دارای رزولوشن در حداقل ترین حالت ممکن هستند؛ که در دسته بندی دوربینهای امروزی قرار میگیرند. نیاز گسترده جامعه امروزی باعث شده که به صورت گسترده از دوربین های مداربسته در مراکز مختلف استفاده شود به همین دلیل افرادی که در جستجوی شغل مناسب هستند میتوانند با کسب مهارت های لازم برای نصب دوربین مدار بسته کسب درآمد داشته باشند. از انواع دوربین مدار بسته برای شناسایی مجرمان در خارج از منزل و یا نظارت بر اسباب و اثاثیه داخل منزل و محل کار استفاده میشود. یکی از ویژگی هایی که کاربران از دوربین های خود که در پارکینگ ها و ورودی ها نصب کرده اند انتظار دارند، این است که بتوانند پلاک خودرو ها را بدون هیچ مشکلی شناسایی کنند، حال اگر نور چراغ های جلوی خودرویی مستقیم به لنز دوربین بتابد – به خصوص اگر شب باشد – کیفیت تصاویر کاهش پیدا می کند و پلاک خودرو ناخوانا می شود. ولی در برخی مکانهای عمومی که از حساسیتهای بالایی برخوردارند ممنوع میباشد و اشخاص باید برای نصب دوربین مداربسته، مجوز مخصوصی دریافت کنند.

دوربینهای اسپید دام شما را قادر میسازد از هر موقعیت مکانی که در آن هستید، از طریق تلفن همراه و اینترنت منزل و یا محل کار خود را کنترل کنید. برای نصب دوربین مداربسته در هر مکانی، قوانین خاصی مدنظر است که باید رعایت گردد، این ماده به نصب خلاف قانون در محیطها اشاره کرده است و اگر با رعایت شرایط و قوانین صورت پذیرد، قطعا منعی نخواهد داشت. علاوه بر این می توان تمامی قوانین ر اهنمایی و رانندگی را تحت نظارت قرار داد و از وقوع جرایم راهنمایی و رانندگی نیز جلوگیری نمود. در قوانین جاری، قانونی در خصوص نصب و استفاده از دوربین مداربسته تدوین نشده، ولی میتوان با استفاده از سایر قوانین و تحلیل وتفسیر آنها ، بخشی از قوانین را به دوربینهای مداربسته نیز تعمیم داد. اگرچه این نوع دوربین طراحی محتاطانهای داشته، اما در نوع خود امنیت را برقرار میکند. مدلهای مادون قرمز از دوربینهای شب و روز گرانترند و کسانی که این گزینه را انتخاب میکنند معمولاً ضبط در شب برای امنیت تجارت آنها حیاتی است. از مزایای اصلی آن میتوان به ضبط واضح در نور کم اشاره کرد. این نوع دوربین مدار بسته دارای مادون قرمز برای ضبط تصاویر در تاریکی شب و نور بسیار کم میباشند.

بیشتر دوربین ها این قابلیت را ندارند لذا برای استفاده از این فناوری به 2 سنسور اضافی نیاز داریم. آنها با استفاده از فناوری مادون قرمز به این امر دست می یابند. قابلیت صدای دو طرفه در این دوربین ها سبب شده تا از این دوربین های مداربسته در کنفرانس ها و ارتباطات راه دور استفاده کنید. اتصالات دوربین های تحت شبکه IP بی سیم می توانند یک راه حل بسیار عملی در مناطقی باشد که اجرای کابل بسیار دشوار یا گران است. با وجود چنین امکاناتی طبیعتاً دوربین مداربسته با لنز متغیر خودکار از سایر لنزها گران تر باشند. نظارت تک تک نقاط توسط دوربین هم گران است، هم غیر ضروری.

یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته که این روزها مشتریان زیادی پیدا کرده دوربین مینیاتوری است. دوربین Dome یکی از رایجترین دوربینها برای نظارت و امنیت داخلی و خارجی است. یکی از محبوب ترین برند های دوربین مدار بسته در دنیا برند دوربین مدار بسته داهوا است . این دوربینها به طور خاص برای کارایی موثر و تصویربرداری مناسب در هر نوع نوری ساخته شدهاند. دوربینهای مداربسته بیسیم برای به حداقل رساندن زمان نصب ایجاد شدهاند. دوربینهای مداربسته آنالوگ در انواع مختلفی طراحی و تولید شدهاند. با استفاده از این ویژگی، اگر فردی از محدوده تعیین شده عبور نماید، توسط دوربین تشخیص داده شده و با به صدا در آمدن آلارم اطلاع رسانی صورت می گیرد. برای اتصال دوربین مدار بسته به گوشی، ابتدا با استفاده از کابل VGA و HDMI ،DVR را به مانیتور وصل کنید.

اگر مایل هستید برای خانه، آپارتمان، فضای کار، پاساژ و مانند آن، از تکنولوژی روز استفاده کنید و تمامی حوادث روز رو با دوربین های مداربسته مانیتور کنید، این صفحه متعلق به شماست. اگر علاقه مند به خرید این نوع از دوربین های امنیتی هستید باید بدانید که قیمت دوربین مدار بسته دید در شب بیسیم نیز مانند سایر دوربین ها بسته به برند و شاخص های مختلف متنوع است. قدرت دید در شب دوربین چشم ماهی معمولاً بین 10 تا 15 متر است و بیشتر برای محیطهای داخلی نصب میشوند. انحصاری بودن و قیمت بالای دستگاه های hybrid درهنگام ارائه این تکنولوژی سبب شد تا رشد استفاده از دوربین های HD-CVI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها به شدت کاهش پیدا کند. دوربینهای مداربسته HD کیفیت تصویر بینظیری را ارائه میدهند که تصاویری با وضوح بالا ارائه میدهند. سنسورهای دوربین مداربسته: دوربینهای مداربسته با تکنولوژی بالا مجهز به سنسورهایی با قابلیتهای پیشرفته هستند، مانند سنسور DSP که قادر است تفاوت بین سیگنالهای ساخته شده توسط انسان و نویز را تشخیص دهد. تک نت با ارائه اینترنت tdlte پرسرعت و پهنای باند بالا بهترین سرویس های اینترنتی خود را در اختیار کاربران قرار میدهد. با لمس یک دکمه، لنز دوربین میتواند به چپ و راست بچرخد، به سمت بالا و پایین متمایل شود و یا و بزرگنمایی کند.

پارامتر های بعدی که در موفقیت فروشگاه های اینترنتی بسیار قابل توجه است تعهد ، تلاش ، تخصص ، کیفیت و قیمت ارزان محصول است که از شاخصه های بسیار مهم آن به شمار می رود . البته دوربین بیسیم ۷۰ تا ۱۴۰ متر است و در صورت نبود مانع برد آن بیشتر میشود که از مزیتهای آن به شمار میرود. 2. کابل کشی و نصب تجهیزات کابل کشی در سه نوع مداربسته آنالوگ (HD)، تحت شبکه (IP) و بی سیم خواهد بود. برای دریافت راهنمای خرید، قیمت تجهیزات و ثبت سفارش این محصولات؛ باید با شماره تلفنهای بخش پروژههای شرکت تماس حاصل نموده و پروژه خود را نزد ما ثبت نمایید. این نوع دوربین ها قدیمی تر هستند و شرکت ها خیلی بیشتر اقدام به تولید آن می کنند. به همین دلیل است که آنها به طور سنتی بهترین نوع از انواع دوربین مدار بسته برای ضبط تصاویر در مکان های سر باز هستند.

دستگاه های دی وی آر یا ضبط کننده دیجیتال این پکیج ها قابلیت های بالایی را دارا هستند. برای داشتن یک سیستم حفاظت منزل واقعاً حرفهای، میتوانید کابلها را به وسیله نصب داکت بر روی دیوار یا داکت کف خواب بر روی زمین، به سمت دستگاه DVR هدایت کنید. بنابراین این سیستم دوربین مداربسته ایده آل برای مکان های تجاری است که نیاز به نظارت شبانه روزی دوربین مداربسته در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارد. دوربین های مداربسته C-Mount گزینه ایده آلی برای کسانی است که ممکن است بخواهند میدان دید را تطبیق دهند. این دوربین برای کنترل اتاق کودک و یا سالمند و حتی محیط های تجاری و کسب کار گزینه بسیار ایده آلی است. بنابراین این سیستم برای اماکن تجاری که نیاز به نظارت شبانهروزی در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارد، ایدهآل میباشد. سیستم های نظارتی دارای کاربری های مختلف شخصی، تجاری، اداری، سازمانی، شرکتی، دولتی، و شهری میباشند. کاربردهای نظارتی و امنیتی از مهمترین و اصلیترین کاربرد دوربینهای مداربسته است و موجب جلوگیری از سرقت میشود. انواع برند های مشهور در صنعت دوربین های مداربسته بیسیم مانند دوربین مداربسته داهوا، دوربین مداربسته هایک ویژن، دوربین مداربسته یوبیکیوتی خدمات نظارتی و امنیتی را با کیفیت عالی به مشتری خود ارائه می دهند.

اگر یک نگهبان دارید که فید ویدیوی زنده را در سایت نظارت می کند، انتخاب سایت hilook-cctv ایده آلی است. این یک گزینه ایدهآل برا زمانی است گارد امنیتی شما در حال مشاهده یک ویدیوی زنده در سایت است. همانطور که از نام آن پیداست، دوربین مداربسته مادون قرمز داهوا برای عملکرد بهینه در محیطهای کاملا تاریک عرضه شدهاست که از فناوری مادون قرمز بهره میبرد. اگر به دنبال دوربین بولت پرفروشی هستید که نه تنها قیمت مناسبی داشته بلکه از تکنولوژیهای بهروزی مانند(AWB) بالانس اتوماتیک رنگ سفید، فناوری AGC و تکنولوژی TVL پشتیبانی میکند، پیشنهاد ما به شما دوربین مداربسته داهوا DH-HAC-B2A21P است.

تنظیم نوردهی تصویر به صورت دیجیتالی متناسب با شرایط محیطی در واقع D-WDR نواحی که دارای شدت روشنایی زیاد است را کاهش و آن نواحی که دارای شدت روشنایی پایین هستند را افزایش می دهد و در نهایت تصاویر با اختلاف سطح نوری را بهتر نمایش می دهد. برند هایلوک کیفیتی مشابه کیفیت دوربین مداربسته هایک ویژن دارد اما از لحاظ قیمت ، پایین تر از دوربین هایک ویژن است . نصب دوربین مداربسته در محیطهای عمومی و محیطهایی که روزانه افراد متعددی از آن جا عبور میکنند، مثل: مجتمعهای تجاری، فروشگاهها، سطح خیابانها، بزرگراهها ممنوع نیست. هریک به صورت تخصصی تولید میشوند و در داخل یا بیرون خودرو نصب میشوند.