سامسونگ یا شیائومی، کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

در گذشته در بین اکثر افراد، برند شیائومی بیشتر راجع به گوشی هوشمند مطرح بوده است اما امروزه تقریبا همه مردم، اطلاعات نسبی را در مورد محصولات متنوع شیائومی در اختیار دارند. امید است با این مقاله توانسته باشیم در مسیر توضیح و آشنایی بیشتر کمکی کرده باشیم. همچنین در بخش دوربین این دو مدل، شاهد بهبودهایی به نسبت نسل قبلی هستیم که برجستهترین تفاوت اونها مربوط به ارتقای رزولوشن از 12 به 50 مگاپیکسل و افزایش 23 درصدی سنسورهای تصویر برای جذب نور بالاترست؛ این دو گوشی به سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شدن که البته از گشودگی دیافراگم F1.8 و زاویه دید 85 درجه بهره میبرن و دو سنسور کمکی اونها هم عبارت است از: سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید با زاویه دید 120 درجه و سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو با زاویه دید 36 درجه و بزرگنمایی 3 برابر.

همانطور که مشاهده کردیم، تنوع بالا در ظرفیت حافظه و رم باعث شده تا مشتریانی که قصد خرید تلفن همراه شیائومی را دارند؛ بتوانند گوشی مورد نظر را با حافظه و رم مورد نیاز خریداری کنند. چراکه گوشی شیائومی کیفیتی برتر از آنچه مورد نیاز است، ارائه میدهد. گوشی سامسونگ Galaxy S معمولا هر سال اولین گوشی دارای تراشهی کوالکام است که وارد بازار میشود. کمتر از یک سال بعد و در آگوست ۲۰۱۱، این شرکت، اولین گوشی هوشمند خود را با نام شیائومی Mi 1 وارد بازار کرد. به عنوان مثال S20 FE به عنوان یکی از گوشی های محبوب به فروش میرسد که با قابلیت 5G و سه ماژول دوربین در پشت و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار میگیرد.

ابعاد آن در حد ۱۶۶.۹ در ۷۶ میلیمتر است و با ضخامت ۸.۸ میلیمتری، بهطور قابل توجهی ضخیمتر از سایر گوشیهای سری اس ۲۰ در اختیار شما قرار میگیرد. سامسونگ گلکسی اس 21، سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس و سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا در این خانواده قرار داشتند که به طبع گلکسی اس Ultra بزرگترین و قدرتمندترین و همچنین گرانترین آنها است. شما اگر مقایسه این موبایل با شیائومی mi 9 رو ببینید متوجه میشید که mi 9 چیزی به نام لگ و کندی نمیشناسه بنده هم تعجب کردم وقتی s10 plus مقابل mi 9 کم آورد(از لحاظ سخت افزاری و فینگر پرینت)ولی باز هم عمر باتری mi 9 که حدودا 3200 میلی آمپره از این موبایل و note 9 بیشتر دوام آورد.ولی خب برتری هایی هم داره.از لحاظ دوربین برابر هستن ولی خب شیائومی در ایران خوب ساپورت نمیشه برای همین s10 plus رو بنده ترجیح میدم با اینکه mi 9 سرتر بود.وقتی به یک موبایل علاقه داشته باشید هیچی نمیتونه نظرتونو عوض کنه ولی من با اینکه کم آوردن این موبایل رو دیدم باز هم دوستش دارم و اگر قرار باشه بخرم این موبایل رو ترجیح میدم.

بررسی گوشی شیائومی

گوشی هایی که در برابر آب و گردو غبار مقاوم اند و نمایشگر آن ها با رفرش ریت 120 هرتز خیره کننده است ، پردازنده آن ها از پس هرکاری برمی آیند و دوربینی که با دوربین های حرفه ای DSLR مقایسه می شوند. این سوالات عموماً برای کابران در هنگام خرید پیش خواهد آمد؛ اما این شرکت با توجه به سود پایین خود همواره سعی داشته تا گوشی هایی با کیفیت ساخت بالا و بهترین عملکرد را خریداران تولید کند. این روزها گوشی موبایل شیائومی Xiaomi به یکی از برندهای آشنا در میان طرفداران دستگاه های دیجیتال تبدیل شده است. گوشی شیائومی یکی از تازه واردان بازار موبایل است که طی مدت کوتاهی توانست موفقیتهای بزرگی کسب کند. گوشی سامسونگ با استفاده از تکنولوژی روز و ساختاری متفاوت در کنار قیمت رقابتی جای خود را در میان کاربران باز کرده است.

لوازم جانبی گوشی در سال ۲۰۱۸ سران شرکت چینی شیائومی تصمیم گرفتند سری می را به پرچمداران شیائومی اختصاص دهند؛ از این رو گوشی پوکو را با هدف عرضه گوشی پرچمدار ارزان قیمت در بازار جهانی متولد شد. با این حال، برای خریدار متوسطی که خواهان تجربه ای جامع از گوشی های هوشمند است، سری میان رده گلکسی A سامسونگ ارزش بسیار بهتری نسبت به سری گلکسی S پرچمدار خود ارائه می دهد. حسگر اثر انگشت گوشیهای سامسونگ، برعکس هوآوی و شیائومی که در پشت گوشی قرار دارند، در زیر صفحه قرار دارد. یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید گوشی شیائومی مورد توجه قرار میگیرد، دوربین موبایل میباشد. گوشیهای ردمی طوری طراحی شدهاند که ویژگیهای بسیار زیادی را در مقابل قیمتهای بسیار مناسب داشته باشند تا هر قشری از جامعه توان خرید آن را داشته باشد؛ از بین تمام گوشیهای سری ردمی، میتوان به Redmi Note 8 pro اشاره کرد که با وجود اینکه پس از آن، گوشیهای دیگری ارائه شد، اما این گوشی از نظر کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفت و هنوز هم میتوان گفت به دلیل نسبت قیمت مناسب و کیفیت بالای آن، گل سرسبد ردمیهاست.

گوشی سامسونگ سری اس

اما باز هم قیمتی مناسبتر در مقایسه با گوشیهای هوشمند هم رده دارند و از آن جمله میتوان به MI Note10 که بالاترین رده گوشیهای هوشمند شیائومی در سال 2020 بود، اشاره کرد. ولی سامسونگ باز هم نتوانست به میزان فروش پیش بینی شده خود برسد و مجبور شد مجددا قیمت هر دو گوشی را در میانه راه کاهش دهد. کاربرانی که قصد خرید موبایل شیائومی را دارند بسیار نگران کیفیت ساخت و عملکرد دستگاهشان هستند؛ پایین بودن قیمت گوشی های این برند باعث شده تا سوالاتی برای کاربران پیش بیاید مانند: آیا کیفیت یک گوشی شیائومی خوب است؟ پس اگر قصد خرید گوشی با کیفیت صفحه نمایش بالایی را دارید موبایل های شیائومی برای شما گزینه مناسبی است. سنسور مجاورت توی گوشی های شیائومی خیلی اتفاق میفته که مشکل داشته باشه.

جدیدترین گوشی های شیائومی از MIUI 13 استفاده میکنند.

به طور کلی گوشیهای شیائومی عملکرد خوبی را در اختیار مشتریان قرار میدهند و با توجه به امکانات پیشرفته و به روز از قیمت مناسب تری نیز برخوردار فروشگاه آنلاین فونر هستند. در ضمن برخی افراد ترجیح میدهند یک ست لوازم جانبی موبایل را به صورت کامل تهیه کنند و تجربه استفاده خود از موبایل را ارتقاء دهند. آغاز کرد. هم اکنون بست چاینا در رتبه اول سایت های خرید از چین تحویل در ایران قرار دارد که عمده فعالیت آن در دسته محصولات گوشی موبایل و ساعت هوشمند است، در واقع فعالیت بست چاینا از سفارش مستقیم گوشی از چین آغاز شد و رفته رفته درحال گسترش دسته محصولات خود است. یک گوشی جدید همیشه ازنظر سرعت و کارایی بهترین عملکرد را خواهد داشت. از موفق ترین سری موبایل شیائومی میتوان به سری نوت شیائومی اشاره کرد که بهترین امکانات و بالاترین کارایی را در اختیار کاربران قرار دادهاند.

خرید گوشی شیائومی

تجربهی کاربری نرمافزاری گوشیهای شیائومی یا خیلی خوب یا خیلی افتضاح است. اکثر گوشیهای شیائومی در چین و هند ساخته میشوند ولی این برند چینی کارخانههای دیگر هم در دیگر نقاط جهان دارد. صفحه نمایش های موبایل شیائومی معمولاً از LCD ، AMOLED ، LED و IPS استفاده میکنند، در مقابل رقیب های هم قیمت دیگر برندها صفحه نمایش گوشی های شیائومی دارای روشنایی و نرخ تازه سازی بالاتر و کیفیت بالاتری را نیز دارد. جدیدترین گوشی های شیائومی از MIUI 13 استفاده میکنند. همین موضوع به فروش گوشی های شیائومی در ایران کمک بزرگی کرده البته رابط کاربری جذاب MIUI نیز که در موبایل های شیائومی استفاده میشود نیز توانسته به خوبی نیاز های کاربران را رفع کند. گوشی های شیائومی از سیستم عامل اندروید با رابط کاربری MIUI استفاده میکنند. در این مقاله با نمونه های مختلف لوازم جانبی آشنا شدیم، به این نتیجه رسیدیم که افراد هر کدام از این تجهیزات را باید بر اساس نیاز و مدل گوشی خود انتخاب نمود.

خرید گوشی سامسونگ

گوشیهای هوشمند پر قدرت شیائومی، در 2 سری مختلف برای سلیقههای بسیار متفاوت و مناسب با وضع اقتصادی تمام اقشار جامعه، دسته بندی شدهاند. گوشی میکس فولد از چهار بلندگو استفاده میکند که توسط شرکت هارمن کاردن تنظیم شدهاند. البته برند ردمی در حال حاضر به صورت مستقل فعالیت میکند اما از محبوبترین گوشی هوشمند این برند میتوان به گوشی ردمی نوت 11 اشاره کرد که یکی از گوشیهای پرفروش جهان در سال 2022 معرفی شد. این ادعایی است که ما اکنون چندین بار شنیده ایم، اگرچه یکی از منابع به زوم 10 مگاپیکسلی به جای 12 مگاپیکسل اشاره می کند. بعضی از کاربران در دنیا هستند که از یک گوشی همه چیز می خواهند ، پردازنده قدرتمند ، باتری با تکنولوژی شارژ سریع ، دوربین فوق العاده ، صفحه نمایش با کیفیت ، طراحی به روز و قابلیت های خاص و ویژه دیگر که فقط در گوشی های پرچمدار می توان دید.

بررسی گوشی نوت 8 پرو