راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ؛ نکات مهم برای خرید یک لپتاب گیمینگ

بله بهترین لپ تاپ استوک از ۷ تا ۴۰ میلیون تومان برند اِچ پی به گونه ای طراحی گردیده اند که نیاز به تعریف و تمجید از جانب ما نخواهد داشت. اگر که شما مایل هستید بهترین لپ تاپ استوک از ۷ تا ۴۰ میلیون را اتخاذ بنمایید، ما به شما این محصول را معرفی می کنیم. شاید موضوع «بهصرفه بودن» در مورد قیمت دلاری آن صحیح باشد؛ ولی در ایران باید نزدیک به ۲۵ میلیون تومان برای خرید این لپتاپ هزینه کنید. احتمالا وقتی به دوستانتان بگویید قصد خرید لپتاپ برای بازی دارید، با نظر کارشناسانهی آنها مواجه میشوید. بله، در واقع این خصوصیت می تواند ویژگی های منحصر به فردی را برای شما با خود به همراه آورد. اما شما می توانید با کارشناسان ما در مجموعه ویرا کامپیوتر مشورت نموده و به جهت تهیه لپ تاپ استوک برای خود اقدام کنید.

با این حال، اگر قدرت سخت افزاری یک لپ تاپ گیمینگ برای شما مهم است و ابعاد و طراحی ظاهر آن برای شما در الویت نیست، یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2019 و 2020 که می خواهید داشته باشید، همین لپ تاپ گیمینگ می باشد. این قسمت به شما و قدرت سخت افزاری سیستمان بستگی داد. از سایر خصوصیات این محصول ما می توانیم به برخورداری از کارت گرافیک صد و بیست و هشت مگابایتی اشاره بنماییم. البته که با وجود یک حافظه رم چهار گیگابایتی و یک هارد دیسک از گونه اِچ دی با گنجایش سیصد و بیست گیگابایتی شما می توانید.

بین بازه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، اوضاع بهتر میشود و میتوانید لپتاپی بخرید که بازیهای بیشتری با تنظیمات گرافیکی بهتری اجرا کند؛ اما متأسفانه حتی با این قیمت هم نمیتوانید لپتاپ گیمینگ فوقالعادهای تهیه کنید که همه بازیهای روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و بهراحتی اجرا کند. روی این محصول پردازنده Core i5 نسل ۱۱ قرار گرفته که محدوده فرکانس آن بین ۲.۷ تا ۴.۵ گیگاهرتز قرار گرفته است. بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 از 30 ، 40 ، 50 ، 60 تا 90 میلیون تومان شهریور 1401 کدام است؟

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ

این نرخ بهروزرسانی باعث میشود تا تصاویری به مراتب زندهتر را مشاهده کنید. این کمپانی از جمله معروف ترین ها و مشهورترین ها به جهت تولید و ساخت لوازم ارتباطی می باشد که خصوصیات منحصر به فردی را به دنباله ی خود می آورد. داده ها را به بهترین شکل ممکن ذخیره سازی کنید. با توجه به قیمت محصولات موجود در بازار ایران، باید گفت لپ تاپ در حال حاضر یک کالای لوکس و نسبتاً گران قیمت محسوب میشود و به همین دلیل برای خرید بهترین لپ تاپ ممکن باید از پیش برنامهریزی کرده و مقداری پول پسانداز کنید. خرید لپ تاپ یکی از سختترین کارها است زیرا لپ تاپها بر اساس کانفیگ دارای تنوع بسیار بالایی هستند. از دیگر نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید، باتری و درگاههای ارتباطی است.

حتی چنانچه که این لپ تاپ ها از دسته استوک باشند. اولین لپتاپ گیمینگ که در نوشتار لیست قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ امروز 1 آذر 1400 معرفی شده، لپتاپ ایسر Predator Helios 300 است. شاید برایتان جالب و البته ناراحتکننده باشد که بدانید درحالحاضر برای خرید یک لپتاپ گیمینگ باید حداقل حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید؛ حتی با پرداخت این مبلغ هم حق انتخاب زیادی ندارید. در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۲۵ میلیون تومان، میتوانید مدلی از آن را با پردازنده نسل دهم Core i5 در کنار ۱۶ گیگابایت رم، حافظهای هیبریدی و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه اختصاصی تهیه کنید. لپتاپهای گیمینگ در بازه قیمتی ۲۵ میلیون تومان، برای اجرای بازی کامپیوتری با تنظیمات گرافیکی متوسط و رزولوشن Full HD عرضه میشوند؛ البته برای رسیدن به نرخ مطلوب ۶۰ فریم بر ثانیه در بازیهای سنگین، باید تنظیمات گرافیکی را روی حداقل قرار دهید.

اینجا آی تی هوم است.

این شرکت دائماً در تلاش بوده است در طراحی و تولید محصولات خود بهترین کیفیت را به کار بگیرد. شما خواهید توانست با توجه به بودجه ای که در راستای خرید مدّنظر قرار داده اید. برای انتخاب لپ تاپی که بتوان با آن کارهای گرافیکی انجام داد باید به ویژگی هایی مثل مدل پردازنده، رم، صفحه نمایش و کارت گرافیک توجه کنید. مازاد بر درایو نوری، باتری این محصول قابلیت شارژ دهی تا به چند ساعت را برای شما به همراه می آورد. در ادامه بهترین لپ تاپ های بازار تا 50 میلیون تومان معرفی شدهاند. بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان موضوعی است که تکراتو در ادامه به آن پرداخته است.

علاوه بر این ها هم از یک هارد دیسک اِچدیدی با گنجایش هفتصد و پنجاه گیگابایت بهره می گیرد. البته که علاوه بر این ها از مزایای یک هارد دیسک اِساِسدی با گنجایش دویست و پنجاه و شش گیگابایت بهره مند است. شاید به همین دلیل است که همواره هم در دسته ی پرفروش ترین ها قرار دارد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که این محصول حاوی یک کارت گرافیک با گنجایش حافظه شانزده گیگابایتی است. حال بهتر است به سمت و سوی معرفی یکی از بهترین برند تولید کننده انواع لپ تاپ و لوازم جانبی رهسپار شویم.

حال بهتر است بگوییم که درست است، خرید لپ تاپ کمی سخت به نظر می رسد. ما در واقع به صراحت می توانیم چنین بگوییم که این محصول از جمله بهترین های بهترین لپ تاپ گیمینگ تا ۳۰ میلیون کمپانی دل است. اچپی به لطف لپتاپهای Omen بهسرعت توانست به برندی محبوب در بازار کامپیوترهای مخصوص بازی تبدیل شود؛ اما Omen تنها لپتاپ گیمینگ جذاب اچپی نیست؛ برای گیمرهایی که توان پرداخت هزینه زیاد Omen را ندارند، اچپی سری پاویلیون گیمینگ را معرفی کرد که امکانات خوبی را در قالب لپتاپی میانرده ارائه میدهند. اگر در حال حاضر از یک پردازنده گرافیکی قدرتمند استفاده کنید، تا چند سال به راحتی بازی خواهید کرد. به همین سبب باتری این لپ تاپ ها به راحتی خالی نمی شود و مدت زمان بیشتری می توان از آن ها استفاده کرد. بهتر است به این نکته هم اشاره ای داشته باشیم که در ساخت و طراحی کیبورد این محصول از نور پس زمینه ای بهره گیری نشده است.

حافظه ظرفیت به همراه حافظه رم برای این مدل چهار گیگابایت است. ما از سایر ویژگی های این محصول می توانیم به حافظه رم چهار گیگابایتی اشاره داشته باشیم. کارت گرافیک: یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ های گیمینگ، پردازشگر گرافیکی پر قدرت یا به اصطلاح همان کارت گرافیک قوی آن است. این برند توانسته است با تولید اقسام گوناگون لپ تاپ ها و لوازم و تجهیزات جانبی، تمامی توجه کاربران را به سمت و سوی خود جلب کند. این قابلیت می تواند امکان خواندن اقسام گوناگون دی وی دی ها را برای شما به همراه آورد. پردازنده مرکزی Intel Core i7-6920HQ با 9 مگابایت حافظه نهان سطح L3 و با اوج فرکانسی 3.8 گیگاهرتز به عنوان یک غول پردازشی به حساب می آید. از جمله کمپانی هایی که شما می توانید با خیالی آسوده برروی لپ تاپ های استوک آن حساب باز کنید، برند دل است. این لپتاپ نمونه دیگری از سری گیمینگ TUF ایسوس است که به نسبت قیمت ارزش خرید بالایی دارد و برای کارهای گرافیکی هم گزینه خوبی به حساب میآيد.

البته که گنجایش هارد دیسک آن تا به سیصد و بیست گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود. در پایین به شما بهترین لپ تاپ های گیمینگ 20 تا 30 میلیون تومان موجود در دیجی 63 را به همراه توضیحات کامل معرفی کرده ایم. از نظر مشخصات فنی، تایوانیها کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با چهار گیگابایت حافظه گرافیکی مجزا را برای سری TUF FX505 در نظر گرفتهاند که با پردازنده نسل سوم رایزن ۷ و نمایشگری ۱۵ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز همراهی میشود؛ البته با توجه به قدرت محدود کارت گرافیک، ۱۲۰ هرتز بودن نمایشگر آن بهویژه در مورد بازیهای سنگین، مزیت خاصی محسوب نمیشود. با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان میتوانید مدلی را با پردازنده قدرتمند رایزن ۷ مدل ۴۸۰۰HS، مقدار زیادی SSD و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 تهیه کنید. البته این لپتاپ تنها به یک ظاهر خوب منتهی نیست. این دستگاه دو کیلو و یکصد و پنجاه گرم وزن دارد که عددی مناسب برای یک لپتاپ بالارده و قدرتمند میباشد.

شاید به همین دلیل است که این محصول همواره به عنوان یکی از بهترین ها در بطن بازار به مرحله ی فروش می رسد. برخی از پورت ها در آن وجود ندارد . در طراحی نیز تولید این محصول از پردازنده اِیاِمدی بهره گیری کرده اند. از پردازنده نسل پنج سری کور آی سه در طراحی و تولید آن ها بهرگیری کرده اند. اینجا آی تی هوم است. در طراحی و ساخت این محصول از پردازنده شرکت اینتل بکار رفته که این شرکت از سری پردازنده های کور آی هفت خود در تولید این نمونه بهرگیری کرده اند. این نمونه از لپ تاپ های استوک در رنگ سفید طراحی شد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

لنوو آیدیاپد گیمینگ ۳ جزو اقتصادیترین لپتاپهای مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب میشود که مدلهای مختلفی با سختافزار متنوع دارد. لپتاپهای گیمینگ با توجه به قابلیتهای سختافزاری که دارند و کارت حافظه و گرافیک، دارای قیمتهای مختلفی هستند که میتواند از ۲۵ میلیون تومان تا حتی ۱۰۰ میلیون تومان باشد. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ تا 50 میلیون تومان دارید و مایل هستید با ویژگیها و قابلیتهای مختلف این مدل لپ تاپها آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید. رم آن ۱۶ گیگ است، اما میتوانید آن را تا ۶۴ گیگ ارتقا دهید. هرچند پردازنده آن کمی قدیمی است اما احتمالا بتونه نیازهای شما رو برآورده کنه. مطمئن باشید که این لپ تاپ تا سه چهار سال بعد سخت افزارش قدیمی نیست. لنوو Ideapad L3 با باتری 3 سلولی با ظرفیت 36 وات ساعت، تا 6 ساعت شارژ نگه میدارد. بهترین پیکربندی این لپ تاپ بسیار گرانقیمت است که شامل کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080 با توان طراحی گرمایی 165 وات میشود.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲ روزگاری لپتاپها گزینههای مناسبی برای اجرای بازیها با سطح کیفیت متوسط هم نبودند؛ اما حالا دیگر قضیه فرق کرده است و ما شاهد حضور لپتاپهای گیمینگ بسیار خوبی در بازار هستیم که بعضاً از کامپیوترهای رومیزی نیز قدرتمندتر ظاهرشدهاند. همانطور که پیش تر گفته شد، اکثر لپ تاپها در سطح زیرین خود منافذی برای عبور جریان هوا دارند که کولپدها میزان هوای ورودی را در لپ تاپ بیشتر میکنند که این کمک شایانی به عملکرد خنک کنندگی لپ تاب میکند. لپ تاپ Dell G3 15، همه ی چیزهایی را که برای اجرای راحت بازی ها با کیفیت 1080p نیاز دارید را دارد و همراه با عمر باتری فوق العاده ، به یکی از بهترین لپ تاپ ها برای بازی با کمتر از 1000 دلار / 1000 پوند تبدیل شده است.

از دیگر مشخصات گیمینگ ۳ میتوانیم به نمایشگر ۱۵ اینچی با فناوری IPS و دقت Full HD و کیبورد جزیرهای با نور پسزمینه آبیرنگ اشاره کنیم که در کنار بدنه مشکی یا سرمهایرنگ آن، ترکیبی چشمنواز و بهاصطلاح «گیمر پسند» را ارائه میدهد. که از فناوری صفحه نمایشگر لمسی برخوردار نیست. در واقع، اگر میخواهید در بازی قدرت رقابت بالایی داشته باشید و در عین حال بتوانید در هرجایی به بازی بپردازید و دستگاه بازی خود را به هرجایی حمل کنید، انتخاب از بین بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۰ راهحل بسیار خوبیست. شما میتوانید از بین محصولات معرفی شده بهترین را برای خود انتخاب کنید. در حال حاضر در بین لپ تاپ های مخصوص بازی Lenovo لپتاپ لژیون 7 این شرکت بهترین لپتاپی است که میتوانید برای اجرای بازیهای روز آن را خریداری کنید.

بهترین لپ تاپ گیمینگ

هرچه برای گیم پلی روان و بی مشکل بازی فورتنایت احتیاج دارید با این لپ تاپ امکانپذیر است. یکی از چالش های اصلی مخاطبین ما این است که برای گیمینگ لپ تاپ بخریم یا PC؟ به همان شکل که عنوان گردید لپ تاپ های استوک تنوع بسیاری را در دل خود جای نداده اند و شما تنها می توانید. صفحهنمایش لپتاپ Aspire3 A315-23-R5W1-AA دارای کیفیت Full HD است که میتواند کیفیت تصویر بالایی را به شما ارائه دهد. در نظر داشته باشید که هر دو لپتاپ میتوانند اکثر بازیهای روز را با رزولوشن Full HD و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند؛ البته در بازیهای سنگین باید تنظیمات گرافیکی را کمی کاهش دهید. از نظر قدرت پردازشی، زفیروس G14 در سطح پردتور ایسر قرار میگیرد، ولی اینکه کدام مدل برایتان مناسبتر است، کاملا به نیازتان برمیگردد. صفحهکلید مکانیکی لمسی یکی از بهترین صفحهکلیدهای داخلی لپتاپ است که تا به حال استفاده کردهایم – و صفحهنمایش نرخ تازهسازی 300 هرتز تنها شروع کار است.