تزریق ژل چیست؟ انواع ژل به همراه کاربردها و عوارض دکتر الناز احمدی

تزریق ژل یا فیلر یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای حجم‌دهی و جوان‌سازی پوست و به‌طورکلی زیباتر کردن چهره است. اگر می‌خواهید همه‌چیز را درباره تزریق ژل بدانید، با ما همراه باشید. قبل از تزریق ژل صورت، ناحیه مورد نظر باید تمیز، و روی آن بی‌حسی موضعی زده ‌شود. بسیاری از ژل‌ها حاوی لیدوکائین هستند که یک بی‌حس کننده ملایم است و برای کاهش ناراحتی در طول و بعد از تزریق به کار می‌رود.

  • همچنین در فرمولاسیون این محصولات داروی بی‌حسی جهت کم شدن درد لحاظ شده است.
  • هدف اصلی از تزریق ژل به قسمتهای مختلف بدن مانند لب، جبران حجم از دست رفته ناحیه مورد برند هایی برای تزریق ژل لب – https://clinicmahsaamani.ir/gel-injection-training/best-lips-filler-brand/ – نظر است.
  • این کار به خوبی انجام می‌شد تا اینکه بدن برخی بدان واکنش آلرژیک نشان داد.
  • تزریق ژل به پشت دست حجم آن را افزایش داده و پوستش را جوان‌تر می‌کند.
  • مطمئنا شما دوست ندارید یک فرد کم تجربه تزریق ژل لب شما را انجام دهد.

هنگام استفاده از کرم‌های ضد آفتاب روزانه نیز معمولاً این ناحیه فراموش می‌شود. تزریق ژل راهی آسان برای جوانسازی پشت دست‌ها است و می‌تواند برجستگی رگ‌ها را کاهش دهد. ژل‌ها از نوعی پروتئین قندی تشکیل شده‌اند که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد.

طی شرایطی مانند آسیب‌های مختلف ناشی از آفتاب و افزایش سن این اتصالات از بین می‌روند و در نتیجه توده‌های نامنظم کلاژن و الاستین ایجاد می‌شوند. با این وجود تزریق ژل لب و خط خنده می‌تواند ماندگارتر از تزریق چربی باشد. و حتی در مواردی که فقط قرار است تزریق در این نقاط انجام شود؛ بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند؛ تزریق ژل انجام دهند. ماندگاری ژل یا فیلردر حدود 6 الی 12 ماه است و پس از آن برای بقاء نتایج، تزریق باید تکرار شود. ولی در تزریق چربی برای ماندگاری بیشتر ممکن است سه تزریق با فاصله زمانی چند ماهه انجام شود.

توصیه هایی بسیار مهم برای تزریق ژل لب

ماندگاری ژل بسته به این‌که در کدام ناحیه صورت استفاده شده متغیر است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تکرر تزریق در یک ناحیه از بدن موجب ساخت کلاژن در آن ناحیه می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تزریق ژل با کلینیک تخصصی پوست و موی هلیا در ارتباط باشید. سپس متخصص پوست ژل مناسب را بر اساس نیازهای شما توصیه خواهد کرد.

زیرا برای بسیاری از افراد تزریق آنزیم هیالورونیداز دردناک است. اما در صورت بروز مشکلات زیر می‌توان این آنزیم را تزریق کرد. ممکن است پزشک توصیه کند که قبل از تزریق از بی‌حسی موضعی استفاده کنید تا درد در این ناحیه کاهش پیدا کند. این ماده بی‌حسی خفیف ایجاد می‌کند و ناراحتی را در حین و بعد از تزریق کاهش می‌دهد. پس از بی‌حسی متخصص مقدار دقیقی از ژل را به طور اصولی زیرپوست تزریق می‌کند.

آیا تزریق ژل روشی ایمن است؟

تزریق ژل چیست؟ انواع ژل به همراه کاربردها و عوارض دکتر الناز احمدی

در صورتی که به بی‌حسی نیاز دارید می‌توانید با پزشک متخصص خود آن را درمیان بگذارید تا بسته به محل تزریق و موارد دیگر از بی‌حسی موضعی استفاده شود. در برخی نواحی مانند لب بالایی ممکن است 30 دقیقه قبل از تزریق از کرم بی‌حس کننده استفاده شود. در صورت تصمیم به انجام تزریق ژل باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکان متخصص پوست در این زمینه آموزش دیده‌اند تا این تزریق‌ها را به نحوی ایمن در محیطی مناسب انجام دهند. از مشخصات یک چهره‌ی زیبا داشتن چانه‌ای است که با بقیه‌ی صورت هماهنگ باشد.

جهت جلوگیری از ایجاد زخم در نواحی دهان و زیر چشم علاوه بر ویتامین K از ویتا مدیکا آرنیکا هم استفاده نمایید. استفاده از ژل به‌عنوان یک روشی غیرتهاجمی و غیر جراحی طرف‌داران زیادی دارد. استفاده از بسیاری از ژل‌ها برای افراد بالای 18 سال مجاز است. فردی که قصد تزریق انواع فیلر را دارد باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشد. سرعت تدریجی درمان، تزریق ها را می توان به تدریج در طی جلسات مختلف تا حصول نتیجه ی مطلوب انجام داد. تزریق دوطرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لبها صحیح نمی باشد.

بسیاری از انواع فیلر از اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند اما پزشک ممکن است از محصولی استفاده کند که حاوی پلی ال-لاکتیک اسید، کلسیم هیدروکسیل آپاتیت یا پلی متیل متاکریلات باشد. پزشک فیلری را انتخاب می‌کند که دارای چگالی، عمق تزریق و بافت مناسب برای ناحیه مورد نظر باشد. افزایش حجم و برجسته کردن لب را می‌توان به شکلی انجام داد که به صورت طبیعی باشد. لب‌ها به مرور زمان حجم خود را از دست می‌دهند و می‌توانند روی ظاهر کلی صورت تأثیر بگذارند. لب‌های برجسته و هیدراته شاداب به نظر می‌رسند و باعث ایجاد طراوت و ظاهری جوان می‌شوند. تزریق ژل تحت بی‌حسی موضعی و در نتیجه بدون درد انجام می‌شود.

انواع، کاربردها، نواحی تزریق، عوارض و هزینه