برآورد قیمت دوربین مداربسته در سال ۱۴۰۰

از دوربین های باکس اکسوم معمولا به خاطر وجود لنز خارجی و کیفیت تصویر بهتر، از این نوع دوربین معمولا در کابردهای تخصصی تر استفاده میشود. بسیاری از مردم برای منازل خود نیز از این دوربین ها استفاده می کنند تا امنیت بیشتری داشته باشند، اما چیزی که در این میان اهمیت دارد کیفیت و مرغوبیت آن است، میزان این کیفیت با قیمت دوربین مدار بسته خانگی ارتباط مستقیم دارد. در نتیجه، با توجه به بودجه شخصی خود میتوانید دوربین مناسب را خریداری و نصب کنید. در بازار دوربینهای حفاظتی مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید.

طراحی منحصربهفرد این دوربین موجب شده که بتوان در تاریکی شب و محیطهای فاقد نور برای ضبط تصاویر از آن استفاده کرد. هنگام طراحی یک سیستم نظارت تصویری داخلی، یکی از مهمترین مکانها، کنترل راهروها است که وظیفه اصلی آن نظارت بر حرکت افراد است. به طور کلی دوربین مداربسته در مکان هایی معین نصب شده و عملکرد اصلی آن ارسال تصاویر و فیلم به در یک یا چند محل را دارند . عمدتا این دوربین یک انتخاب مطمئن برای استفاده در محیطهای خارجی به حساب میآید. تجهیزات و قطعات مختلفی در ساخت این دوربین ها به کار رفته است. دوربین بولت: این نوع از دوربین به دلیل شباهت شکل ظاهری خود به گلوله به این نام مشهور شده است. بعد از انتخاب محل نصب دوربین و DVR/NVR، باید محل مورد نظر برای نصب آن ها با دریل سوراخ کاری شده و نصب شوند. در مقابل تکنولوژی آنالوگ دارای دوربین هایی با قیمت بسیار مناسب تر هستند.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان الزام میدارد که نصب دوربین مداربسته در این مکانها باید با کسب اجازه از ساکنین و مالکین صورت گیرد. یک سری از انواع دوربین مدار بسته (از قبیل برندهای Axis و Sony و Samsung) به صورت پروژهای هستند و امکان درج قیمت آنها در وب سایت فروشگاه وجود ندارد. اما برای اطلاع از قیمت خرید یک دوربین حفاظتی مناسب باید با کارشناسان ما در تماس باشید. لنز، لنز و لنز؛ سه عامل تعیینکننده زاویه دید دوربین! قیمت دوربین مداربسته یکی از عوامل بسیار تعیینکننده در انتخاب یک دوربین مداربسته خانگی و یا صنعتی است. هر چهقدر عدد تعیینکننده زاویه لنز کمتر باشد، دوربین میتواند زاویه بهتری را پوشش دهد.

مشتریان می توانستند کیفیت خوب تصاویر دوربین را با پرداخت قیمتی بسیار مقرون به صرفه تجربه کنند. دوربین مدار بسته آنالوگ AHD . خوشبختانه برندهای مختلفی از دوربین های مداربسته با کیفیت در بازار ایران وجود دارد که این افزایش سریع تقاضا برای دوربین های مدار بسته را تامین می کند. دوربین باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا در شرایط آبوهوایی مختلف هیچ آسیبی به آن وارد نشده و اختلالی در ضبط تصاویر ایجاد نشود. این دوربینها تصاویر ضبط شده را توسط سیگنالهای دیجیتال به دستگاه ذخیرهساز و یا مستقیما به کامپیوتر ارسال میکنند. البته توجه داشته باشید که در این دوربین ها نیز برای ضبط تصاویر نیاز به دستگاه دی وی آر دارید. برای نصب دستگاه DVR پس اینکه کار نصب دوربین مدار بسته و سیم کشی ها بپایان رسید باید سوکت های BNC و همچنین سوکت میکروفن به DVR متصل گردد و حال برای اینکه بتوان نصاویر دوربین های مدار بسته را دید باید دستگاه DVR دی وی آر را به مانیتور یا تلویزیون یا یک نمایشگر وصل کنیم برای اینکار DVR دارای پورت های VGA و HDMI می باشد که از پورت VGA می توانید برای اتصال به مانیتور استفاده کنید و از پورت HDMI می توانید برای اتصال DVR به تلویزیون یا لپ تاپ یا نمایشگر یا مانیتوری که HDMI پشتیبانی می کند استفاده نمایید.

به عنوان مثال باید بررسی شود که آیا محدوده مورد نظر فرد توسط لنز دوربین مداربسته از نوع ثابت قابلیت پشتیبانی از محدوده را سایت hilook-cctv دارد یا خیر؟ آیا اصلا قانون اجازهی استفاده از چنین دوربینهایی را داده است؟ اما لنزهای زوم، زاویه و میدان دید شما را کاهش داده اما بزرگنمایی تصویر افزایش مییابد. چنین قابلیتی هزینه تجهیزات و هزینه های اضافی مدیریتی شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داده و به مدیران این امکان را می دهد تا علی رغم درگیری های زمانی و مکانی بر کل محیط کار خود نظارت نمایند. راحتی نصب این دوربین مدار بسته و قیمت مقرون به صرفه ی آن، باعث علاقه مند شدن خریداران به این دوربین مداربسته شده است.

این دو دستگاه امکان تغییر تصاویر، افزایش وضوح، جابهجایی و چرخش زاویه دید دوربین را فراهم میکنند. دوربین های فیش آی دارای زاویه دید گسترده ای هستند و با استفاده از آنها می توان در افزایش هزینه ها برای نصب دوربین های بیشتر در یک مکان جلوگیری کرد. برای مثال، لنزهای واید زاویه دید بهتری داشته و برای استفاده در اتاق مناسب هستند. از آنجا که اغلب سرقتها در تاریکی شب رخ میدهد، بهتر است از دوربینهای دید شب استفاده کنید. در سال 1949 ایالات متحده از فناوریهای نوین در ساخت این نمونه دوربینها استفاده کرد و سرانجام در سال 1973 استفاده از این دوربینهای حفاظتی در اماکن عمومی آمریکا رایج شد.

هارد: مسئولیت ذخیره و نگهداری تمام تصاویر، فیلمها و اطلاعات دوربین مدار بسته بر عهده هارد است. طیف گسترده ای از دوربین های مدار بسته با کیفیت بالا و امکانات ویژه برای پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دوربینها با توجه به تعداد پیکسلهای خود میتوانند طیف نسبتا گستردهای از تصاویر ایجاد کنند که مهمترین تفاوت تصویرها در میزان کیفیت آنها خواهد بود. در ایده دوم تمرکز دستگاه متوجه قسمت بالایی طیف مادون قرمز میباشد. از این رو ایده آل ترین گزینه برای کسانی که نیازمند ضبط در شرایط بسیار تاریک در شب هستند ( به عنوان مثال بانک ها ، مزارع و کارخانه های تولیدی ) ، محسوب می شود. چنانچه به علت صنعتی بودن و وجود مخاطرات در محیط امکان حضور انسان در آن محدوده وجود نداشته باشید به سادگی می توانید دوربین مداربسته را جایگزین افراد نموده و محدوده مورد نظر خود را تحت نظارت قرار دهید. حساسیت نوری: این عبارت به معنی تعیین حداقل میزان نوری است که دوربین مدار بسته شما در آن محدوده قادر به ضبط تصاویر و فیلمهای باکیفیت است. رزولوشن سیستم دوربین مداربسته اولین نکته ای است که باید به آن توجه کرد زیرا وضوح خروجی دوربین مداربسته و کیفیت فریم تصویر از نظر امنیت بسیار مهم است و در قیمت دوربین تاثیرگذار است.حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توان رزولوشن دوربین مدار بسته را در زمان خرید تعیین کرد؟

تصویر زیر نمونه ای از دوربین بیسیم گردان برایتون را نشان می دهد. برای نصب دوربین مداربسته حداقل احتیاج به دو كابل دارد. تاثیر گذار ترین جز در کیفیت تصویر دوربین مداربسته چیپ پردازنده مورد استفاده در دوربین مداربسته است که به غیر از کیفیت رزولوشون تصویر (چند مگاپیکسل بودن یا چند چند تی وی لاین بودن چیپست) نوع پردازنده ی آن در ارائه تصویر بسیار مهم و تعیین کننده است. این امکان درست مشابه عملکرد اصلی دوربین های مدار بسته است . هدف اصلی نصب دوربین مدار بسته برای شرکت ها کنترل و نظارت بر نحوه رفتار و عملکرد پرسنل و ارباب رجوع و مشتری است . دوربین های تحت شبکه یا IP دوربین هایی هستند که بر بستر شبکه نصب می شوند. هر کدام از این پردازنده ها خود شامل چند نوع چیپ تصویر متفاوت می باشند. دستهبندی اول بر اساس نوع سیگنال و دستهبندی دوم بر اساس شکل ظاهری و کاربرد.

با توجه به دیدگاه های مختلف دوربین ها به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند. در این دوربینها برای ارسال صدا و تصویر از دو کابل مختلف استفاده شده و کابل دیگری نیز در دوربین وجود دارد که مسئولیت جلوگیری از ایجاد نویز را برعهده دارد. کانکتور: مسئولیت برقرار ارتباط بین دوربین با کابل و سایر دستگاهها را برعهده دارد. تکنولوژی آنالوگ HD که به نام توربو اچ دی (Turbo HD) نیز شناخته می شود به سرعت توانست خلاء بازار دوربین مدار بسته را پر کند. ابتدا این نکته را یادآور می شویم که دوربین مداربسته به دو صورت آنالوگ HD و تحت شبکه و یا IP تولید می شوند. به طور مثال اگر می خواهید برای 10 عدد دوربین مدار بسته پاور مرکزی قرار دهید باید از پاور 12 ولت 20 آمپر استفاده کنید ، یا اگر می خواهید برای هر دوربین به صورت جداگانه برق رسانی کنید باید از آداپتور های 2 آمپر یا یک آمپر استفاده کنید . وظیفه منبع تغذیه این دوربینها تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ 12 ولت دارای آمپرهای مختلف است.

دوربین خودرو آینه ای: انواع مختلفی دارد و دارای نمایشگر است. در خرید دوربین مدار بسته یکی از موضوعات چالش برانگیز مشتریان نوع دوربین است. در اغلب دوربینهای مداربسته حفاظتی از دو نوع چیپ استفاده میشود که عبارتند از:CCD و CMOS . چیپ های تصویر OV از مایعی کریستالی تشکلیل شده است که این مایع باعث ثبات تصویر می شود. از دوربین های بولت به دلیل محفظه فلزی که دارند می توان در هر شرایط محیطی و آب و هوایی استفاده نمود. نصب دوربین بولت بر روی دیوار ها، میله ها، و پایه ها انجام می پذیرد. دوربین مداربسته ارزان در دوربین مارکت با مشخصات کامل برای شما ارائه شده و می توانید بهترین آن را با مشورت متخصصان ما انتخاب کنید. فراموش نکنید دوربین مدار بسته ارزان اما باکیفیت میتواند نیاز امنیتی شما را تامین کند. استفاده از دوربین مدار بسته خانگی برای افزایش ایمنی محیطهای مسکونی بهترین گزینه خواهد بود.

اگر در هر مرحله از انتخاب و خرید دوربین مداربسته با مشکل روبرو شدید و یا سوال برای شما پیش آمد با شرکت نصب دوربین مداربسته تارتن دژ تماس بگیرید. هر کمپانی سازنده دوربین های آنالوگ این تکنولوژی را در دوربین های خود پیاده سازی کرد. کیفیت وضوح و تعداد تصاویر و روزهای ضبط تصاویر در ذخیره سازی و دسترسی اهمیت دارد. کیفیت تصویر: برای تعریف وضوح تصویر امروز از تعیین تعداد پیکسلها در واحد سطح استفاده میشود. قیمت دوربین های مداربسته به عواملی چون نوع دوربین، ابعاد و اندازه آن، جنس، برند، تعداد آپشن ها، میزان کیفیت تصاویر، نوع سنسور، نوع سیگنال خروجی و کیفیت متریال استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد. فراموش نکنید که دوربین باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا بتوان در مواقع ضروری از تصاویر دوربین مدار بسته استفاده کرد. برای افزایش امنیت ساختمانها، دانشگاهها، خیابانها و امکان عمومی، کنترل ترافیک در جادههای شهری و برونشهری و بسیاری موارد دیگر استفاده از دوربین مدار بسته- CCTV ضروری است. دوربین دام: شکل ظاهری این دوربین بهصورت گنبدی بوده که به این محصول دوربین سقفی نیز گفته میشود. منبع تغذیه میتواند بهصورت مرکزی یا مجزا باشد. دوربین مدار بسته از عبارت انگلیسی closet circuit television گرفته شده که در برخی موارد بهصورت اختصاری cctv نامیده میشود.

زاویه گسترده: از مهم ترین مزایای خرید دوربین مداربسته دام ، زوایه دید فوق العاده این دوربین نسبت به دوربین های دیگر می باشد ، به صورتی که شما با تعداد اندکی دوربین مدار بسته می توانید فضای وسیعی را به خوبی مدیریت نمایید . این دوربین ها معایبی نیز دارند از جمله این که در صورت عدم استفاده از کابل های مناسب، امکان دارد که دوربین ها تحت تاثیر نویزها قرار بگیرند و در نهایت کیفیت تصاویر پایین بیاید. انتخاب دوربین ها بر اساس نیاز و بودجه متناسب صورت می گیرد. کیفیت تصویر دوربین آنالوگ TVI تقریباً با AHD برابر است.