اجزا، انواع و روش های ساخت

کارفرما پس از بررسی و اعمال کسورات قانونی، باقیمانده را بهصورت چک، حداکثر 10 روز پس از دریافت صورتوضعیت، به پیمانکار تحویل می­ دهد. بسته به بنیه مالی پیمانکار و توافق بین پیمانکار و کارفرما، دوره تحویل صورتوضعیت موقت می­ تواند متفاوت باشد. قبلاً شرکتهای سازنده به طور معمول سه کلاس را برای محصولات خود در نظر میگرفتند؛ اما اگر سری به لیست قیمت گوشی موبایل در این سایت بزنید متوجه خواهید شد که مدلهای دیگری هم هستند که بین کلاس میانرده و پرچمدار جای میگیرند و عنوان فلگشیپ کیلر را یدک میکشند، این نوع گوشیها برای پاسخ به نیاز افرادی ساخته میشود که از داشتن گوشیهای لوکس لذت میبرند، اما دوست ندارند هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنند.

خرید قالب لارج پنل

با توجه به محدود بودن تعداد قالبها و کارگرهای ماهر آموزش دیده، در این سیستم این انعطافپذیری وجود ندارد. از مهم ترین ویژگی های و مزیتهای این قالب همین موضوع یکدست و صاف بودن دیوارهای تولیدی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد . قالب بتن فلزی کارکرده از گذشته ها برای ساختند و اتصال برخی از بناها مورد استفاده قرار می گرفته است و معمارهای ساختمانی از آن استفاده می کرده اند. ستونهای کالسکه به صورت نر و ماده توسط جکهای هیدرولیکی نگه داشته میشود و باعث جداسازی پوسته قالب از بتن اجرا شده برای حرکت آن در تونل میشود. نصب کردن و برداشتن آن به راحتی انجام میشود.

پیمانکار جز بعد از اتمام کار، صورتجلسه کارهای انجامشده خود را آماده و برای مطالبه خود آن را تحویل شرکت پیمانکار می­ دهد. بهطور مثال فرض کنید که شما بهعنوان پیمانکار 10 تن آجر فشاری سفارش داده ­اید و پای­کار تخلیه کرده­ اید، مترور در صورتوضعیت خود باید ضریب 0.7 و ضریب منطقه و بالاسری و ضریب پیمان را در مقدار برآوردی این مصالح ضرب کند. بنابراین این اقلام در ردیف قیمت جدید و با اعلام ضریب بالاسری باید توسط مترور در صورتوضعیت آورده شود و فاکتور خرید نیز جزء مستندات ضمیمه شود. آیا شما هم قیمت گوشی را به عنوان یک فاکتور مهم در هنگام خرید لحاظ میکنید؟ در این جدول مبلغ کل کارهای انجامشده بر اساس فهرست­بهای استفادهشده با تقسیمبندی مبالغ آیتم­های فهرست­بها، ستاره­دار (غیر پایه) (آیتمی که شرح یا بهای واحد آن در فهرست بهای پایه وجود ندارد)، برگ خرید و مصالح پای­کار و همچنین هزینه تجهیز و برچیدن کارگاه، آورده شده است.

علت استفاده از مساحت زیربنای طبقات در فرمول محاسبه ضریب طبقات این است که این ضریب بهتمامی کارهایی که در سطح طبقات انجام ­می ­شود تعلق دارد ازجمله نازک­ کاری، آجرچینی دیوارها و… در واقع این ضریب، هزینه­ های پنهان و پشت پرده­ای که آنالیز بهای فهرستبها (که توسط سازمان برنامهوبودجه محاسبه و تهیه می ­شود) آن را ندیده است، آشکار می ­کند. به زبان ساده ­تر اگر شما به ­عنوان یک مترور در دفتر فنی یک شرکت پیمانکاری فعالیت دارید، هرماه باید تعداد متعددی صورتمجلس عملیات مربوط به یک جبهه کاری تنظیم نمایید زیرا هرماه تعداد زیادی عملیات اجرایی مختلف در فازهای مختلف توسط گروه پیمانکاری انجام می ­شود.

چرا که مشاور و کارفرما پروژه ها سلیقه های مختلفی دارند. روشهای مختلفی برای ساخت این قطعات وجود دارد. «روش ساخت برجا» (Cast In Situ Method)، یک روش انعطافپذیر برای ساخت پلهایی با هندسه پیچیده یا غیرمتعارف است. جک های دوبله ( شاقول کننده) ، براکت و خرپای قائم پشت بند ، از دیگر اجزای سیستم قالب یک طرفه دیوار هستند. سایز بندی قالبها از دیگر مواردی است که در قیمت گذاری قالب دست دوم نقش دارد ولی تاثیری در قیمت گذاری قالب نو ندارد. همچنین نوع قالب فلزی (لبه خم یا لبه جوش بودن قالبها) روی قیمت گذاری قالب فلزی بتنی دست دوم نقش دارد. صاف بودن سطح قالب بتنی را بررسی کنید.

قالب تونل فرم

مورد بعدی،ضریب تکرار پذیری بالای قالب بتن فلزی می باشد. از انواع چوب و تخته سهلایی یا نئوپان ضدآب در محل کار ساخته می شود.این نوع قالب بندی از لحاظ کار بسیار ساده بوده ولی برای پروژه های بزرگ وقت گیر می باشد.ضمناً رویه نئوپان های مصرفی بهطور معمول طول عمر کمی دارند.با این وجود در مناطقی که قیمت نیروی کار به نسبت تهیه قالب های پربازده کمتر است استفاده گستردهای دارد.از سوی دیگر قالب بندی چوبی به دلیل انعطاف بالای آن در کنار سایر سیستم های قالب بندی به عنوان راهحلی برای محلهای بغرنج بکار می رود. مقاومتی که در قالب بتن فلزی دست دوم وجود دارد بسیار بالا و عالی می باشد، همچنین باید بدانید که ضد حریق بودن از دیگر ویژگی ها و مزیت های آن به شمار می رود که به همین دلیل شما می توانید به تعداد دفعات بسیار زیاد استفاده کنید. قالب های بتن از نظر جنس در انواع مختلفی موجود هستند که شامل قالب چوبی، فولادی، پلیمری، و عایق دائم (ICF) می باشند.

خرید قالب بتن دست دوم

همانطور که در مقاله کاربردهای متره و برآورد گفته شد، یکی از کاربردهای متره در زمان قبل از انعقاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار است. به این معنا که مختص یک پروژه بوده و هزینه­ های آن دخالتی در دیگر پروژه ­های شرکت پیمانکار ندارد. همچنین از دیگر ویژگی قالب بتن به ویژه قالب های فلزی شست و شوی بسیار آسان قالب است که بدون نیاز به مواد شوینده با مقداری آب معمولی قابلیت تمیزی دارد. لازم به ذکر است که قبل از بتن ریزی آرماتور ها بافته شده و کلید و پریز برق تعبیه می شود و کلیه محل درب ها ، داکت ها و پنجره ها در داخل قالب های اصلی نصب شده و سپس عمل بتن ریزی انجام می شود . بدیهی است زمانیکه در عمل هزینه واقعی پروژه از قیمت ثابت قرارداد بیشتر شود، پیمانکار دچار ضرر و زیان میگردد زیرا این نوع قرارداد شامل هیچگونه تعدیلی نمی شود.

شرکت قالب بتن

در این صورت وضعیت، تعریف و مبلغ واحد آیتم ها در قرارداد پیمانکار ذکر شده است و براساس عملکر حجمی پیمانکار، در دوره های متفاوت، پرداخت به وی صورت می پذیرد. این ضریب در قیمت محاسبهشده پیمانکار ضرب خواهد شد. این ضریب که توسط سازمان برنامهوبودجه کشور محاسبه می­شود برای هر شهر مقدار خاص خود را دارد. همهی این موارد در قالب یک ضریب به اسم ضریب طبقات در قیمت نهایی کار ضرب می­شود تا اثر آن­ها در کاردیده شده باشد. در این صفحه اطلاعاتی از قبیل موضوع پیمان، مدت پیمان، تاریخ صورتوضعیت، کارفرما، مشاور، پیمانکار، وضعیت تعدیل قرارداد تا صورتوضعیت فعلی و اطلاعاتی کلی از این قبیل در آن آورده می­شود. با توجه به اهمیت این شیوه قالب بندی تلاش کردیم شما را با مشخصات کلی این قالب ها ، روش اجرا، کاربرد و مزایا و معایب آنها بیشتر آشنا کنیم. در این صفحه از صورتوضعیت خلاصه­ای از برآورد کلی پروژه آورده میشود.

اما پس از بررسی و رسیدگی,کارفرما به عدد 81/77 رسیده است که با رنگ قرمز مشخص است. در جواب باید دو حالت را بررسی کرد. همچنین اشکال مختلف را می توان در موارد متعددی مجدداً استفاده کرد و عمر مفید فرم ها بستگی به نحوه نگهداری آن ها دارد. دارندگان قالب مدولار میتوانند از آن در تمامی پروژه ها ی خود نظیر: قالب فونداسیون، قالب ستون، داربست مدولار، قالب دیوار، قالب سقف و… معمولاً ارتفاع طبقات از 3.5 متر بیشتر نیست بنابراین طبیعی است برای ساختمان ­های با ارتفاع بیشتر از 3.5 متر و کار در ارتفاع بیشتر نیاز است که پیمانکار تمهیداتی از جمله ایجاد داربست جهت اجرای نماهای خارجی میاندیشد. در ادامه نمونه­ ای از برگه یا روکش مالی کل آورده شده است که در آن ادعای پیمانکار برای کار انجامشده چیزی حدود 20 میلیارد و 752 میلیون تومان است که مشاور این ادعا را بنا به دلایل مختلف رد کرده و رقم 15 میلیارد و 617 میلیون تومان را درست می­ داند.

برخی از قالب های فلزی خاص تولیدی این شرکت عبارتند از قالبهای لارج پنل،بالارونده،تونل فرم،تونل لاینینگ،لغزنده،منهول،قالب سرستون،جدول خیابانی،قالب تیر برق، تیر پل ،نیوجرسی،قالب عرشه پل و … به این ترتیب، ظرفیت باربری و دوام پل افزایش مییابد. این روش امکان ساخت پلهایی با انحناهای پیچیده و با دوام بالا را فراهم میکند. استفاده از فن آوری روز در تولید قالب های تونل فرم این قالب ها را مستحکم تر و با دوام تر می سازد. به همین ترتیب تمامی زیر شاخه ها نیز دارای یک وزن نسبت به فعالیت سر رشته خود هستند.

در صورتی که پیمانکار اعتراضی نسبت به نظر کارفرما دارد باید اعتراض خود را ظرف مدت 1 ماه از تاریخ وصول صورت وضعیت، با ارائه دلیل و مدرک، یکجا به اطلاع کارفرما برساند. وقتی که ناچاریم برای ادامه زندگی و کسب لذت، آن خاطرات را فراموش کنیم و به جلو پیش برویم. روش طره متعادل برای ساخت پلهایی با دهانه بلند، طول نامنظم و پلهای کابلی بهترین گزینه به حساب میآید. ساختمان هایی در ساخت آن ها از این قالب ها استفاده می شود یک ویژگی مهم که دارند. هرچه بیشتر بدانید که چگونه و چند بار از قالب ها استفاده شده است، بهتر است. قالب بتن چیست ؟

قالب لارج پنل

لازم است ذکر شود بتن ریزی سیستم قالب تونلی نیز باید به گونهای صورت گیرد که در محل اتصال دیوار به سقف، درزهای سرد ایجاد نشود؛ بدین ترتیب که پس از اتمام بتن ریزی دیوار، در لایه نهایی آن ویبره مجدد ایجاد شود و یک فرصت کوتاهی داده شود تا بتن دیوار، نشست خود را انجام دهد ولی به گیرش اولیه نرسد، سپس بتن ریزی دال اجرا میگردد. علاوه بر این، این امکان وجود دارد تا قالب مدولار بتن با توجه به نیاز مشتری و بر اساس ابعاد سفارشی آن نیز تولید شود. مثلاً تمام عملیات فصل چال زنی که با توجه به فهرستبهای منضم به پیمان، انجامشده است بهصورت آیتم به آیتم آورده شده است (فهرست بهای منضم به پیمان، فهرست بهاییست که در زمان عقد قرارداد مبنای محاسبات پیمان قرار گرفته است).در ادامه نمونه ­ای از ریزمالی را مشاهده می­ کنید که در آن آیتم­ های استفادهشده مربوط به فصل چال زنی,تزریق,دیوار آب بند آورده شده است.

خرید قالب تونل فرم

صورتوضعیت موقت، پسازآنکه به امضای پیمانکار و مهندس مشاور رسید، جهت دریافت مبلغ علی­ الحساب به کارفرما تحویل داده می­ شود. قیمت های جدید بخشنامه ای قیمت هایی هستند که کارفرما در حین اجرا به پیمانکار ابلاغ میکند و هیچ شرح ردیف و قیمتی در فهرست بها ندارند و کارفرما میبایست ردیف و قیمت مشخصی برای آنها تعریف کند .در بند “ج” و “د” ماده 29 شرایط عمومی پیمان به تفصیل درمورد این موضوع صحبت شده است. در واقع این وسیله با قابلیتهای خود روزبهروز تأثیرش را در زندگی فردی و اجتماعی بیشتر و بیشتر میکند؛ از آموزش گرفته تا عکاسی از طبیعت، سفارش غذا و یا مواردی از این قبیل تنها بخشی از کاربردهای این دستگاه به ظاهر کوچک است که امروزه در زندگی، ما شاهد آن هستیم؛ اما در انتخاب یک دستگاه موبایل صرف نظر از قیمت گوشی چه مواردی مهم است و شما به عنوان یک خریدار چه مواردی را میبایست در زمان خرید گوشی مد نظر قرار دهید؟

خرید قالب دست دوم

بازرسی اصلی شامل ارزیابی دقیق تمام بخشهای قابل بررسی پل و زمینهای اطراف آن میشود. آیا پس از بررسی مشاور و کارفرما و قرمز کردن ادعایی شما، حقی برای شما نسبت به بررسی دوباره آن از سوی مشاور دیدهشده است؟ در مورد کارهای داخل ساختمان برای ارتفاع بالاتر از 3.5 متر پیمانکار باید آن را در پیشنهاد قیمت یعنی قبل از عقد قرارداد ببیند تا ضریب پیمان افزایش یابد و غیرمستقیم ضریب ارتفاع لحاظ شده باشد. اگر این ضریب بزرگتر از 1 باشد در اصطلاح می ­گویند پیمانکار پیشنهاد افزایش قیمت داده است و به آن ضریب پلوس گویند. در آخر اگر بخواهیم تفاوت بین ضریب ارتفاع و ضریب طبقات را شرح دهیم باید گفت که ضریب طبقات شامل حال تمامکارهایی که درون ساختمان و طبقات انجام می­ شود، است فارغ از ارتفاع طبقه، اما ضریب ارتفاع مشمول کارهایی که در ارتفاع و فضای باز انجام ­می­شود مثل همین سنگ­ کاری نمای ساختمان که نیاز به داربست دارد.

کارخانه تولید قالب بتن

قیمت ­هایی که شما در فهارست بها مشاهده می­ کنید برای کار در طبقه مبنا یعنی طبقه همکف و زیرهم­کف در نظر گرفتهشده است. همانطور که مشاهده کردید در این روکش مالی کل از 5 فهرستبهای ابنیه , تولید قالب فلزی بتن راه، راهآهن و باند فرودگاه,تاسیسات مکانیکی,چاه ها و قنات ها وسدسازی استفادهشده است. پیشنهاد می­ شود حتماً برای درک بهتر به خلاصه فصول 5 و 6 فهرست­ بهای ابنیه رجوع کنید. اما اگر به زبان ساده بخواهیم آن را بیان کنیم اینگونه است که فرض کنید شما پیمانکار یک پروژه دولتی یا خصوصی هستید و در پایان هرماه و یا پایان یک دوره کارکرد یک سری کارها و عملیات عمرانی از قبیل، قالب­بندی، آرماتوربندی، بتن­ریزی، گودبرداری، حمل مصالح و… اگر شما به عنوان یک مترور شرکت پیمانکاری صورتوضعیت موقتی را تهیه و تنظیم کردید و پس از بررسی ناظر مقیم و مشاور و کارفرما نسبت به مبلغ پرداختی کارفرما معترض بودید چگونه باید اعتراض خود را بیان کنید؟