آموزش چرایی استفاده از پلنیوم باکس کانال باکس

نکته مهم در نصب جعبه تنظیم هوا قرارگیری بین 80 الی 120 سانتی‌متری کانال باکس پشت دریچه هوا بوده تا فضای لازم برای تثبیت و تنظیم جریان هوا وجود داشته باشد. باکس تنظیم هوا علاوه بر ایفای نقش اساسی خود در شبکه توزیع هوا، در صورت تولید به‌همراه دریچه هوا متصل به آن امکان پخش جریان هوا را نیز دارد. فن کویل یکی از سیستم‌کاهش دما ساختمان بوده و استفاده از جعبه تنظیم هوا در انتهای مسیر کانال‌کشی فن کویل بسیار حیاتی خواهد بود. همچنین جهت افزایش کیفیت شبکه هوارسانی از مدل‌های همراه با عایق پلنیوم باکس استفاده شده تا از از پیچیدن صدا و هدر رفت انرژی جلوگیری شود.

حال که با پلنیوم باکس فن کویل آشنا شدید، به طریقه نصب و وظایف باکس پلنیوم خواهیم پرداخت. آیا می دانید اهمیت پلنیوم باکس چیست؟ در گذشته هنگام اجرای سازه‌ها برای اینکه سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی را فراهم آورند معمولاً از دریچه تهویه، کولرهای آبی، کولر گازی، بخاری و … استفاده می‌کردند. به طور کل می توان گفت پلنیوم باکس محفظه ای است که در آن فشار جریان هوا به سمت دریچه هدایت می شود.

نحوه ساخت پلنيوم باکس

امیدواریم از مطالعه مطالب گفته شده اطلاعات کافی را در مورد پلنیوم باکس ها و قابلیت و کاربردهای استفاده از آن ها را کسب کرده باشید. پیشنهاد می شود چنانچه قصد خرید پلنیوم باکس ها را دارید ابتدا بررسی های خود را انجام دهید و سپس اقدام به خرید کنید. قسمت بیرونی دریچه ها در باکس های پلنیوم به صورت خطی ساخته می شوند شما می توانید در این ناحیه تعداد دریچه ها را تغییر دهید که معمولا تا 10 اسلات قابل تغییر هستند.

کانال هوا باکس فن کوئل با سه خروجی

جهت جلوگیری از هرگونه نشت هوا و افت فشار و جلوگیری از تبادل دمایی بین دمای فضای سقف کاذب و بدنه پلنیوم باکس و همچنین جلوگیری از انتشار صدای هوای شناور در داخل پلنیوم باکس، در بدنه داخلی یا خارجی آن از عایق الاستومری استفاده می‌شود. با توجه به میزان طول پلنیوم باکس، امکان تعبیه یک تا چند ورودی هوا در بدنه آن وجود دارد. پلنیوم باکس از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلی‌متر به بالا و براساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرض دریچه‌های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین استفاده از پلنیوم باکس به منظور ایجاد اختلاط کافی هوا وتوزیع یکسان هوا درطول، امری لازم ومهم است. و پلنیوم باکس باعث پخشِ هوا و تعدیل فشار خروجی هوا ازتمام نقاط دریچه های خطی و اسلوت می گردد و از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلیمتر به بالا و بر اساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرض دریچه های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می شود. این خیلی مهم است حتما، جنس پلنیوم باکس مورد استفاده از ورق گالوانیزه باشد.

با ورود پلنیوم باکس ها این اشکال رفع شد و باعث شد که شما یکنواختی هوا را در سراسر فضا پلنیوم باکس کانال داشته باشید. برای هدررفت هوای کمتر میتوان پلنیوم باکی ها را با عایق های الاستومری یا عایق های پلی اورتان عایق نمود. 4-امکان تعبیه ی لبه ی خم دار در قسمت دهانه ی خروجی هوا، که باعث اتصال دریچه هوا بوسیله بست های خرچنگی به پلنیوم باکس می شود.

به طور معمول به ازای هر 80 سانتی متر است یک ورودی هوا در نظر گرفته می شود اما این فواصل نباید از 120 سانتی متر تجاوز کند. اين است که مجرا يک لوله ، لوله يا کانال است که هوا يا مايع را از يک مکان به مکان ديگر منتقل مي کند در حالي که پلنوم (فيزيک) فضايي کاملاً پر از ماده است. به طور معمول به ازای هر ۸۰ سانتی متر است یک ورودی هوا در نظر گرفته می شود اما این فواصل نباید از ۱۲۰ سانتی متر تجاوز کند.

فیلتر باکس

آموزش چرایی استفاده از پلنیوم باکس کانال باکس

بنابراین استفاده از پلنیوم باکس به‌منظور ایجاد اختلاط کافی هوا و توزیع یکسان هوا در طول، امری لازم و مهم است. و پلنیوم باکس باعث پخشِ هوا و تعدیل فشار خروجی هوا از تمام نقاط دریچه‌های خطی و اسلوت می‌گردد و از جنس ورق گالوانیزه به ضخامت نیم میلی‌متر به بالا و براساس شرایط فضای سقف کاذب و همچنین طول و عرض دریچه‌های خطی و اسلوت طراحی و ساخته می‌شود. استفاده از مدل‌های متنوع دریچه هوا در انتهای سیستم هوارسانی به پخش بهتر جریان هوا کمک خواهد نمود.

محیط بیرون دریچه‌های اسلوت را به شکل خطی و طولانی طراحی می‌کنند، همچنین شیارهای داخلی این دریاچه‌ها نشان‌دهنده تعداد واحد دریچه اسلوت می‌باشد. عمدتا جهت مرتبط ساختن لاین اصلی کانال هوا در سقف کاذب و پلنیوم باکس، از انواعِ کانال خرطومی(فلکسیبل) استفاده می شود که بوسیله ی بست و چسب هوابندی از هر دو سو هوابندی می شود. جهت انتقال هوا توسط دریچه خطی یا دریچه‌های با طول بلند از پلنیوم باکس استفاده می‌شود. پلنیوم باکس رابط بین دریچه‌ها و کانال‌ها است و برخلاف کانال ثابت، توسط لوله انعطاف‌پذیر قابل جابه‌جایی است و با توجه به نوع طراحی آن می‌توان هوا را به‌صورت لایه‌ای و آرام توزیع نمود.

و ساخت و نصب دریچه و قرنیز و آبراه را در اسرع وقت و ارزان ترین قیمت در خدمت شما عزیزان می… در این سایت میتوانید با انواع روشهای طراحی و چیدمان منزل ، دفتر کار و یا دکوراسیون مغازه و فروشگاه آشنا شده و از روشها و متدهای نوین طراحی داخلی و دکوراسیون الگو برداری کرده و از آنها در طراحی های خود استفاده نمایید. اتاق بهترین ایده ها را برای طراحی دکوراسیون خانه یا بازسازی آن ارائه می نماید. امکانِ ساخت در اندازه‌های مختلف و ابعادِ متنوع، با درنظر گرفتنِ شرایطِ سقفِ کاذب. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

  • پلنیوم باکس از محصولات سفارشی هستند که آن‌ها را بر اساس نیاز مصرف‌ کننده‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی طراحی و تولید می‌کنند.
  • قابلیت نصب دمپر در پشت این نوع از دریچه نیز وجود داشته و امکان استفاده از آن در سیستم گرمایش نیز وجود دارد.
  • امکانِ تعبیه‌ی لبه‌ی خَم‌دار در قسمتِ دهانه‌ی خروجی هوا، که باعثِ اتصال دریچه هوا به‌وسیله‌ی بست‌های خرچنگی به پلنیوم باکس می‌گردد.
  • تهویه سان از سال 1382 کار خود را با امید به خدا و توانایی خود شروع کرده و رفته افراد متخصص این صنعت را جذب نموده و گروه بسیار مقتدر و قوی در ایران تشکیل داده است.
  • باکس های پلنیوم در واقع یک وسیله انتقال هوا هستند که هوای جمع شده در باکس را به صورت کاملا منظم و لایه ای از طریق دریچه های اسلات به بیرون منتقل می کنند.