آشنایی با انواع دوربین مداربسته + نکات مهم برای خرید

بنابراین اگر مشکلات دوربین دلایل سخت افزاری داشته باشد، توصیه می شود از افراد خبره در این حوزه استفاده کنید و یا در دوره آموزش نصب و تعمیرات دوربین مداربسته شرکت کنید. تعمیر مشکلات سخت افزاری در دوربین های مدار بسته امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش دوربین مدار بسته و یادگیری مهارت های مورد نیاز آن است. حتماً بخوانید: چگونه تصاویر دوربین مدار بسته را انتقال دهیم؟ حتماً بخوانید: تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه چیست؟ حتماً بخوانید: ریست کردن پسورد NVR و DVR چگونه است؟ CamViewer، CCTV Viewer، SuperLive Pro، mCam View و EverFocus EPRO NVR از جمله اپلیکیشنهای کاربردی برای دوربین مداربسته گوشی هوشمند است. Nvr چیست و چه کاربردی دارد؟

کسانی که در صنایع غذایی و تولیدی کار میکنند نیز میتوانند این گزینه را انتخاب کنند، زیرا دوربین در دمای زیاد قابل اطمینان است. زمانی که روشنایی و یا تاریکی تصاویر از یک حد معمول بیشتر شود، دیگر نمی توان از تصاویر تولیدی آنها بهره برداری کرد. EXIR تکنولوژی جدید ارائه شده از کمپانی هایک ویژن است که توانسته تحول بزرگی در دوربین­های دید در شب ایجاد کندEXIR نسل جدید IR ها است که توانسته نقاط ضعف دید در شب IR موجود در بازار را رفع کند. در Data Sheet دوربین ها گستره دمایی مورد نیاز دوربین برای عملکرد مطلوب قابل مشاهده است. این کارت رابط بین دوربین های مدار بسته آنالوگ و کامپیوتر بوده و وظیفه ذخیره تصاویر را بر عهده دارد و به دو صورت داخلی و خارجی (اینترنال و اکسترنال) مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع یکی از سرفصل هایی است که در دوره آموزشی نصب دوربین مدار بسته مجتمع فنی به طور کامل به آن پرداخته می شود. امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته در سطوح مختلف انجام می گیرد و بروز مشکلات در کارکرد آنها و رفع مشکل یکی از نیازهای دارندگان آنهاست.

6- در معرض دید افراد نصب شود تا جلوی فعالیت سارقان گرفته می شود. یکی از مشکلات رایج در دوربین های مدار بسته عدم نمایش تصاویر است. مجموعه ایمن موج ثامن یکی از بزرگترین و معتبرترین مراکز ارائه دهنده این سیستم ها در تنوع بالا بوده که با ارائه مشاوره به صورت کاملاً رایگان و بررسی تخصصی فضای مورد نیاز به دوربین، بهترین نمونه ها را پیشنهاد می دهد. 7- موقعیت نصب دوربین طوری باشد که لنز آن تحت پرتو مستقیم نور خورشید و لامپ قرار نگیرد. این دوربین ها بدلیل ضد آب بودن قاب و لنز بعنوان ضد آب شناخته می شوند. دوربین های مدار بسته آیپی تحت شبکه از امواج دیجیتال برای ارسال داده بصورت صدا و تصویر استفاده می کنند و بدلیل مزایایی همچون کیفیت بالای صدا و تصویر، هزینه پایین و بهینه کابل کشی، قابلیت ارسال داده بصورت بیسیم و تحت شبکه و امنیت بالا از لحاظ ربوده شدن صدا و تصویر، از محبوبیت زیادی در بازار برخوردار هستند. دوربین های مدار بسته گنبدی یا همان dome camera به دوربینهای مدار بسته ای گفته می شود که به شکل گنبدی بوده و بصورت سقفی بکار برده میشوند.

تصویر در دوربین آنالوگ از طریق کابل کواکسیالبه مرکز کنترل منتقل می شود و روی هارد دیسک داخل دستگاه DVR ذخیره می شود . تصویر دوربین آی پی از طزیق بستر شبکه به سویچ و سپس به دستگاه NVR منتقل شده و بر روی هارد دیسک ذخیره می شود . از آنجایی که سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه ، تصاویر و ویدیوهایی با کیفیت بالا را پردازش می کند ، لذا برای ذخیره سازی این تصاویر به هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز دارید. 2- زیر سایبان باشد (برای دوربین هایی که در فضای بیرون ساختمان نصب می شوند) تا توسط برف و باران و نور افتاب درامان باشند. 3- محیط خلوت باشد تا مانع دید دوربین مداربسته نشود. بدنه این نوع دوربین مداربسته از پلاستیک و یا فایبرگلس می باشد و مقاوم در برابر تغییرات جوی هوا نبوده و ضد آب نیست که بهتر است اگر در فضای بیرونی نصب می شود یک کاور و یا باکس محافظ داشته باشد. دوربین های مدار بسته معمولا دارای بدنه ای از جنس فلز، پلاستیک یا مخلوط فلز و پلاستیک می باشند که این جنس بدنه بر روی وزن دوربین نیز تاثیر می گذارد. با توجه به اینکه کلیه محصولات درسایت دمــاتجهیــز با گارانتی اصلی ارائه می شود، در صورت خرید هر یک از انواع دوربین های مدار بسته ارائه شده در سایت دمــاتجهیــز، کلیه تخفیفات فروش ویژه هریک از برندها مانند دوربین مداربسته هایک ویژن یا استار نایت شامل حال خریداران محترم می گردد.

در مقاله دیگری، اطلاعات کاربردی درباره این مشکل و نحوه رفع آن ارائه کردهایم. پیشنهاد میکنیم برای تسلط بیشتر مقاله “علت تصویر نداشتن دوربین مدار بسته چیست؟ دوربین های مدار بسته صنعتی یا همان body camera، دوربین هایی مستطیل شکل هستند و می توان لنز را بصورت جداگانه روی آنها نصب نمود، همین قابلیت باعث شده تا این دوربین ها دارای زوم بالاتر بوده و در جاهایی که نیاز به فوکوس بیشتر روی تصاویر باشد از این دوربین ها استفاده می شود. سوالی که در مورد دستگاهها مطرح میشود این است که آیا دستگاه تصاویر را با همان کیفیتی که به صورت مستقیم در نمایشگر نشان میدهد بر روی هارد دیسک ذخیره میکند؟ تصویر مگاپیکسل دوربین دیجیتال از طریق کابل کواکسیال به دستگاه DVR منتقل و بر روی هارد ذخیره می شود .

الرت ایران با سال ها تجربه در زمینه نصب دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی و سابقه در انجام پروژه های موفق تلاش دارد با ارائه خدمات پروژه دوربین مدار بسته بستری را برای مشتریان فراهم سازد تا بتوانند با اطمینان خاطر از مشکلات نصب سیستم ها اقدام به تهیه کنند . پس از سال ها و با تکیه به اعتماد و رهنمودهای همکاران و مشتریان گرامی توانسته ایم بستر ارائه یکی از بالاترین تنوع های کالایی (حوزه کاری خود) در کنار بهترین قیمت و ارسال به سراسر ایران را ایجاد کنیم. نکته ای که باید به آن پرداخت این است که به طور مثال اگر دوربین شما AHD است باید DVR شما HD-CVI باشد، در غیر این صورت قادر به پخش تصاویر نخواهد بود بنابراین نوع تکنولوژی DVR یکی از مهم ترین نکات برای خرید دوربین مدار بسته می باشد. دوربین های مدار بسته ضد آب یا water proof، همانطور که از اسمشان پیداست ضد آب بوده و در محیط های باز بکار برده میشوند.

دوربین یکی از عواملی است که بر قیمت دوربین مداربسته تاثیر بسیار بالایی دارد زیرا برای داشتن یک خروجی بهتر یک دوربین با وضوح بالا نیاز است، اما باید بدانید که خروجی فقط به ورودی بستگی دارد. یکی از کاربردهای این دوربین ها داخل یا خارج ساختمان ها است. از نصب دوربین در برابر لامپ هایی با روشنایی قوی، پنجره های شیشه ای که بازتاب نور در آنها رخ می دهد خودداری کنید. اولین حالت که عموما در نصب دوربینهای مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد، مدار آنالوگ یا اچ دی است.در این حالت دوربینها به وسیله کابلهای RG۱۱، RG۶، RG۵۹ متصل میشوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه DVR انجام میشود. سیستم دوربین مدار بسته دیجیتال شامل دوربین ، دستگاه DVR ، هارد دیسک ، کابل کواکسیال ، کابل برق و منبع تغذیه می باشد .

این سیستم نیز جهت ذخیره تصاویر بکار برده می شود با این تفاوت که صرفا جهت ذخیره تصاویر در دوربین های مدار بسته بوده و از سیستم کامپیوتر مستقل است. ضمنا شما عزیزان میتوانید با مراجعه به لینک محصول که در جدول روبهروی هر دوربین قرار گرفته مراجعه کنید. دارید، میتوانید پس از تماس با مجموعه دماتجهیز و شمارههای داخلی 124 – 125، از کارشناسان فروش بخش تجهیزات و لوازم کنترل و ایمنی مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید. جهت کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۴۷۶ تماس حاصل نمایید. همین امروز با ما تماس بگیرید یا برای قیمت مشاوره رایگان درخواست دهید. دوربین مداربسته پک کامل بایک سال گارانتی نصب و راه اندازی برنامه ریزی و آموزش مشاوره و بازدید رایگان کابل کشی و داکت کشی حرفه ای لوازم جانبی و ملزومات فروش و نصب ضبط مکالمات ، محاسبه گر ، CRM کابل RS232 مخصوص مراکز سانترال ارسال تجهیزات و انجام کلیه خدمات در تمام نقاط کشور. در این حالت برای رفع مشکل دوربین مداربسته توصیه می شود از قابلیت هایی مثل راه اندازی مجدد و یا ریست فکتوری یا همان برگرداندن تنظیمات کارخانه استفاده کنید. در گام سوم شروع به نصب و راه اندازی دوربین مداربسته می کنیم.

مشکلات دوربین مدار بسته را در حالت کلی می توان به دو دسته مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کرد. بوده و به دو دسته کارت dvr و standlone dvr تقسیم می شوند. مشکلات دوربین مدار بسته را در حالت کلی می توان به دو دسته مشکلات سخت و نرم افزاری تقسیم بندی نمود. شاید شکل ظاهری آن ها شبیه به انواع دام باشد اما با توجه به اینکه این تقسیم بندی از نظر انواع دوربین مداربسته بر اساس شکل ظاهری است، باید بگوییم اگر دو دوربین دام و دوربین مداربسته 360 درجه را در کنار هم قرار دهید متوجه می شوید آن ها چقدر با هم متفاوت هستند. دوربین های مدار بسته مینیاتوری یا همان mini camera، دوربین های کوچکی هستند که بیشتر بصورت مخفی استفاده می شوند و در فضاهایی که نیاز به کنترل نامحسوس است، کاربرد دارند.

سپس با یک کابل BNC دیگر ، بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل سایت hilook-cctv می کنیم. سپس یک کابل BNC دیگر، بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل خواهد کرد. سپس سیستم دوربین مداربسته را روشن کرده و تصاویر دوربین را در مانیتور مشاهده می نماییم. از آنجایی که این دوربین ها معمولا از طریق کابل کواکسیال خصوصی یا بصورت شبکه های بی سیم با مانیتور و یا ضبط کننده فیلم ارتباط برقرار می کنند ، به آنها “مدار بسته” می گویند. دوربین های مدار بسته آنالوگ برای ارسال و دریافت صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده کرده و توسط کابل دو رشته ای که عموما کابل کواکسیال rg59 می باشد صدا و تصویر را ضبط و ذخیره می کنند.

در این حالت برای رفع مشکل دوربین مدار بسته اولین اقدام بررسی اتصالات دوربین است. دوربینهای مداربسته بالت معمولا دوربینهایی با قابلیت بالا برای شرایط جوی بد هستند همه این مدل دوربینها دارای مادون قرمز حرارتی IR (دید در شب ) نیز میباشند این مدل از سیستمهای مداربسته دارای انواع مختلفی میباشتد که طراحان طوری آن را ساخته اند که نیاز به هیچ لوازم جانبی ندارند اینها یک کامبکت کامل هستند که سیستمهای AHD و IP و آنالوگ هم از لین نوع دوربین مداربسته بهره برده اند البته بهتر است در خرید دقت شود و از نوع بایه فیکس وIP66 استفاده کرد . تصاویری که توسط دوربین تصویر برداری می شود توسط مرکز کنترل ضبط می شود. به منظور کنترل تعداد و تردد مسافرین کاربرد دارند. در ادامه به معرفی انواع دوربین مدار بسته و کاربرد و عملکرد آن میپردازیم. در ادامه روش نصب هریک از این انواع دوربین مداربسته را شرح می دهیم. برای ساده سازی موضوع ، در اینجا متداول ترین انواع دوربین های مداربسته کوچک است. دوربین های PTZ عموماً همزمان با یک سیستم نظارتی بزرگتر اجرا می شوند، که در آن PTZ حرکت را ردیابی می کند در حالی که یک دوربین ثابت عکس های دقیق می گیرد.

اگر یک دوربین تصاویر درستی از شب را ثبت نکرد بایستی در مرحله اول بایستی تنظیمات دید در شب آن چک شوند و در صورت صحیح بودن توصیه می شود دوربین را در مکانی نصب کنید که تا حد امکان از تابش نورهای محیط به دور باشد. شامل بخش های مختلفی است که هر بخش نیاز به راه اندازی و تست اولیه دارد تا نصاب از تمام مراحل نصب از نظر فنی و کیفی اطمینان کامل داشته باشد در ادامه به چند خدماتی که در حین نصب باید توسط نصاب انجام شود اشاره خواهیم کرد. در ادامه انواع دوربین های مداربسته هایک ویژن و تفاوت های آن ها با یکدیگر را بررسی می کنیم. آموزش نصب دوربین مداربسته به طور کامل را در ادامه مطالب، برای شما آماده کرده ایم، ما را تا انتهاء دنبال کنید …