آسانترین روش برای نصب دوربین مداربسته

شما عزیزان میتوانید درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا کارشناسان ما در کمترین زمان با شما تماس گرفته و دوربین شما را برای تعمیر دریافت کنند. موقعیتهای از پیش تعیین شده میتوانند طوری برنامه ریزی شوند تا دوربین جایگیری خود را بر اساس زمان تغییر دهد. دنبال کردن خودکار بر اساس تشخیص حرکت: دنبال کردن خودکار، عملکردی است که PTZ را قادر میسازد تا میدان دید خود را با دنبال کردن اجسام متحرک به طور خودکار تنظیم کند. دوربین های لنز وریفوکال قابلیت تنظیم لنز دارند و کاربر می تواند بر اساس نیاز خود لنز و وسعت دید آنها را از راه دور مثل از روی گوشی، و یا به صورت دستی تنظیم کند.

اگر برای خرید به یکی از فروشگاه های معتبر انواع سیستم های نظارتی مراجعه کنید، قطعاً فروشنده این موارد را به طور کامل برای شما توضیح خواهد داد. اما اگر میخواهید از چند دوربین استفاده کنید، نیاز به سیمکشی حرفهای دارید، و میخواهید از قابلیتهای حرفهای DVR و دوربینها بهره ببرید، با یک شرکت فعال در حوزه امنیت و راهاندازی دوربین مداربسته منزل تماس بگیرید. دستگاه ضبط تصاویر یا Digital Video Recording (DVR) مخصوص دوربین های مداربسته آنالوگ، و دستگاه ضبط تصاویر دوربین های تحت شبکه یا Network Video Recording (NVR) نام دارد. دوربین های مداربسته دید در شب یا همان دوربین IR به شما این امکان را می دهند تا بتوانید در تاریکی و با کیفیت مطلوب به ضبط تصویر بپردازید.

کیفیت دوربین های ای پی از 1 تا 30 مگاپیکسل با رزولوشن 720P و 1080P متغییر می باشند. برای جبران مشکل زاویه دوربین های باکس، امکان تعویض لنز و تغییر زاویه دید را برای کاربران فراهم کرده اند. ریسک بالای خرابی: دوربینهای PTZی که به درستی نصب نشده باشند، میتوانند هم مشکل مکانیکی و هم مشکل قانونی ایجاد نمایند. گاهی شیرآلاتی که داخل حیاط بود را هم سرقت میکردم اما هدف اصلیام چیدن میوهها بود. قبل از اینکه نقشه سرقت را بکشم، برای خرید میوه به بازار رفته بودم که با قیمت سرسامآور میوهها مواجه شدم. هر کدام از موارد فوق دارای خصوصیات ویژه ای هستند و برای اینکه در یک سیستم مداربسته خاص مورد استفاده قرار گیرند، باید به درستی انتخاب شده و در محل مناسب نصب شوند.

برخی از دوربین ها دارای حافظه بیشتری می باشند و میزان فیلم ضبط شده بیشتری را می توانند درون خود نگهداری کنند که ممکن است این دوربینها گرانتر از دوربینهای دیگر باشد. به زبان دیگر می توان گفت این دستگاه نقش سرور دوربین های مداربسته را بازی می کند. یکی از راههای جلوگیری از این امر دور نگه داشتن دوربین از مناطقی است که سطح گرما میتواند بهسرعت تغییر کند مانند پنجرهها یا دریچههای گرمایش. استفاده از دوربین های مدار بسته افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده است تا این شغل از بازار کار خوبی برخوردار باشد اگر بخواهیم درآمد این شغل را بررسی کنیم باید بگوییم از آنجایی که این حرفه نیاز به تخصص دارد و برای ورود به آن حتما باید در دوره های آموزش نصب دوربین مدار بسته شرکت کرد افراد کمی هستند که این مهارتها را آموخته اند ب همین دلیل درآمد بالایی نیز دارند از مزایای ورود به این حرفه مستقل بودن آن است در واقع شما نیاز نیست که حتماً یک مغازه اجاره کنید و یا در جایی ساکن شوید بلکه می توانید به صورت آزاد و یا سیار به اشتغال بپردازید و یا با شرکتهایی در این زمینه قرارداد ببندید.

استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت دوربین های مداربسته IP، باعث بهبود چشمگیر کیفیت فیلم برداری دوربین مداربسته IP تا 30 مگاپیکسل و رزولوشن تصویر دوربین های مداربسته تحت شبکه 4K می باشد. دید محدود: دوربینهای PTZ اگر به سمت خاصی چرخانده نشده باشند، قادر نخواهند بود از آن سمت فیلمبرداری کنند که این موضوع باعث ایجاد شکاف و رخنه در پوشش دهی میشود. بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه را ایجاد کرده و داده های دوربین IP را ذخیره می کند کافی ست. دستگاه NVR وظیفه ذخیره سازی اطلاعات، کنترل دوربین ها و انجام تنظیمات نرم افزاری دوربین های IP را بر عهده دارد. دوربین مخفی بیسیم دارای قابلیت ضبط ضدا نیز می باشد که تصاویر و ضدا را بر روی رم موبایلی که داخل آن قرار دارد ذخیره می کند. ضبط و ثبت وقایع و فعالیت های افراد بدون آگاهی از اینکه دوربینی کوچک درحال ضبط تصویر از آن هاست . دوربینهای مداربسته مینیاتوری یا Mini Camera همانگونه که از نامشان پیداست، دوربین مداربستهای است که اندازه کوچکی دارد.اما لنز این دوربینها به اندازهای کوچک است که معمولا میتوان از طریق ایجاد سوراخی کوچک، تصاویر را به وسیله این دوربینها ثبت کرد و بدنه دوربین را پشت سطحی مثل میز، صندلی، گلدان یا تابلو مخفی کرد.

همچنین خواهید دید که این دوربینها چگونه کار میکنند و تفاوت آنها با هم در چه چیزی هست. دوربین مداربسته PTZ آنالوگ: این نوع دوربینها از یک سیگنال ویدیویی آنالوگ برای ضبط تصاویر استفاده میکنند و برای اتصال به DVR نیاز به کابل کشی کواکسیال دارند. در خرید دوربین PTZ آنالوگ باید توجه داشت که این دوربین نمیتواند به خودی خود به ارسال تصاویر بپردازد و حتما به یک DVR جهت تبدیل، فشرده سازی و ذخیره سازی تصاویر احتیاج دارد. به علت استفاده از فناوری های نوین دیجیتال در ساخت دوربین های مداربسته IP، این دوربین ها می توانند ابتدا تصاویر را بر روی حافظه خود پردازش نمایند و سپس برای ذخیره سازی طولانی مدت به هارد دستگاه ضبط تصاویر NVR ارسال نمایند.

دوربین مداربسته اسپید دام در واقع نسخه پیشرفته تر دوربین دام بشمار می آید که می تواند با استفاده از موتورهایی که در اختیار دارد آزادانه در جهت های دلخواه شما گردش کند و با بزرگنمایی تا 12 برابر حد معمول از منطقه مورد نظر شما بدون حتی یک نقطه کور فیلمبرداری نماید. این ویژگی به اپراتور دوربین اجازه میدهد که به بزرگنمایی محلی که نیاز به تمرکز بر روی آن را دارد، بپردازد و از ایجاد رخنه در پوشش دهی محوطه مورد نظر که معمولا در دوربینهای معمولی PTZ به وجود میآید، جلوگیری کند. دوربین دام به علت در اختیار داشتن ابعاد کوچک و زاویه دید گسترده می تواند بدون جلب توجه به راحتی فضای مورد نظر شما زیر نظر داشته باشد. در دوربین های مداربسته IP با توجه به تحت شبکه بودن به راحتی می توان تصاویر را با اینترنت انتقال داد.

این دوربین ها را معمولا در فضاهای خارجی نصب می کنند و دارای لنز ثابت و در برخی مدل ها لنز متغییر یا وریفوکال می باشند. از این جهت دوربین های مداربسته که در محیط مورد نظر شما نصب می گردند باید دارای قابلیت اتصال به شبکه باشند تا شما بتوانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی به راحتی تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت لحظه ای و آنلاین در اختیار داشته باشید. دوربین های مدار بسته دید درشب با وضوح بالا بهترین هستند امروزه دوربین های امنیتی HD بسیار مقرون به صرفه می شوند بنابراین می توانید سیستم های دوربین مداربسته 4 مگاپیکسل و فورکی را خریداری کنید تا بتوانید نظارت ویدیویی با جزئیات واضح داشته باشید. شما با استفاده از این سیستم، هر لحظه که بخواهید میتوانید به طور آنلاین از شرایط ایمنی خانه خود با خبر شوید و تفاوتی ندارد که داخل خانه باشید و یا خارج از آن و یا حتی در مسافرت، در هر کجا میتوانید امنیت خانه خود را در چشم برهم زدنی چک کنید.

از طریق تلفن همراه یا شبکه اینترنتی می توان به راحتی تصاویر دوربین مدار بسته آی پی را دریافت کرد. به طور مثال، دستگاه ضبط کننده دیجیتال DVR برای انواع دوربین مدار بسته AHD به کار می روند و در مقابل، دستگاه NVR برای دوربین های تحت شبکه مناسب هستند. دوربین بولت که ظاهری استوانه ای شکل دارد برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی و مناسب است. بهتر است در صورت استفاده از دوربین بولت بر روی آن یک روپوش فلزی نصب شود تا از آسیب و خرابی مصون بماند. میدان دید وسیع: دوربینهای PTZ برای نظارت بر محوطههای وسیع کاربرد زیادی دارند و معمولا پیشنهاد میشود که همراه با دوربینهای مداربسته با لنز ثابت استفاده شوند تا از ایجاد نقاط کور جلوگیری شود. دوربین های اسپید دام تحت شبکه بر خلاف نسخه های قدیمی آنالوگ نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند و تنها با استفاده از همان کابل شبکه متصل شده به دستگاه NVR می توان جهت فیلم برداری دوربین اسپید دام را تغییر داد.

یکی از مهمترین ویژگیهایی که یک دوربین مدار بسته باید داشته باشد دید در شب مناسب دوربین میباشد. این تستر یکی از بهترین تستر های دوربین مدار بسته به شمار می رود زیرا دارای قابلیت های بی شماری است که استفاده از آن را به یک ضرورت در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تبدیل کرده است . اگرچه این ارسال ویدیو از طریق وای فای اتفاق میافتد اما از مجموعههای فرستنده میتوان برای تبدیل سیگنالهای آنالوگ استفاده نیز استفاده نمود. استفاده در فروشگاه ها، اداره ها و منازل، از عمده ترین موارد کاربرد دوربین های مدار بسته مدل دام تلقی می گردد. دوربین مدار بسته اسپید دام با نام هایی همچون دوربین گردان، دوربین PTZ مخفف Pan Tilt Zoom، دوربین چرخشی در بازار رواج دارد. در مقابل برای حرکت چرخشی عمودی به اندازه ۹۰ درجه قابلیت چرخش دارند. این نوع دوربینها معمولا برای مسافتهای طولانی که کابل کشی سخت و هزینه بر است، استفاده بیشتری دارند. این عبارت که مخفف Electronic Pan-tilt-zoom است، به دوربینی اشاره میکند که به طور فیزیکی حرکت نمیکند اما با استفاده از زوم دیجیتال میتوانند اثری مانند Pan-tilt-zoom را در یک دوریبن مداربسته با لنز ثابت ایجاد کند. استفاده از این ویژگی، بهترین راه موجود در مکانهای ساکت و کم رفت و آمدی است که دارای کمینه تحرک هستند.

بعد از اینکه چیدن میوهها تمام میشد، از باغها خارج میشدیم و به نقاط مختلف تهران یا اطراف تهران میرفتیم و میوهها را میفروختیم. داخل میوهفروشی بودم که با خودم گفتم شاید بشود از میوهفروشی سرقت کرد و بعد میوهها را فروخت و پول خوبی گیر آورد. اما بخت با ما یار نبود و در آخرین سرقت خود قبل از ترک باغ، نگهبان سر رسید و گیر افتادیم. البته به او اطمینان دادم که دستگیر نمیشویم و او هم به این امید که گیر نمیافتیم، آمد. آخرین دوربین هم دوربین مداربسته اسپید دام است. دوربین های مداربسته اسپید دام یا PTZ به دوربین هایی که قابلیت چرخش بوسیله کنترل کننده یا اتوماتیک را دارند گفته می شود بصورتی که با استفاده از قابلیت PTZ سیستم های مداربسته می توانید دوربین های مداربسته اسپیددام را به هر جهت که می خواهید چرخانده و در هر نقطه ای که می خواهید زوم کنید.

برای مثال، یک دوربین PTZ میتواند طوری تنظیم شود که هر سی ثانیه، گردش یا زوم داشته باشد تا از مناطق مختلفی بتواند سایت hilook-cctv فیلمبرداری کند. تاخیر: یکی از مشکلاتی که هنگام خرید دوربین PTZ باید به آن توجه کرد این است که بین زمانی که کنترل کننده دوربین دستوری را صادر میکند تا زمانی که دوربین آن را اجرا میکند، مقداری طول (هرچند کم) میکشد. به خاطر مشکلاتی و خطاهایی که احتمالا در زمان کار دچارش میشوند، هزینه نگهداری یک دوربین PTZ در طول زمان میتواند از قیمت اولیه آن نیز بیشتر شود. قیمت بالا: در بسیاری از موارد، یک یا چند دوربین با لنز ثابت (مانند دوربین فیش آی) میتواند پوشش دهی بهتری با هزینه کمتر نسبت به یک دوربین PTZ ایجاد نماید. در واقع دوربین مداربسته به عنوان چشم دوم مدیران در بسیاری از کاربردهای مهم تجاری و حرفه ای عمل می کند و تمامی رویدادهای ریز و درشت مهم برای اداره یک مجتمع تجاری یا مسکونی را ثبت می کند. امروزه استفاده از تجهیزات امنیتی و نظارتی برای مجموعه های صنعتی و منازل مسکونی به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. بر روی برد PCB دوربین نظارتی ، قطعاتی از قبیل سنسور حساس به نور (از نوع CCD و یا CMOS و یا DIS و یا HDIS)، آی سی ها و قطعات الکترونیکی پردازش تصویر (DSP) و همچنین قطعات تبدیل و انتقال تصویر پردازش شده بر روی مدیای خروجی (کابل RG59 و یا کابل شبکه) میباشند.