آموزش گوگل ادز

باید بدانید که در کجا زمان و تلاش خود را صرف کنید و همچنین درک کنید چه کلمات کلیدی و متن تبلیغی، ترافیک را به وبسایت شما هدایت میکند. گوگل ادوردز یک ابزار آنلاین تبلیغاتی است که به شما این امکان را میدهد که در نتایج جستجوی گوگل تبلیغ کنید. به عبارتی دیگر، اولین چیزی که در تبلیغات گوگل اهمیت دارد، هدف شما است. همانطور که گفتیم گوگل برای تعیین جایگاه تبلیغات درواقع یک مزایده فرضی برگزار کرده و براساس قیمتهای پیشنهادی جایگاه هر تبلیغ را مشخص میکند. برای انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب، نیازمند ابزاری هستید که بتواند اطلاعات کاملی در مورد دفعات سرچ، مبلغ پیشنهادی و میزان رقابت روی یک کلمه کلیدی را در اختیار شما قرار دهد. پس اگر کیفیت و سرعت سایتتان پایین است یا طراحی آن قدیمی شده است، ما به شما پیشنهاد میکنیم که کلاً سایتتان را تغییر دهید.

تبلیغات گوگل ادز چیست در سیستم گوگل ادوردز، با هدفگذاری صحیح بر روی کلمات کلیدی میتوانید افرادی را به سمت سایت خود هدایت کنید که به دنبال خرید محصولات شما هستند. برای مثال اگر شما به صورت آنلاین کفش می فروشید، احتمالا بر روی کلماتی همچون، خرید کفش نایکی، خرید کفش مردانه و… متن تبلیغاتی شما باید با کلمات کلیدی مطابقت داشته باشد و عنوان و توصیفات باید این انعکاس را بدهد. این بستر تبلیغاتی در اکتبر سال ۲۰۰۰ به عنوان گوگل ادوردز (Google Adwords) به صحنه آمد، اما در سال ۲۰۱۸، به گوگل ادز (Google Ads) تغییر نام داد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

کارشناسان دیما با داشتن تجربهی اجرای کمپینهای مختلف، بهترین کلمات کلیدی را برای تبلیغات گوگل ادوردز شما انتخاب میکنند و با پایش و بهینهسازی مرتب آن بیشترین بهرهبرداری از بودجه تبلیغاتی شما را ممکن میسازند. تفاوت های این دو می تواند در موقعیت های مختلف برای سایت شما پولساز باشد. آگهی شما در بین نتایج برجسته تر نمایش داده میشود. این سرویس پلتفرمی برای تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل محسوب میشود. یعنی معیار مهم برای گوگل، رتبه آگهی است، صرفا بالا بردن نرخ کلیک موجب افزایش رتبه در گوگل نمی شود لذا مدیریت حساب ادوردز نیاز به مهارت بالا دارد تا با بهینه ترین قیمت و بهینه ترین جایگاه در گوگل کسب شود. آیا شرایط وبلاگ و وب سایت برای کسب درآمد از گوگل ادسنس یکسان است؟ ما از گوگل ترندز استفاده کردیم تا مشخص کنیم چگونه این ابزار مفید میتواند به شما برای جمع آوری لیست کلمه کلیدی مورد نظر کمک کند.

بنابراین شانس بیشتری وجود دارد که شایستهترین واژگان شما نمایش داده شود. جفت کردن این دو ابزار گوگل به شما کمک میکند تا بهتر درک کنید که بعد از کلیک مشتری بر روی تبلیغ چه اتفاقی میافتد. اگر شرکت شما به اندازه کافی خوب باشد که بر اساس الگوریتم موتور جستجو در صفحه اول گوگل ظاهر می شود. در این صورت کسانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، تبلیغات شما را میبینند و احتمالا روی آنها کلیک میکنند.

کلمه کلیدی Broad: نوعی هستند که به شما امکان دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب را میدهد و در صورت جستجوی کلمه کلیدی شما به هر شکل در یک جمله، تبلیغ شما به کاربر نشان داده میشود. احتمالا شما هم مشتاق هستید بدانید روش کار Ads چیست؟ اگر شما هم میخواهید بدانید گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند، این مقاله را از دست ندهید. ویدیجیتالمارکتینگ با امکاناتی که در دست دارد، بهسادگی میتواند کسبوکار شما را در عرض یک ساعت به رنک گوگل برساند.

سایت اصلی گوگل ادز

با این اوصاف و تعداد کلماتی که هر روزه افراد مختلف می خواهند روی آن تبلیغ داشته باشند باید مزایده هایی با تعداد بالا انجام شود که همین طور هم هست و در یک روز شاید میلیون ها مزایده در سراسر جهان صورت می پذیرد. هر آنچه که باید در این رابطه بدانید را در اختیار شما قرار می دهد. همانطور که در نمودار زیر هم مشاهده می کنید، هر چقدر امتیاز شما بیشتر باشد، هزینه تبلیغات شما (به طرز محسوسی) کمتر خواهد شد.

همان طور که مشاهده میکنید، نمیتوان تنها با پرداخت پول بیشتر در مزایده تبلیغات گوگل ادز چیست برنده شد! وقتی که پولتان را در حوزه تبلیغ گوگل سرمایهگذاری میکنید، انتظار دارید که بهترین کمپین را ایجاد کنید و بیشترین بهره را ببرید. سپس گوگل ادوردز جایگاه تبلیغات را به کاربری که بهترین پیشنهاد را داده باشد، اختصاص میدهد. تصور تبلیغات در این موتور جستجو با این حجم کاربر به اندازه کافی وسوسهانگیز است. احتمالا شما هم تا به حال با این تبلیغات برخورد داشتهاید.

نحوه کار با گوگل ادز

ما با بررسی شرایط رقابتی کلمه کلیدی مورد نظر شما و سایر پارامترهای مهم، بهترین تبلیغ را برای شما انجام می دهیم تا ترافیک سایت خود را به صورت ارگانیک افزایش دهید و شاهد افزایش میزان فروش خود باشید. از یک سو رقابتی که بر سر کلمات کلیدی موردنظر شما وجود دارد، در تعیین قیمت نقش دارند و از سوی دیگر عملکرد تبلیغات شما در جلب نظر کاربران و ماندگاری آنها در سایتتان بر هزینه شما تاثیرگذار هستند. پارامتر دیگری که در تعیین قیمت هنگام استفاده از گوگل ادوردز نقش دارد، موقعیت تبلیغ شما است. هر بار که به آستانه 100 دلار برسید، Google در دوره پرداخت بعدی، پرداخت شما را انجام می دهد.

در مقاله ای رسمی که مرکز منابع تبلیغات گوگل منتشر کرده بیان شده که با وجود برخی افسانه ها و ادعاها، اجرای یک کمپین تبلیغاتی گوگل کمکی به رتبه بندی سئو شما نمیکند. حسابهای کاربری زیادی را دیدهام که به خاطر مشکلات پرداختی از طرف گوگل ادز مسدود شدهاند. به خصوص اگر وب سایت شما جذابیت کافی برای مخاطب داشته باشد و بتواند آنها را جذب کند و از طرف دیگر کلمات کلیدی مناسبی را در هدفگذاری خود مشخص کرده باشید. تبلیغات در عبارتهایی که با حوزه کاری شما نامرتبط هستند، هزینه شما را به شدت بالا میبرد. اما به دلیل مسائل تحریم و از طرفی امکان نبودن پرداخت بین المللی به سادگی، خود ما این امکان که کمپین تبلیغاتی را در گوگل راهاندازی کنیم نداریم. با استفاده کمپینهای شبکۀ نمایش گوگل (Google Display Campaigns)، وقتی کاربران مورد نظرتان در حال گشت و گذار در سایتهای اینترنتی هستند، قصد تماشای یک ویدیو را دارند، جیمیل خود را چک میکنند یا در حال بازی با موبایل خود هستند، تبلیغ شما را خواهند دید.

هنگامی که شما قصد تبلیغ و یا تولید محتوا برای سایت خود را دارید، مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کنید، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. افزونههای گوگل ادز ابزارهای جنبی این سرویس هستند که به شما کمک میکنند اطلاعات اضافی را در کنار تبلیغات خود نمایش دهید. درواقع گوگل شاخصی به عنوان رتبه تبلیغ درنظر گرفته که از حاصل ضرب نمره کیفیت در قیمت پیشنهادی کاربر تعیین میشود. گفته میشود با هر یک دلار سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل ادوردز شما میتوانید تا هشت دلار درآمد کسب کنید. بسته به رقابت و مرتبط بودن کلماتی که شما برای شرکت خود بر روی آنها هزینه می کنید، تا یک بازخورد بدست آورید، ممکن است برای شما نتیجه داشته باشد یا نداشته باشد.

ثبت نام در گوگل ادز نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید. همراهان عزیز با در نظر گرفتن همین نکات ساده شما میتوانید تبلیغات خود را در گوگل انجام دهید. درواقع کلمات کلیدی نامرتبط نه تنها فایدهای برای شما ندارند بلکه ضرر مالی هم ایجاد میکنند. اما قیمت تنها چیزی نیست که گوگل به آن اهمیت میدهد، بلکه عملکرد قبلی هر تبلیغ هم در تصمیم گوگل تاثیر دارد. نمره کیفیت یا Quality Score شاخصی است که گوگل برای امتیازدهی به هر کاربر به کار میبرد. سپس گوگل این مبلغ را در مقدار نمره کیفیت کاربر ضرب کرده و مقداری را برای رتبه تبلیغ آن بدست میآورد. هر تبلیغکننده درخواست خود را همراه با مبلغ پیشنهادی ارسال میکند. گوگل در هر ساعت آنقدر مخاطب دارد که تبلیغات در آن به خودی خود وسوسهکننده است، به خصوص اگر قرار باشد تبلیغات در بالای نتایج جستجو نمایش داده شود.

دو گزینه برای تعیین مکان نمایش تبلیغات وجود دارد: میتوانید به Google اجازه دهید خودش برای شما انتخاب کند یا خودتان آن مکان ها را انتخاب کنید. روش کار حراجیهای گوگل ادوردز بدین صورت است که تبلیغدهنده باید کلمات کلیدی که میخواهد تبلیغات خودش را روی آنها نشان دهد، مشخص کرده و قیمت پیشنهادی خود را اعلام کند. هر کاربری که رتبه تبلیغ بالاتری به دست آورد، میتواند جایگاه بالاتری در نتایج جستجو کسب کند. هر تبلیغ دهندهای که بتواند رتبه تبلیغ بالاتری به دست آورد، جایگاه بالاتری برای آگهی خود کسب خواهد کرد. همانطور که در شکل مشخص است، قسمت عنوان تبلیغ از سه بخش تشکیل شده است که در هنگام ایجاد تبلیغ میتوانید برای هر یک از این سه بخش متنی با ۳۰ کاراکتر وارد کنید. کلمه کلیدی exact match: توصیه میکنیم که کلمات کلیدی را به عنوان exact match اضافه کنید؛ در این نوع کلمات کلیدی، جستجوکنندگان تنها زمانی تبلیغ شما را در نتایج جستجو مشاهده میکنند که تنها کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کنند.

سایت گوگل ادز

به طور کلی می توان گفت، کلمه سرچ شده در موتور جست و جو منجر به شروع یک مزایده می شود که در نهایت میزان هزینه تبلیغات برای هر کلمه کلیدی و موقعیت آن برای تبلیغ کننده ها مشخص می گردد. علاوه بر کسب جایگاه خوب در گوگل، از گوگل ادورز می توانید برای تبلیغ در یوتیوب نیز استفاده کنید و مشتریان خود را افزایش دهید. علاوه بر تمام مزیت هایی که این سرویس در اختیار شما قرار می دهد، باید به مقرون به صرفه بودن آن برای هر کسب و کاری با هر بودجه ای اشاره کرد. برای این که شما بتوانید این کار را انجام دهید، قبل از آن باید بودجه ای برایش در نظر بگیرید که البته در طول زمان می توانید آن را تغییر دهید! به همین دلیل گوگل یک سیستم مزایده برای انتخاب بهترین تبلیغ قرار داده است.

درامد از گوگل ادز

یعنی هزینه تبلیغات در ازای هر کلیک کاربر روی لینک تبلیغاتی شما کسر میشود. با هدف گذاری دقیق تر (مخاطبین خاص تر) شما می توانید اثر گذاری تبلیغ خود را بیشتر کنید و هزینه ای را که برای کلیک ها می پردازید (پرداخت به ازای هر کلیک) کاهش دهید. چیزی که در این مرحله بیشترین اهمیت را دارد، داشتن صفحه فرود جذاب و مناسب برای تبدیل کاربر به مشتری است. قبل از پاسخ به این سوال، آیا تا به حال به این فکر کردهاید که درآمد گوگل با همه خدماتی که به کاربران ارائه میدهد، چگونه تامین میشود؟ یعنی اگر تبلیغات خود را در عبارتهای جستجوی مرتبط با سایت خودتان نمایش دهید و همچنین بتوانید نیازهای کاربران ورودی به سایتتان را به خوبی برطرف کنید، نمره کیفیت سایت شما بالا رفته و امکان کم شدن هزینه تبلیغات آن فراهم میشود.

به طور ایدهال میخواهید که برای هر محصول موجود در سایت خود تبلیغ کنید. بنابراین محدودیتی برای انتخاب آن نخواهید داشت. توجه کنید در این قسمت هر کلمه کلیدی بر اساس میزان محبوبیتی که دارد، قیمت مختلفی نیز خواهد داشت. در واقع شما تنها به ازای هر کاربری که وارد سایتتان میشود، هزینه پرداخت میکنید. این ابزار به شما کمک میکند عبارتهای مرتبط با حوزه کاری خود را همراه با حجم جستجوی ماهانه هرکدام پیدا کرده و آنهایی که برای هدف شما مناسبتر هستند، انتخاب کنید. پس از مدتی می توانید کلماتی که بیشترین آورده را برای شما دارد انتخاب کنید. میزان این هزینه بستگی به مقدار پیشنهادی رقبای شما دارد. در کنار کیوردها، ستونهای دیگری برای اطلاعات مربوط به آنها مانند متوسط جستجوی ماهیانه، میزان رقابت بر اساس پول پرداختی، بازدید و هزینه برای قرار گیری در بالای صفحه گوگل اختصاص داده شده است که سه مورد آخر برای تبلیغات ادوردز است.