میتوان گفت امروزه شکوفایی تکنولوژی به اندازهای است که تمام فعالیتها از جمله وبگردی، با یک گوشی هوشمند تلفن همراه قابل انجام است. وبگردی با موبایل را میتوان در هر زمان و مکانی بدون محدودیت انجام داد و از محتوای دیجیتال به راحتی استفاده کرد. امروزه دیجیتال مارکتینگ توسط سمت ها و نقش های گوناگونی در شرکت ها انجام می شود.
تحریم شدن از سوی بسیاری از وبسایتها و راحت نبودن پرداختهای ارزی، باعث شده است که دیجیتال مارکترها در ایران نتوانند از تمام سرویسهای دیجیتال مارکتینگ به راحتی استفاده کنند. توجه داشته باشید که قبل از تبلیغات بنری حتماً به مخاطبان، تعداد بازدیدها و رتبه سایتی که میخواهید تبلیغات خود را در آن منتشر کنید توجه کنید. مثلا در استراتژی شبکه اجتماعیتون، مخاطب خیلی راحت و سریع جدیدترین پست شما رو مشاهده میکنه و حتی میتونه کامنت ثبت کنه یا پست رو به اشتراک بگذاره.
- برای شرکتهای B2C، کانالهایی مانند اینستاگرام، پینترست و فیسبوک اغلب میتوانند برای چنین مقاصدی ارزشمندتر از پلتفرمهای تجاری مانند لینکدین باشند.
- در روش بازاریابی ویروسی دیجیتال با منتشر کردن یک محتوا و تشویق کاربران به بازنشر آن در قبال تخفیف یا جایزه در بستر فضای اینترنت به تبلیغ کسب و کار خود می پردازند.
- برای افراد با تجربه در بازاریابی، اتوماسیون بازاریابی و فروش فرصتی استثنائی در جهت بهره وری بیشتر از محصولات، کاهش هزینهها و جذب مشتریان احتمالی با صرف حداقل زمان ممکن است.
- بازاریابی دیجیتال بر خلاف بیشتر روشهای سنتی و آفلاین، امکان مشاهده نتایج دقیق در هر لحظه را برای بازاریاب فراهم میکند.
- با سایتها در تعامل باشید، پستهای مهمان برای آنها بنویسید و درون آن پستها به سایت خودتان لینک بدهید و همواره مواظب باشید اخلاق حرفهای را در این مورد رعایت کنید.
در حدی که گاهی ترجیح میدهند آن را نه به عنوان زیرمجموعهی دیجیتال مارکتینگ، بلکه به عنوان یک شاخهی مستقل از بازاریابی مطرح کنند تا بر اهمیت و جایگاه آن، به اندازهی کافی تاکید شود. حتما برای شما هم پیش آمده است که روی گوشی همراه خود تبلیغاتی را دیده باشید. از پیامک گرفته تا تبلیغهایی که هنگام بازی کردن روی صفحهنمایش، غافلگیرتان میکند. به زبان ساده موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایل هنر بازاریابی کسبوکارها برای ظاهر شدن روی دستگاههای موبایل کاربران است.
از راهکارهای در دسترس برای این گام است.
در روش حقوق ثابت، شما یک حداقل حقوقی را در هر ماه دریافت خواهید کرد (مستقل از این که فروشی داشته باشید یا خیر). برعکس در روش پورسانت کامل، تمامی درآمد شما از پورسانت فروش هایی است که انجام میدهید. در نظر داشته باشید هر پلتفرم محتوای خاص خود را اعم از متنی و ویدئویی میطلبد.
بازاریابی در توییتر؛ چگونه با استفاده از توییتر برای کسبوکارمان بازاریابی کنیم؟
آشنایی با محبوب ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ وبیما
بازاریابی شبکه های اجتماعی ، همانطور که از نام آن پیداست، همهچیز در مورداستفاده از قدرت محتوا در این شبکهها برای بازاریابی کسبوکار شما است. شبکههای اجتماعی در دهه گذشته بر رسانههای دیجیتال تسلط داشتهاند و میلیونها یا حتی میلیاردها کاربر را در سراسر جهان جذب کردهاند. زمانی که افراد به دنبال محصولات یا خدمات میگردند، تمایل دارند با هرکسی که رتبه بالاتری دارد شرکت سی یو وب پیش بروند. با سئو میتوانید در صفحه نتایج موتور جستجو (مانند گوگل) برای مرتبطترین کلمات کلیدی خود رتبهبندی کنید و در این راه به تعداد زیادی از خریداران یا مصرفکنندگان بالقوه دسترسی یابید. وبسایت خود را با بهینهسازی درون صفحه (One-Page Seo) و خارج از صفحه (Off-Page Seo) بهینه کنید. کسب وکارهای زیادی هستند که بدون برنامه وارد دنیای دیجیتال میشوند و در نهایت با شکست از این حوزه خارج میشوند.
دیجیتال مارکتینگ شامل تعداد بسیار زیادی شاخص هستش که هر کدوم میزان اثربخشی تلاش های مارکتینگی رو نشون میدن. این شاخص ها باید با توجه به نوع مخاطب و کانالی که فعالیت دارین انتخاب بشن. یادتون باشه با تعیین شاخص ها و اهداف برای هر کانال ارتباطی، CMO شما انتظار بهترین نتایج رو داره. در دیجیتال مارکتینگ شما میتونین تعداد دقیق افرادی که از صفحه خانه وب سایتتون بازدید کردن رو ببینین. شما میتونین ببینین چه تعداد صفحه بازدید شده، کاربرها از چه دستگاهی استفاده کردن و چه موقعیت مکانی دارن. رتبه بندی یک سایت در یک موتور جستجو بسیار تحت تاثیر لینک های ورودی قرار دارد، و از یک سایت شناخته شده و معتبر یک لینک باید به سایت شما متصل شود.
حتی هنگام انتخاب یا طراحی عکس برای محتوای شبکه اجتماعیتون باید به محدودیت های نمایشگر دستگاه های موبایل توجه داشته باشین. بهینه سازی محتوا برای کاربران موبایل روش های مختلفی داره و وقتی از اونها در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خودتون استفاده کنین، میتونین همون تجربه با کیفیت رو برای کاربران به ارمغان بیارید. هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ افزایش مشتریان برای تجارت و یا کسب و کار اینترنتی شما می باشد.
این معمولاً بدین معنیست که قابلیت های محصولات شما در محتوا باید در نقاط بالایی قیف بازاریابی باشد چیزی که در B2B معمولاً در مراحل پایین تر است، همچنین شما نیاز به ایجاد فراخوان عمل های قوی تری نیز دارید. اول این که ما یک کتابچه رایگان داریم برای آشنایی با شغلهای دیجیتال مارکتینگ و اول همین کتاب توضیح دادیم که بهترین مسیر برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ چه راهی هست. این کتاب (کلیک کن!) رو بخون و بعدش میتونی از مقالات رایگان وبلاگ ما، دورههای ویدیویی و کتابها برای یادگیری استفاده کنید.
طبق پیشبینیهایی که صورت گرفته و بخش بزرگی از آن نیز محقق شده است، حجم تبلیغات دیجیتال از تبلیغات سنتی در کشورهای توسعه یافته سبقت گرفته است. برای نمونه یکی از ترندها در سال ۲۰۲۱ معرفی شدن اپلیکیشنی به اسم کلاب هاوس میباشد که سر و صدای زیادی به پا کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مقاله پلتفرم های تبلیغات آنلاین مراجعه کنید. همچنین یک نرم افزار یا پلت فرم معرفی کنید برای کار با دیجیتال مارکتینگ . حال متوجه شدید که چرا پرسوناهای خریدار انقدر برای بودجه بندی مهم هستند؟ البته که بازار خیلی کم پیش می آید که از ادواردها اشباع شده باشد، بنابراین بیزینس ما به ترکیبی از این معاملات برای رسیدن به اهداف درآمدی خود نیاز دارد. بنابراین اگر بیزینس ما تمایل دارد که ۰.۱۸ دلار روی بازاریابی جهت ایجاد ۱ دلار ارزش زندگانی هزینه کند، ما می توانیم ارقام پایین را برای هر پرسونای خریدار تقبل کنیم.
تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)
در این مرحله با استفاده از ابزارهای رایگان و شبکههای تبلیغاتی، به راهکارهای افزایش فروش محصول/خدمات و جلب نظر مشتریان بالقوه پرداخته میشود. حضور در رتبههای اول موتورهای جستجو، تبلیغات نمایشی بنری و ویدئویی، تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات غیرمستقیم مثل اینفلوئنسر مارکتینگیا بازاریابی افراد موثر، ایمیلمارکتینگ و … از راهکارهای در دسترس برای این گام است. در جلسات بعد توضیح کوتاهی از هر راهکار خواهیم داد و در بلوکهای یادگیری این کالج، به هر مهارت طی چندین جلسه آموزشی مسلط خواهیم شد. درنتیجه استفاده از استراتژیهای ایمیل مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و گوگل ادز و همچنین بازاریابی محتوا میتواند برای بیزینسهای B2B بسیار مناسب باشد. با یک استراتژی بازاریابی خوب از این داراییها و تاکتیکها استفاده کنید تا بازدهی زیادی را برای کسبوکار خود به ارمغان آورید. تفاوت اصلی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی رسانهای است که مخاطب از طریق آن در معرض پیامهای بازاریابی قرار میگیرد.